МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||
Порівняння ідеального бюрократа та сучасного чиновника
Але на цьому розбіжності з «ідеальною моделлю бюрократії» за М. Вебером не закінчуються. Будь-хто, хто мав справу з державними службовцями, може підтвердити, що бюрократія не є безособовою, передбачуваною і визначеною, як вона описана в ідеальній моделі М. Вебера. В системі державної адміністрації, як у будь-який іншій організації, імпровізація, відступ від форми і прагнення «пустити пил в очі» при прийнятті рішень - звичайні явища. Державні службовці рідко діють в ідеальних умовах, про які йдеться у працях М. Вебера. Далі, бюрократія за М. Вебером служить авторитарному суспільству - такому, в якому середньостатистичний громадянин «не заперечує» бюрократу. Демократичні країни Європи та Америки наприкінці XX століття - це вже зовсім інше суспільство, в якому і звичайні громадяни, і законодавці, не соромлячись, критикують державну адміністрацію, закликають створювати комісії з розслідування для пояснення дій високопоставлених державних службовців. Для того щоб адміністративно-державна діяльність була успішною, вона повинна приводити до змін у загальних настроях, буднях і способі життя громадян. Крім цього структура державних служб до кінця XX століття зазнала суттєвих змін у багатьох країнах. До середини 70-х років основний наголос в адміністративно-державному управлінні здійснювався на ділові якості професійних державних службовців, їх політичну нейтральність і гарантований термін перебування на посаді. Проте з кінця 70-х років важливе значення має політична лояльність, а в низці випадків і активна політична роль державних службовців (особливо тих, які займають високі пости в адміністративному керівництві і управлінні). На практиці це означає більш швидку зміну серед старших адміністраторів і надання політичного характеру певним посадам. У деяких країнах (США, Франція) співробітники цивільних служб стають членами партій і партійними функціонерами. Німецькі політологи Г. Шмідт і Х. Трайбер розробили ідейний тип сучасної «політичної бюрократії». Вони спів ставили основні характеристики адміністративно-державної діяльності наприкінці XX століття з діяльністю бюрократії «класичного типу». У табл. 4 наведена запропонована ними схема: Таблиця 4
|
||||||||||||||||||||||||||
|