Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Безробіття є невід’ємною рисою суспільства з ринковою економікою, що добре видно з даних таблиці 3.1.

Таблиця 3.1

Динаміка безробіття в Україні

 
Офіційно зареєстровані безробітні на кінець року, тис. чол. 844,9
У % до працездатного населення працездатного віку 0,3 0,5 4,2 3,8 3,0
За методикою МОП, тис. чол. -  
Рівень безробіття, у % - 5,6 11,7 10,1 6,9

Оцініть внесок суспільних і індивідуальних причин у безробіття окремого індивіда. Які причини переважають у сучасному українському суспільстві? Як би Ви порекомендували вести себе безробітному, щоб якнайшвидше знайти роботу?

 

Завдання 7.

Т. Мальтус вважав, що бідність є наслідком надмірного зростання населення. У бідності винні самі бідні. Допомагаючи бідним, держава заохочує зростання населення і тим самим підвищує рівень бідності. На його думку, потрібно скасувати державні субсидії, а турботу про бідних цілком покласти на приватні благодійні фонди. Дж.С. Мілль вважав обмеження народжуваності кращим засобом боротьби з бідністю.

Чи згодні Ви з цією думкою? Чи підходять рецепти Т. Мальтуса і Дж. С. Мілля Україні?

Завдання 8.

Суб’єктивний метод виміру соціальної стратифікації – метод, використовуючи який соціологи пропонують індивіду самостійно оцінити його соціальний стан. Цей метод широко використовується у вітчизняній соціології, головним чином, з причин існування в українському суспільстві «тіньової економіки», у результаті чого офіційні статистичні дані не відображають реальної картини, і навіть у ході опитувань респонденти схильні викривляти свої реальні доходи, щоб не виникли проблеми з податково інспекцією. В цій ситуації доводиться мати справу із суб’єктивними відчуттями респондентів. Один із прикладів такого опитування представлено в таблиці 3.2.

 

 

Таблиця 3.2

Соціальна самоідентифікація населення України (в %)

Відповіді на питання: Оцініть, будь ласка, матеріальний рівень життя Вашої родини, де 0 балів — найнижчий, а 10 балів — найвищий)[3]

 
0 найнижчий 11.3 11.8 17.6 15.7 13.6 12.2 2.4 2.0 4.0 3.4 2.7
8.2 10.7 12.6 14.8 12.8 12.4 3.2 3.3 6.6 4.9 4.3
17.6 17.5 18.2 19.3 21.9 19.8 17.8 15.0 12.3 11.7 11.3
27.9 27.5 25.5 26.6 25.9 26.6 22.6 20.7 30.1 30.6 26.1
16.3 14.5 12.6 11.4 11.8 13.8 26.5 29.2 19.6 20.0 21.7
13.4 13.2 10.2 9.1 10.4 11.2 21.8 22.6 18.6 19.7 22.8
3.3 2.5 1.8 1.8 1.6 1.8 3.7 5.3 4.6 5.3 5.1
1.4 1.5 0.7 0.8 1.1 1.7 0.9 0.9 1.9 2.7 3.9
0.2 0.4 0.4 0.3 0.3 0.2 0.1 0.3 1.1 0.8 1.3
0.1 0.2 0.1 0.0 0.0 0.1 0.0 0.1 0.1 0.2 0.1
10 Найвищий 0.3 0.2 0.1 0.1 0.3 0.2 0.1 0.0 0.4 0.3 0.1
Не відповіли О.Г 0.1 0.2 0.2 0.2 0.0 1.0 0.5 0.8 0.4 0.6
Середній бал 3.0 2.8 2.5 2.4 2.6 2.7 3.5 3.7 3.5 3.6 3.8

 

Прокоментуйте результати опитувань. Які тенденції у соціальній самоідентифікації Ви можете відзначити? Як би Ви оцінили матеріальний рівень своєї сім’ї?

Тема 4. Етнос і ґендер як чинники соціальної диференціації.

Поняття і історичні типи етносу.

Етнічні відносини. Етнічна свідомість народу України.

Поняття ґендеру. Ґендерні відмінності у сучасному світі.




Переглядів: 430

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і історичні типи соціальної стратифікації. | Поняття і історичні типи етносу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.