Висхідні дані для визначення стадії життєвого циклу товарів
Показники
Товар
A
B
C
D
E
F
G
Потенціал
(прогноз продажів)
Продажі
в 3-му кварталі, од.
Продажі
в 4-му кварталі, од.
Розв’язок:
Перш за все вибираємо товар, продажі якого складають менше 5% від потенціалу ринку. Зазвичай такий товар відразу видно з таблиці, але бажано перевірити. У нас це товар G: 5% потенціалу буде:
шт., а продажі 812 та 990 шт., тобто менше 5%.
Цей товар знаходиться на стадії впровадження на ринок, його відкидаємо.
Для решти товарів складаємо табл. 6 і в ст. 4 цієї таблиці розраховуємо індекси – відношення продажів 4-го кварталу до продажів 3-го, наприклад, і так далі.
Потім знаходимо суму цих індексів (6,840) і середній індекс (6,840 / 6 = 1,140). В наступному стовпчику розраховуємо квадрати індексів, наприклад:
і так далі.
Далі визначаємо суму квадратів (8,095) та середній квадрат (8,095 / 6 = 1,349). Через середній квадрат і середній індекс знаходимо сигму – середньоквадратичне відхилення;