Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психодіагностика й психологічна оцінка

Психологічна оцінка – це збір та інтеграція даних, які можуть бути одержані різними шляхами, наприклад, за допомогою інтерв’ю, спостереження, психологічних тестів, психофізіологічних вимірів, тощо. У цьому сенсі поняття психологічної оцінки тотожне поняттю психологічної діагностики.

Етапи розвитку психологічного оцінювання:

І етап. Термін «тест» ввів Ф. Гальтон, і походить з давньофранцузької мови та є синонімом слова «чашка» (лат. testa – ваза із глини) хіміків для дослідів.

Тестові методипороджені біхевіоризмом (Стимул-Реакція). Біхевіоризм увів в психологію в якості провідної категорію «поведінки», розуміючи її як сукупність доступних об’єктивному спостереженню реакцій на стимули. Відтак, поведінка – єдиний об’єкт вивчення психології, а всі внутрішні психічні процеси повинні інтерпретуватися за поведінковими реакціями, що об’єктивно спостерігається. Відповідно мета діагностики полягає в фіксації поведінки.

Тест як формалізований опитувальник введений французьким психологом А. Біне (1857-1911), який запровадив метод дослідження вищих психічних функцій («розум», «інтелект»). В 1904 р. Міністерство освіти доручило Біне створити методику, за допомогою якої можна було б відрізнити дітей, здібних до навчання, але лінивих, від таких, що страждають на вроджені дефекти і не здатні вчитися в нормальній школі. Біне разом із Симоном провели серію експериментів по вивченню уваги, пам’яті, мислення у дітей різного віку (від 3 до 13 років). Перша серія тестів Біне – Симона з’явилася в 1905 р. друга – у 1916р.

Показником інтелекту в шкалах Біне був розумовий вік, який міг не співпадати з хронологічним (За Штерном IQ = розумовий вік / фізичний вік * 100) Наприклад: дитина вирішила всі задачі для 7-ми років, та 2 задачі для 8-ми років. Ціна одного завдання – 2 міс. Розумовий вік дитини дорівнює 7 рокам і 4 міс. Шкала Стенфорд-Біне визнана у всьому світі. Вона мала декілька редакцій (1937, 1960, 1972, 1986 – по т.ч.).

ІІ етап Створені на початку XX ст. тести були індивідуальними і складними у проведенні, що обмежувало їх розповсюдження. Тому в США в період першої світової війни з’явилася необхідність швидкого відбору і розподілу 1,5 млн. рекрутів по службах і училищах. Отисом були розроблені нові армійські тести у формах – «Альфа» і «Бета» для грамотних і неграмотних (в т.ч. іноземців). Після закінчення війни ці тести та їх модифікації продовжували широко застосовувати.

Групові тести не лише дозволяли дослідження великих груп людей, але й допускали спрощення інструктажу, процедури проведення й оцінки результатів тестування. До тестування у 20-ті рр. ХХ ст. залучали людей без психологічної кваліфікації, лише навчених процедурі його проведення для потреб профвідбору.

Типи інструментарію психодіагностики

1. Тест – це сукупність стандартизованих завдань, що стимулюють певну форму активності, результати яких піддаються кількісній та якісній оцінці.

2. Методика – це не стандартизовані діагностичні проективні техніки.

3. Опитувальники – на відміну від тестів, спрямовані на суб’єктивну оцінку обстежуваним самого себе або інших людей.

ІІІ етап. З Другої світової війни все розмаїття комплексного вивчення індивідуальних відмінностей називають «психологічною оцінкою».

 




Переглядів: 2198

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ | Психодіагностичні методи та підходи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.