МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
На допомогу студентовіКругообіг води у природі – це безперервний замкнутий процес циркуляції води В науці існує декілька визначень поняття "водні ресурси". У найбільш широкому значенні під водними ресурсами розуміють усі води нашої планети, що перебувають у вільному стані, тобто води поверхневого та підземного стоку, Грунтові води, води гірських і полярних льодовиків, штучних водних об'єктів, океанічні, морські та атмосферні води. Якщо ж виходити з інтересів виробничих потреб, то під водними ресурсами розуміють придатні для використання запаси поверхневих і підземних вод будь-якої території. Це переважно прісні води річок, озер, водосховищ, льодовиків, ґрунтові та підземні води. Загальний об'єм води у водних об'єктах на земній кулі – 1390 млн км куб, з цієї кількості частка Світового океану становить 96,4%. Із водних об'єктів суші найбільшу кількість води містять льодовики – 25,8 млн. км куб (1,86% усіх вод на Землі). Із цієї кількості води Частка льодовиків Антарктиди, Гренландії та островів Арктики становить, відповідно, 89,8; 9,7; 0,3%. На гірські льодовики залишається всього 0,2%. Уявлення про запаси води на Земній кулі дають дані таблиці 8.1. Таблиця 8.1. ЗАПАСИ ВОДИ НА ЗЕМНІЙ КУЛІ (за В. Михайловим, А. Добровольським, 1991) (доступно при скачуванні повної версії)
При вивченні водних ресурсів Земної кулі необхідно знати в яких кількостях і звідки потрапляє волога і як вона витрачається (в яких напрямах). Таке дослідження дає уявлення про водний баланс (табл. 8.2)
Таблиця 8.2. СЕРЕДНІЙ РІЧНИЙ ВОДНИЙ БАЛАНС ЗЕМЛІ (за М. Львовичем, 1986) (доступно при скачуванні повної версії)
Рис. 8.1. Схема кругообігу води в природі (О. Літовченко, В.Сорокін, 1985): (доступно при скачуванні повної версії) 1 - випаровування з поверхні океану; 2 - опади на поверхню океану; 3 - опади на поверхню суші; 4 - випаровування з поверхні суші; 5 - поверхневий і підземний стоки в річку, 6 - річковий стік в океан, море, безстічну водойму; 7 - підземний стік в океан, море, безстічну водойму, 8 - вологообіг між сушею і океаном через атмосферу.
Співвідношення приходу і витрати води для річкового басейну, озера, болота, ділянки суші дає їхній водний баланс. Для водного об'єкта або замкнутого контуру суші, для любого інтервалу часу рівняння водного балансу матиме такий вигляд:
Формула (доступно при скачуванні повної версії)
Завдання 1. Побудувати діаграми річкового стоку адміністративних областей України. Для побудови діаграм використати дані таблиці 8.3 відклавши по вертикалі (у масштабі 1 см – 5 км куб) – середні багаторічні значення витрати води. Зробити короткий письмовий аналіз діаграм. Таблиця 8.3. Річковий стік адміністративних областей України (за багаторічний період) (доступно при скачуванні повної версії)
Завдання 2.Побудувати діаграми водності основних річок України. Для побудови діаграм використати дані таблиці 8.4 відклавши по вертикалі (у масштабі 1см – 10м куб/с) – середні багаторічні значення витрати води. Зробити короткий письмовий аналіз діаграм. Таблиця 8.4. Водний стік основних річкових басейнів України (за багаторічний період) (доступно при скачуванні повної версії)
Контрольні запитання
1.Дайте визначення поняття "водні ресурси". 2. Що таке водний баланс? 3. Напишіть рівняння водної о балансу замкнутого контуру суші. 4. Які рівняння водного балансу земної кулі та її окремих ділянок? 5. Дайте визначення поняття "кругообіг води" у природі? 6. Які причини глобального вологообігу?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|