Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вимоги до створення та перевірки методик. Стандартизація, надійність та валідність психодіагностичного вимірювання.

Ефективність тестів залежить від:

1. теоретичної концепції, на якій базується той або інший тест;

2. сфера застосування;

3. дотримання вимог до психологічних тестів

4. психометричні характеристики тестів.

Стандартизація – це однаковість процедури проведення й оцінки виконання тесту.

Стандартизація процедури передбачає уніфікацію інструкцій, бланків, способів реєстрації результатів, умов проведення обстеження.

До вимог відноситься:

1) однаковість та зрозумілість повідомлення інструкції;

2) однаковість ставлення до випробуваних;

3) відсутність додаткових пояснень окремим особам;

4) подібність умов та часу проведення дослідження для різних груп;

5) часові обмеження для всіх повинні бути однаковими.

Стандартизація критерію, за яким проводиться порівняння результатів – раніше встановлена статистична норма. (Така норма визначається шляхом проведення методики на великій репрезентативній вибірці та порівняння з нею конкретного досліджуваного).

Стандартне відхилення нормативної вибірки знаходиться 68% випадків досліджуваних, за межами – 32%, а оскільки відхилення симетричне – то по 16% з кожної сторони

Надійність методики– відносна постійність, сталість і узгодженість результатів тесту при первісному та повторному його застосуванні на одних і тих же досліджуваних. Не можна довіряти тесту, якщо на початку тижня показник 10, а в кінці – 80. Повторне застосування надійних методик дає подібні оцінки, тому це показник довіри до одержаних результатів.

Види надійності:

1. Ретестова надійність (підтвердження одержаних результатів аналогічними через певний час за цією ж методикою).

2. Внутрішня надійність – узгоджена динаміка всіх шкал методики, спрямованих на вимірювання певної якості.

3. Надійність кодування – відповідність форм кодування результатів обстеження, яка перевіряється кореляцією з аналогічними вже підтвердженими кодами (балами, стенами тощо), або внутрішньою кореляцією самих шкал.

Чинники надійності:

1) надійність самого вимірювального інструментастосується однорідності (гомогенності) завдань. Використовується метод «розчеплення» – поділ завдань на парні та непарні; якщо методика однорідна, то й відмінності між половинами не буде, тобто коефіцієнт кореляції буде достатньо високим (0,75).

2) стабільність досліджуваної ознаки – найчастіше використовується прийом «тест – ретест». При цьому слід зважати, що нестабільність може зумовлюватися й швидкою динамікою досліджуваної властивості, тобто не свідчити про недолік тесту (kk повинен бути не менше 0,8).

3) константність – тобто незалежність результатів від особистості експериментатора, що особливо важливе при проведенні малоформалізованих методик (kk повинен бути не менше 0,8).

На ступінь надійності методик впливає:

1) нестабільність діагностованої властивості;

2) недосконалість методики (різноплановість завдань, нечіткі вказівки по пред’явленню методики тощо);

3) змінювана ситуація обстеження (різний час доби, освітленість приміщення, наявність чи відсутність сторонніх шумів тощо);

4) відмінності в поведінці експериментатора;

5) коливання в функціональному стані досліджуваного (втома тощо);

6) елементи суб’єктивності в способах оцінки та інтерпретації результатів (при протоколюванні відповідей, оцінці їх повноти, оригінальності тощо).

7) неоднорідність чи нерепрезентативність вибірки.

Валідність методики –це комплексна характеристика, яка включає, з одного боку, відомості про те, чи придатна методика для вимірювання того, для чого вона була створена, з іншого – яка її ефективність.

Перевірка валідності методики називається валідізацією.

Валідність в першому її розумінні стосується самої методики, тобто це валідність вимірювального інструмента і називається теоретичною валідізацією. В основу покладається визначення релевантності та контамінації (незалежності від перешкод) методики.

Валідність в другому розумінні – стосується мети її використання і називається прагматичною (практичною) валідізацією. Для її перевірки одержані результати порівнюються з зовнішніми, незалежними результатами.




Переглядів: 1126

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психодіагностичні методи та підходи | КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.