Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості визначення та сутність стратегічного потенціалу підприємства

При здійсненні стратегічного управління аналіз зовнішнього середовища необхідно доповнити аналізом внутрішнього стану підприємства, або стратегічного потенціалу підприємства.

Стратегічний потенціал підприємства визначає його можливості випускати та реалізувати конкурентноздатну продукцію та успішно протистояти впливу зовнішнього середовища.

Можливості підприємства визначаються наявними і потенційними ресурсами та їх використанням (рис. 5.1).

 

 
 


Стратегічні ресурси

       
 
   
 


Наявні ресурси Потенційні ресурси

               
   
   
     
 


Матеріальні Нематеріальні Удосконалені Доступні

ресурси ресурси ресурси ресурси

           
     


Рис. 5.1. Стратегічні ресурси підприємства.

 

До них належать: фінансові ресурси, технічні ресурси (виробниче обладнання), технологічні ресурси (способи виготовлення продукції), кадрові ресурси, організаційні ресурси (структура управління) та управлінські ресурси (сукупність знань з управління підприємством).

Проте потенціал підприємства залежить не тільки від наведених ресурсів а й від їх взаємодії, що створює синергетичний ефект.

Потенціал підприємства визначається за п’ятьмафункціями: фінанси, маркетинг, виробництво, кадри та культура організації.

Фінансовий аналіз підприємства проводиться за такими факторами:

І. Параметрами, які впливають на фінансовий стан:

1. Продукт або послуга:

А) інноваційні чи ні;

Б) обсяги виробництва.

2. Споживачі продукції – відносна стійкість споживачів продукції.

3. Поточне управління:

А) організаційна структура управління;

Б) структура апарату управління;

В) власність.

4. Місце організації в галузі.

5. Оцінка конкурентоздатності.

6. Вік устаткування.

7. Відносна стійкість становища постачальників.

ІІ. Структурою витрат:

1. Елементи собівартості (змінних витрат).

2. Необхідні витрати (постійні витрати).

3. Співвідношення постійних і змінних витрат у загальній сумі собівартості.

4. Валив рівня цін на витрати.

ІІІ. Структурою прибутковості:

1. Рівень прибутковості.

2. Фінансова стабільність.

3. Рентабельність інновацій.

4. Ціна акцій.

По зазначених факторах необхідно визначити критичні параметри, які істотно впливають на майбутню фінансову діяльність підприємства.

Аналіз рівня маркетингупідприємства проводиться за такими 7-ми показниками:

1. Частка ринку підприємства та її конкурентоздатність.

2. Різноманітність і якість асортименту продукції.

3. Влив на збут продукції:

А) змін у чисельності;

Б) старіння населення;

В) міграції населення;

Г) зміни в родинах жителів України та інших країн;

Д) підвищення освітнього рівня.

4. Дослідження і розробка нових та поліпшених товарів і послуг.

5. Передпродажне, після продажне та гарантійне обслуговування клієнтів.

6. Реклама і просування товару та ефективний збут.

7. Прибутковість маркетингу.

Аналіз рівня виробництва підприємства проводиться також за 7-ми показниками:

1. Доступ організації до нових матеріалів. Залежність від обмеженої кількості постачальників.

2. Стан (сучасність) технології.

3. Можливість виробляти товари за більш низькою ціною, ніж у конкурента.

4. Сезонні коливання попиту, в першу чергу ті які можуть привести до зменшення виробництва та викликати звільнення працівників.

5. Можливість обслуговувати ринки, на яких не можуть працювати конкуренти.

6. Можливість знижувати матеріальні запаси і час реалізації замовлення.

7. Ефективність і результативність системи контролю якості продукції.

Кадри підприємства аналізується за такими показниками:

1. Компетентність і підготовка вищого керівництва.

2. Ефективність і конкурентноздатність системи винагород.

3. Порядок заняття керівних посад.

4. Система підготовки і підвищення кваліфікації працівників.

5. Плинність кадрів – провідних спеціалістів організації.

6. Періодичність проведення атестації персоналу.

7. Модель діяльності підприємства – орієнтація на майбутнє чи на минуле.

Культуру підприємстваможна оцінити за допомогою таких факторів:

1. Відношення колективу підприємства до змін: активне або пасивне.

2. Готовність керівництва до ризику.

3. Орієнтація керівництва на минуле або майбутнє.

4. Становлення працівників і підприємства до нововведень і зростання виробництва.

5. Репутація підприємства стосовно досягнення своїх цілей.

6. Орієнтація підприємства на підготовку і навчання кадрового складу.




Переглядів: 305

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Аналіз постачальників | Методичні основи оцінювання стратегічного потенціалу підприємства на основі функції бажаності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.