Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Consult a dictionary paying attention to the different pronunciation of the word “either”.

Ú Listening Tasks

1. Listen to the conversation between Mick and Joan about exams and choose an alternative to make the sentences true.

1. Mick considers exams … .

a) to be a stupid waste of time;

b) to be a good thing to find out if you know anything.

2. Joan … .

a) does not like exams either;

b) likes exams.

3. Joan says that … .

a) she wouldn’t study at all if they didn’t have exams;

b) would study if there were no exams.

4. Mick … .

a) forgets what he’s learned as soon as exams are over;

b) does not forget what he’s learned as soon as exams are over.

5. Joan … .

a) agrees;

b) does not agree that luck comes into exams a good deal.

 

2. Listen to the recording again and see whether you understand whom the statements belong to.

1. Surely you have to do exams for people to find out if they know anything.

2. When you leave school they want people with practical experience not qualifications on paper.

3. Of course, I don’t like Cedric, but that’s nothing to do with it.

4. If you are lucky, you get the questions you’ve studied. If not they ask something stupid and you fail.

 

Ú Language Focus

Listen again if necessary. Find in the conversation synonyms for the following words and word combinations.

1. What’s the use of it?

2. I don’t agree with that completely.

3. Luck comes into it to a great extent.

4. They ask you something stupid and you can’t answer.

 

Ú Follow-up Activity

Express your opinion concerning the following.

Are exams a stupid waste of time?

Does really luck come into exams a great deal?

3. Would you study if there were no exams?

IQ TESTS

Recording 2

 

Ú Pre-listening Tasks

1. Have you ever done “Intelligence Quotient” or IQ Tests?

What do you think these tests measure?

 

Ú Listening Tasks

1. You are going to hear extracts from the radio program about intelligence tests (Intelligence Quotient or IQ). Read the notes, then listen and add to the information.

 

a) The first IQ tests: where/ when?

b) First widely used: when/ why?

c) Average IQ:

d) Genius level:

e) How different groups perform:

– Women

– People from East Asia

– People over twenty-three

Listen to the final radio program extract and note down three pieces of advice for people doing IQ tests mentioned in the recording.

Ú Language Focus

Listen to the recording again and explain the following word combinations using other words.

1. to identify the most intelligent recruits

2. to be at the “genius” level of 130 or more

3. a matter of controversy

4. to find oneself tackling IQ tests

5. a couple of handy tips to help you do better

 

A QUIZ




Переглядів: 243

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Work in pairs for a few minutes to think of five differences between being married and being single. | Recording 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.