Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Аналіз конкурентних переваг

Конкурентні переваги – це характерний для кожного підприємства діагностики перелік чинників, що надає йому переваги перед іншими підприємствами.

Конкурентні переваги на ринку отримують підприємства:

- що базуються в тих країнах, які дозволяють досить швидко накопичувати спеціальні ресурси та досвід;

- якщо в країні, де знаходиться підприємство, є можливість отримати точну інформацію про потреби в товарах та технологіях;

- якщо вони мають можливість постійних капіталовкладень;

- якщо співпадають інтереси власників, менеджерів та персоналу.

В літературі використовують терміни конкурентні переваги продукції чи підприємства.

Конкурентноздатність продукції визначається як її перевага порівняно з іншим товаром-замінником при задоволенні своїх потреб потенційним споживачем.

Конкурентноздатність продукції можна провести за індексом якості/витрати:

(4.1)

 

де: і – комплексні показники якості двох конкуруючих товарів;

і – витрати на придбання та використання цих товарів.

Якщо І > 1, то продукція 1 є більш конкурентноздатною, якщо І = 1 продукція 1 і базова є рівні за конкурентноздатністю, якщо І < 1, то продукція не конкурентноздатна.

Комплексні показники якості визначаються шляхом експортного опитування. Для їх розрахунку при порівнянні двох товарів можна скористатися формулою:

(4.2)

де – індекс якості;

– коефіцієнт значимості і-го показника якості товару ( );

q – число показників, що виділені для аналізу;

та – оцінка окремих показників якості оцінюваного і базового товару.

Проте масовий споживач не розраховує цих індексів, а порівнює різні однотипні товари за декількома параметрами якості та ціною.

Крім того він оцінює такі показники:

- відомість торгової марки;

- частка продукції на ринку (велика частка свідчить про визнання продукції споживачем);

- інформаційна відкритість продавця (наявність інформації про якісні характеристики товару);

- наявність гарантійного терміну та простота обміну товару з недоліками.

Конкурентноздатність підприємства визначати значно складніше ніж товарів оскільки воно, як правило, виробляє багато видів продукції.

Для визначення конкурентноздатності підприємства можна скористатися методом вивчення профілю підприємств(табл. 4.2).

При використанні цього методу необхідно визначити склад характеристик, які організація вважає такими, що впливає на її конкурентні переваги.

 

Таблиця 4.2

Профіль конкурентних переваг підприємства

 

Характеристики, за якими може оцінюватися об’єкт дослідження Оцінка характеристики в балах
Шкала оцінки 0 1 2 3 4 5
1. Якість послуг (продукції)  
2. Рівень ціни  
3. Обсяг пропозиції  
4. Якість обслуговування  
5. Реклама  
6. Розмір компанії  
7. Рівень лідирування в галузі  
8. Інші характеристики  

Загальна оцінка конкурентних переваг підприємства визначається за середнім значенням обраних характеристик.

Перед кожним підприємством стоїть триєдине завдання, яке можна сформулювати як: розвиток, зростання, прибуток.

Вирішити це завдання можна за рахунок таких факторів: підвищення рентабельності виробництва; інноваційну політику; зростання продуктивності праці; адаптивність функціонування підприємства, ефективний стратегічний менеджмент.

Для створення конкурентних переваг підприємству не потрібно обмежуватися використанням одного фактору, а потрібно намагатися ефективно їх поєднувати.




Переглядів: 1695

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз зовнішнього середовища як сфери конкуренції | Аналіз конкурентів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.