Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порівняння ідеального бюрократа та сучасного чиновника

Ідеальний бюрократ Сучасний чиновник
Уникає ризику Йде на ризик у необхідних ситуаціях
Займається рутинною діяльністю, виконуючи тільки те, що задано Постійно бере інновації
Концентрує увагу на самій діяльності Концентрується на результатах діяльності
Не любить змін Прагне до змін
Уникає допускати помилки, за які карають Відноситься до помилок з розумінням і вчиться на них
Концентрує увагу на обмеженнях Концентрує увагу на можливостях, що з`являються
Домінуючою потребою є безпека Домінуючою є необхідність досягнень
Не має бажання перенавчатись Прагне постійно підвищувати кваліфікацію

 

Але на цьому розбіжності з «ідеальною моделлю бюрократії» за М. Вебером не закінчуються. Будь-хто, хто мав справу з державними службовцями, може підтвердити, що бюрократія не є безособовою, передбачуваною і визначеною, як вона описана в ідеальній моделі М. Вебера. В системі державної адміністрації, як у будь-який іншій організації, імпровізація, відступ від форми і прагнення «пустити пил в очі» при прийнятті рішень - звичайні явища. Державні службовці рідко діють в ідеальних умовах, про які йдеться у працях М. Вебера.

Далі, бюрократія за М. Вебером служить авторитарному суспільству - такому, в якому середньостатистичний громадянин «не заперечує» бюрократу. Демократичні країни Європи та Америки наприкінці XX століття - це вже зовсім інше суспільство, в якому і звичайні громадяни, і законодавці, не соромлячись, критикують державну адміністрацію, закликають створювати комісії з розслідування для пояснення дій високопоставлених державних службовців.

Для того щоб адміністративно-державна діяльність була успішною, вона повинна приводити до змін у загальних настроях, буднях і способі життя громадян.

Крім цього структура державних служб до кінця XX століття зазнала суттєвих змін у багатьох країнах. До середини 70-х років основний наголос в адміністративно-державному управлінні здійснювався на ділові якості професійних державних службовців, їх політичну нейтральність і гарантований термін перебування на посаді. Проте з кінця 70-х років важливе значення має політична лояльність, а в низці випадків і активна політична роль державних службовців (особливо тих, які займають високі пости в адміністративному керівництві і управлінні). На практиці це означає більш швидку зміну серед старших адміністраторів і надання політичного характеру певним посадам. У деяких країнах (США, Франція) співробітники цивільних служб стають членами партій і партійними функціонерами.

Німецькі політологи Г. Шмідт і Х. Трайбер розробили ідейний тип сучасної «політичної бюрократії». Вони спів ставили основні характеристики адміністративно-державної діяльності наприкінці XX століття з діяльністю бюрократії «класичного типу». У табл. 4 наведена запропонована ними схема:

Таблиця 4




Переглядів: 541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управлінський бюрократизм | Порівняння діяльності класичної та політичної бюрократії

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.