Ціна товару зросла з 1,5 грн. до 2 грн., а обсяг попиту зменшився від 1000 до 900 одиниць.
Визначте коефіцієнт цінової еластичності. Чому продавець пішов на таке підвищення ціни?
Рішення:
Цінова еластичність попиту визначається співвідношенням відсоткової зміни величини попиту до відсоткової зміни ціни:
% зміни Q dQ / Q
Е p = = ;
% зміни Р dP / P
де Ep – коефіцієнт цінової еластичності попиту, Q – величина попиту, P – ціна.
(1000 – 900) / 1000 0,1
= = 0,33
(2 – 1,5) / 1,5 0,3
Еластичність попиту за ціною менше одиниці, отже – покупець слабо реагує на підвищення ціни. Це свідчить про те, що благо належить до товарів першої необхідності, в нього нема близького субституту, такі блага купують за будь – якою ціною.