Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Путівник по написанню науково-дослідницьких робіт у МАН

 
 


1.Потреба в МАН.

Головна мета проведення конкурсів МАН в школі – дати учневі можливість спробувати свої сили у певній галузі знань.
Мотивація: вироблення умінь і навичок, які знадобляться під час навчання у вузі; призове місце у конкурсі МАН – можливість вступу до вузу поза конкурсом. Якщо робота МАН відбувається не разово в школі, а проводяться заняття у районному центрі, то це ще й цікаве спілкування.

  1. Систематичність роботи.

В основі вибору напрямку повинна лежати зацікавленість учня.
Метароботи – формування інтелектуальних умінь (аналіз, синтез, порівняння, оцінка тощо); вироблення дослідницьких умінь (вибрати тему; укласти бібліографію; опрацювати наукову літературу; проаналізувати її, систематизувати результати; визначити коло питань для аналізу; написати роботу; оцінити її тощо); формування комунікативних компетентностей.
Система повинна включати:

  • ознайомлення з особливостями наукової діяльності;
  • оволодіння алгоритмом написання наукової роботи;
  • вироблення умінь працювати з бібліографічними матеріалами;
  • практикування в аналізі літературознавчих джерел;
  • аналіз текстів художніх творів.

Періодичність занять – 1 – 2 рази в місяць.

 

 

  1. Підготовка до написання роботи.

Наукова робота – це самостійно виконане наукове дослідження тієї чи іншої проблеми, яке відповідає науковим принципам, має певну структуру, містить результати власного пошуку, власні висновки. Її якість може бути визначена за такими критеріями:

  • актуальність;
  • складність, науковість, повнота розкриття теми;
  • аргументованість висновків;
  • елемент творчості;
  • стиль, грамотність.

а) вибір теми:

  • урахування зацікавлень, сил і здібностей учня;
  • актуальність;
  • новизна;
  • достатність фактичного матеріалу (особливо для краєзнавчих тем);
  • “виграшність”.

 

б) формулювання теми (просто, коротко й оригінально. Одним реченням, хоча може бути й підзаголовок);

в) алгоритм роботи над темою:

  1. Укладання бібліографії («концепт» пункту: «що вже написано про це?»).
    Бажано на окремих аркушах (це зручно), хоча можна й загальним списком.
  2. Робота з текстами художніх творів (перше прочитання).
    Нотуються враження, думки.
  3. Опрацювання літературознавчих джерел. Мета: з’ясувати, що вже зроблено з обраної теми, аби визначити, «а що ж маю Я зробити?».
    Зокрема, слід знайти відповіді на запитання про що пишуть? Як? Які аспекти виділяють? тощо.
    Літературознавчі джерела конспектуються на окремих аркушах, записи роблять з одного боку – так за потреби їх можна буде порізати і згрупувати за розділами тощо.
  4. Систематизація літературознавчого матеріалу, визначення поля власних досліджень (тобто чітко сформулювати питання, відповідь на яке і стане розкриттям теми).
  5. Повторне опрацювання літературознавчих джерел (уже під кутом зору пошуків визначеного матеріалу, що стане опорою в науковому дослідженні).
  6. Повторне прочитання текстів уже з погляду вибраних наукових поглядів.
  7. Поява начерків плану майбутньої роботи.

 

  1. Структура наукової роботи:

ВСТУП (не озаглавлюється і не нумерується!).
Актуальність теми дослідження.
Стан вивчення проблеми (хто з науковців працював над нею, що вдалося з’ясувати, що ні, які питання потребують подальших досліджень).
Предмет дослідження.
Мета.
Завдання.
Новизна роботи.
Теоретичне та практичне значення.

ГОЛОВНА ЧАСТИНА (складається з окремих розділів, параграфів, пунктів та підпунктів, які мають власні назви).
Висвітлюються теоретичні основи роботи.
Пояснюється зміст уживаних термінів.
Викладається хід дослідження.

ЗАУВАГИ:

  • Зміст дослідження має відповідати меті. (Остерігайтесь заявити у вступі «багато хорошого і різного», а в основній частині – «як вивезе».
  • Аналіз проблеми не повинен підмінятися викладом біографії письменника.
  • Усі посилання повинні мати вказівку на авторів та джерела (як і в «серйозній» науковій роботі).
  • Самостійність повинна бути головним принципом роботи: наївно думати, що члени журі та експерти, які здебільшого є науковцями зі стажем і мають значний досвід роботи з розвідками юних науковців, не знають головних джерел списування і не виявлять їх. Хиба реферативності часто виявляється, коли в роботі відсутні новизна та авторський внесок, натомість вони заміняються «наскубаними» з різних, хай навіть авторитетних джерел цитатами.
  • Логічність викладу, плавність переходу від одного питання до іншого.
  • Доречність цитування. Робота МАН – не реферат, а розвідка. Тому максимальна кількість цитат – 1-2 на сторінку. Їх обсяг не повинен перевищувати 1/3 обсягу сторінки (це по максимуму!).

ВИСНОВКИ (не озаглавлюються і не нумеруються!).
Висновки повинні містити:
Короткий виклад найважливіших результатів роботи.
Їх важливість для науки.
Перспективи застосування у практиці.
Рекомендації щодо подальших досліджень.

Висновки й завдання зі вступу повинні узгоджуватися!

ЛІТЕРАТУРА (Якщо використовувалися архівні джерела, матеріали з Інтернету, – СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. Не нумерується.).

Тексти художніх творів.
Перелік наукових праць (як тих, на які є посилання, так і тих, що просто використовувалися) в алфавітному порядку прізвищ авторів.

Газетні публікації можна використовувати лише в крайньому разі!

ДОДАТКИ (кожен з нової сторінки. “Нумеруються” буквами: Додаток А. Мають назву!)

Типові недоліки:

  • Неповнота розкриття теми (тема занадто широка – “Тема боротьби народу у Вітчизняній війні на сторінках української прози” – й учень фізично не в силі розкрити її).
  • Відхилення від теми дослідження.
  • Описовість (“Пейзаж в українській поезії” – перераховуються автори, твори, наводяться цитати і все).
  • Нечіткість мети, завдань дослідження.
  • Робота не самостійна.
  • Відсутність власних висновків.
  • Відсутність посилань.
  • Недотримання наукового стилю викладу.
  • Стилістика.
  • Грамотність.
  • Специфічною «стратегічною» хибою роботи є «місцевість» теми роботи (типу «Іван * - видатний поет ***-щини»). Як правило, такі роботи вдало проходять районний тур (за рахунок почуття патріотизму журі), натомість на вищих турах вони часто отримують низький бал, особливо коли сам поет невідомий не з суб’єктивних причин. З іншого боку, якщо мета роботи – вдалий дебют молодого науковця, то така тема є навіть виграшною.
  1. Вимоги до оформлення наукової роботи.

Оформляється як курсова (дипломна) у вузах.

Обсяг– 30 друкованих сторінок.
Не рахуються (але нумеруються) титульна сторінка, список літератури, додатки, таблиці (якщо займають площу сторінки).

Кожен пункт плану починається з нової сторінки.

Аркуші формату А-4, текстовий редактор Microsoft Word, шрифт Times New Roman, 14 розмір, полуторний інтервал. Вирівнювання по ширині.

Абзацні відступи:3 – 5 інтервалів (або стандартний комп’ютерний).

Поля:

  • верхнє – 20 мм;
  • ліве й нижнє не менше 20 мм (ліве можна 28, а нижнє – 20 мм);
  • праве – 10 мм.

На одній сторінці – 40±2 рядки.

 

 




Переглядів: 384

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДЛЯ ІІ ЕТАПУ ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ МАН З ФІЗИКИ | Заголовки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.