Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Компоненти звукової культури мовлення

• Артикуляція звуків (правильне положення і рухи органів мови, необхідні для вимови даного звука) '

• Дикція (чітка, ясна вимова слів)

• Фонетична правильність мовлення (правильна артикуляція і дикція)

• Орфоепічна правильність мовлення (дотримання норм і правил української мови)

• Дихання (складова частина звуковимови)

• Немовленнєве (автоматичне дихання людний: вдих, видих, пауза)

• Мовленнєве (вдих короткий, видих довгий)

• Висота голосу, підвищення чи пониження тону, перехід від високого голосу до низького і навпаки)

• Сила голосу (вимова звуків з певною силою: голосно, нормально, тихо, по­шепки)

• Тембр голосу (якісне забарвлення голосу: дзвінкий, голосний)

• Темп мовлення (швидкість протікання мовного потоку в часі)

• Фонематичний слух (вміння чітко відрізняти один звук від іншого)

• Інтонація (складний комплекс засобів інтонаційної виразності: мелодійності, темпу, ритму, тембру, фразового і логічного наголосів)

• Мелодійність (пониження чи підвищення голосу під час вимови: ніжність, співучість, м'якість, грубість)

• Ритм (рівномірне чергування наголошених і ненаголошених складів)

• Фразовий і логічний наголоси (паузи ніж мовними відрізками, підвищення або пониження голосу залежно від змісту вислову)

•До якого компоненту звукової культури мовлення дітей можна віднес­ти слова англійського драматурга Б.Шоу про те, що є п'ятдесят способів сказати «так» і п'ятсот — «ні», і тільки один спосіб їх написати.

• Чи є тотожними поняття «артикулювати», «вимовляти»? Поясніть свою думку.

Структурна блок-схема

«Завдання виховання звукової культури мовлення»

• Розвиток артикуляційного апарату (м'язи мовленнєвого апарату)

• Ознайомлення дітей з будовою мовленнєвого апарату

• Розвиток мовленнєвого дихання

• Розпиток фонематичного слуху

• Оволодіння правильною вимовою всіхзвуків рідноїмови, звукосполучень відповідно до орфоепічних норм

• Удосконалення дикції

•Розвиток-інтонаційної виразності мовлення (інтонація,темп. тембр, сила голосу, мелодика. наголоси, тощо)

• Робота над усвідомленням дітьми звуковоїскладу рідної мови

• Розвиток навичок звукового аналізу мовлення

• Проаналізуйте завдання виховання звукової культури мовлення з точки зору їх домінантності в залежності від віку дітей.

• На прикладі однієї вікової групи наведіть аргументи у підтвердження необхідності комплексного вирішення завдань виховання звукової культури мовлення дошкільників.

• Здійсніть порівняльний аналіз завдань виховання звукової культури мовлення у різних вікових групах (Богуш А.М. «Витоки мовленнєвого роз­витку дітей дошкільного віку»).


 

Структурна блок-схема

«Передумови виховання звукової культури мовлення»

 

• Проаналізуйте передумови виховання звукової культури мовлення та визначте завдання сучасного дошкільного закладу щодо формування фонетичної компетенції дошкільників.


 

Структурна блок-схема

«Обстеження звуковимови дітей»




Переглядів: 5714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фонетична компетенція | Прийоми обстеження звуковимови дітей

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.