Очікування учасників. Вправа «Береги надій» або «Пісочний годинник» (за вибором фасилітатора)
Час – 20 хвилин.
Мета: з’ясування очікувань і побоювань учасників, того, наскільки очікування співпадають із загальною метою тренінгу.
Інструкція. Вправа «Береги надій»
Матеріали: фліп-чарт, маркери, стікери (у вигляді «квіточок» та «камінців»), ручки для кожного учасника.
Для даної вправи необхідно підготувати фліп-чарт, де зображено річку з двома берегами та підводними рифами у воді. На одному з берегів учасники прикріплюють стікери («квіточки»), на яких написані їх очікування від тренінгу, на місці рифів вони пишуть переживання або ті ситуації, з якими вони бояться стикнутися під час тренінгу (стікери «камінці»).
Інструкція. Вправа «Пісочний годинник»
Матеріали: фліп-чарт, маркери, стікери, ручки для кожного учасника.
На фліп-чарті намальований пісочний годинник. Учасники на стікерах пишуть свої очікування від тренінгу, потім підходять до фліп-чарту, читають вголос та прикріплюють до верхньої частини пісочного годинника
Мета тренінгу. Організаційні питання
Час – 15 хвилин.
Мета: визначення спільної мети та завдань тренінгу, що були поставлені командою фасилітаторів. Вирішення організаційних питань.
Інструкція. Мета тренінгу, організаційні питання
Матеріали: фліп-чарт, маркери.
Мета та завдання тренінгу можуть бути представлені в Power Poіnt або записані на фліп-чарті у вигляді презентації. До визначення мети та завдань можливо залучити учасників групи (надати їм можливість щось додати до списку і обґрунтувати свою пропозицію).