МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Тема 1. Політичне становище українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКС КУРСУ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХІХ СТ.
(для студентів факультету історії та права)
Укладач – к.і.н., доцент Філоретова Л.М.
КІРОВОГРАД - 2009 СТРУКТУРА ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ “ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХІХ СТ.”
ОПИС ПРЕДМЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ. ПРЕДМЕТ: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХІХ СТ.
МЕТА. Курс історії України ХІХ ст. викладається як складова частина загального курсу з історії України для студентів спеціальності політологія. Він охоплює період історії українських земель у складі Російської та Австрійської імперії від остаточної ліквідації автономних прав України в кінці ХVІІІ – на початку ХІХ ст. до перехідних трансформаційних явищ початку ХХ ст. Основні завдання курсу: · вивчення і творче осмислення студентами комплексу подій і явищ історичного минулого українського народу кінця ХVІІІ – початку ХХ ст.; · висвітлення сучасного стану і перспективи наукових розробок даного періоду; · аналіз становища українських земель в складі Російської та Австро – Угорської імперій і європейської дипломатії щодо них в кінці ХVІІІ – ХІХ ст.; · характеристика процесу українського національного відродження протягом ХІХ ст., а також формування української нації з усіма компонентами цього складового процесу: економічними, політичними, соціокультурними та релігійними. · засвоєння студентами основних історичних дат, понять і термінів, подій і явищ.
ПРОГРАМА КУРСУ. Змістовий модуль 1. Тема 1. Політичне становище українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст. Наслідки політико-адміністративних введень: уніфікація адміністративної системи. Засилля російського чиновництва. Чисельність населення. Посилення гноблення народних мас. Закріпачення селян Південної України (1796 р.). Україна у війні 1812 р. Французької імперії проти Російської: Україна в планах Наполеона. Ставлення населення України до вторгнення французької армії в межі Російської імперії. Воєнні дії на території України. Українці в партизанських загонах. Вплив війни на соціальну психологію українського населення. Насадження військових поселень. Миколаївська реакція. Посилення гніту царизму на Україні. Участь України у російсько-турецьких війнах 1806-1812 та 1828-1829 рр. Повернення частини запорожців з-за Дунаю та утворення Азовського козацького війська.
|
||||||||||||||
|