МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Їх посадовими і службовими особамиІ громадянина, додержанням законів з цих питань органами Тема 5. Нагляд за додержанням прав і свобод людини Література
1. Про Регламент Генеральної прокуратури України. Наказ Генерального прокурора України від 20.09.2001 року № 43. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html. 2. Про організацію роботи з кадрами в органах прокуратури України. Наказ Генерального прокурора України від від 20.01.2006 року № 2. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html. 3. Про затвердження Положення про організацію співпраці Генеральної прокуратури України з Верховною Радою України. Наказ Генерального прокурора України від 24.01.2006 р. № 1/4 - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html. 4. Положення про класні чини працівників органів прокуратури Постанова Верховної Ради України від 6 листопада 1991 року. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html 5. Дисциплінарний статут прокуратури України Постанова Верховної Ради України від 6 листопада 1991 року. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html 6. Прокурорський нагляд в Україні: Курс лекцій для студентів юридичних вищих навчальних закладів. – Кол. авторів: Нор В.Т., Береський Я.О., Когутич І.І., Котик З.Д., Гузела М.В., Павлишин А.А., Анікіна Н.П., Писарчук С.І. // За ред. проф. В.Т. Нора. - Львів: Тріада плюс, 2002. – С. 65-87. 7. Анісімов О., Європіна І. Виїзди до нижчестоящих прокуратур. // Вісник прокуратур. – 2003. - № 2(20). – С. 100 – 103. 8. Давиденко Л., Каркач П. Керівник і керівництво в органах прокуратури. // Прокуратура. Людина. Держава. – 2004. - № 2(32). – С. 68 – 72. 9. Остапчук В. Роботу з кадрами органів прокуратури – на рівень вимог дня. // Вісник прокуратури. – 2003. - № 4(22). – С. 12 – 19. 10. Михайленко О.Р. Прокуратура України: Підручник. – К.: Юрінком Інтер, 2005. – С. 62-116. 11. Христинко О. Кадри – визначальний чинник підвищення ефективності діяльності прокуратури. // Вісник прокуратури. – 2003. - № 9(27). – С. 3 – 6.
виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, (нагляд за додержанням і застосуванням законів).
1. Суть та завдання нагляду за додержанням і застосуванням законів. 2. Об'єкт, предмет і межі нагляду за додержанням і застосуванням законів. 3. Повноваження прокурора під час здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів. 4. Основні напрямки нагляду за додержанням і застосуванням законів. 5. Загальні питання організації роботи щодо здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів. 6. Акти прокурорського реагування при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів.
1. Суть та завдання нагляду за додержанням і застосуванням законів. У широкому розумінні нагляд прокуратури - це регламентована законодавством діяльність прокуратури щодо перевірки виконання законів і підзаконних нормативних актів державними і недержавними суб'єктами правовідносин. Це визначення обґрунтовується такими положеннями: 1) нагляд прокуратури – це окремий, специфічний вид державної діяльності; 2) нагляд прокуратури здійснюється спеціально уповноваженим органом держави (прокуратурою) і від її імені та позавідомче; 3) винятковість нагляду прокуратури, котра означає неможливість його здійснення іншими державними, або недержавними органами; 4) здійснення повноважень шляхом перевірки виконання законів та інших підзаконних актів. Перевірку виконання законів та інших підзаконних актів можуть здійснювати й інші державні органи (по різним оцінкам в Україні таких сьогодні понад ста), діяльність яких у теорії йменується контролем. Правомірно виникає питання, як відмежовуються терміни „нагляд” і „контроль”, які виступають формами перевірочної діяльності і які вони мають схожі методи. Узагальнивши різноманітні позиції у вирішенні цього питання, можна погодимось з М.В. Мельниковим, який пропонує розмежовувати поняття „прокурорський нагляд” і „контролююча діяльність” шляхом вичленування „ряду основних відмінностей”. До таких відносять: контролюючі органи, як правило, входять у систему органів, виконавчої влади, а прокуратура - самостійний орган влади; зовнішній характер здійснення нагляду, оскільки контроль може бути і внутрішнім; нагляд, на відміну від контролю, здійснюється без втручання в оперативно-господарську діяльність; відмінність в об'єкті, предметі, повноваженнях і засобах нагляду та контролю, зокрема правом безпосереднього притягнення до адміністративної відповідальності наділені тільки контролюючі органи; прокуратура здійснює нагляд і за контролюючими органами та ін. Отже, суть нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів в Україні полягає у здійсненні Генеральним прокурором та підлеглими йому прокурорськими працівниками, від імені держави, на усій її території, специфічної діяльності, скерованої на вивчення ними інформації про порушення законів та інших підзаконних актів, в отриманні ними та аналізі різноманітних матеріалів, статистичних даних про роботу піднаглядних об'єктів, котрі можуть містити відомості, які вказують на необхідність у проведенні перевірок своїми силами або із залученням контролюючих органів, в оцінці правових актів з позиції відповідності їх законам та іншим підзаконним актам, а також у застосуванні заходів прокурорського реагування з метою усунення виявлених порушень, скасування незаконних рішень та притягнення винних до встановленої законодавством юридичної відповідальності. Завдання цього виду прокурорсько-наглядової діяльності полягає в тому, щоб за допомогою повноважень прокурора досягнути: чіткого та неухильного виконання законів піднаглядними органами і установами та їх посадовими особами; скасування актів, та припинення діяльності, які суперечать законам та підзаконним нормативним актам.
Читайте також:
|
||||||||
|