Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВАРІАНТИ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ

 

Варіант № 1

1. Планування як функція управління

2. Фінансовий план підприємства

3. Сутність визначення ризиків при бізнес-плануванні

 

Варіант № 2

1. Оцінка факторів, що впливають на прибуток.

2. Роль виробничого плану для розвитку компанії.

3. Формування управлінської команди.

 

Варіант № 3

  1. Дослідження ринків збуту компанії.
  2. Головні умови функціонування бізнесу.
  3. Структура бізнес-плану.

Варіант № 4

  1. Маркетингові стратегії.
  2. Організаційний план підприємства.
  3. Основні форми і засоби регулювання бізнесу з боку держави.

 

Варіант № 5

1. Стратегічне планування.

2. Показники діяльності підприємства при ринковому ціноутворенні

3. Бізнес-планування в системі управління бізнесом

 

Варіант № 6

  1. Розробка стратегічних фінансових цілей компанії.
  2. Формування ефективного бізнес-плану.
  3. Сутність мотиваційного управління.

 

Варіант № 7

  1. Види ринкових стратегій та вибір стратегії підприємства
  2. Сутність стратегічного планування і його місце в системі стратегічногоуправління
  3. Роль і місце фінансового планування на підприємстві.

 

Варіант № 8

  1. Мета стратегічного планування та його принципи.
  2. Оцінка окупності капітальних витрат при створенні бізнесу.
  3. Зміст розділу бізнес-плану до просування продукції

 

Варіант № 9

1. Роль бізнес-планування в організації ефективної системи стратегічного управління.

2. Стратегія безперервного підвищення якості продукції/послуг.

3. Показники економічної оцінки інвестицій

 

Варіант № 10

  1. Структура бізнес-плану.
  2. Прийняття планово управлінських рішень на виробництві.
  3. Стратегія постійного оновлення продукції/послуг.

 

Контрольне завдання

 

Складіть бізнес план підприємства за наступною типовою структурою бізнес плану.

1. Титульна сторінка - містить назву компанії, її юридичну і фактичну адреси, телефони, e-mail і адреса сайту (якщо є), найменування і повні реквізити власників компанії, найменування і дуже стисло (однією пропозицією) - суть проекту, інформацію про виконавців проекту і дату його складання.

2. Резюме проекту - є основними положеннями, суттю, "вичавлюваннями" з проекту, його основні виводи. Мета резюме - зацікавити інвестора і примусити його докладніше ознайомитися із змістом бізнес-плану. Об'єм резюме зазвичай складає 2-3 сторінки тексту, який повинен бути складений простими словами без використання термінології і простими реченнями. Воно повинне показати інвесторові вигідність і перспективність вкладень в інвестиційний проект, що представляється.

3. Опис компанії - містить інформацію про компанію, яка пропонує даний інвестиційний проект, її повні реквізити, інформацію про засновників і їх реквізити, цілі компанії, відомості про керівництво, історію компанії, досягнення, організаційну структуру, основні продукти, і місце компанії на ринку.

4. Опис продукту або послуги - включає інформацію про продукт або послугу, його основні характеристики, основних споживачів, споживчі властивості товару, відмінності від існуючих аналогів, інформацію про патенти і ліцензії.

5. Маркетинговий аналіз - містить інформацію про товари, що є на ринку, продукцію конкурентів, порівняння характеристик і споживчих якостей товарів конкурентів і пропонованого продукту, інформацію про найменування конкурентів і їх реквізити, ціни конкурентів і їх стратегію просування товарів.

Найважливішим розділом в маркетинговому аналізі є визначення об'ємів ринку збуту продукції, долі ринку конкурентів, визначення мотивації покупців до ухвалення рішення про покупку. Основним завданням даного розділу є дати відповідь на питання - скільки і якого товару вимагає ринок, за якою ціною і чому саме його готові купувати споживачі. У цьому розділі також повинні бути приведені аналіз стану і тенденцій розвитку галузі, середня прибутковість і об'єми виробництва підприємств галузі, ступінь розвитку конкуренції і бар'єри входження в неї.

Центральне місце в стратегії будь-якої фірми займає стратегія маркетингу. Фірма для того й існує, щоб поставляти свою продукцію на ринок. Розвиток фірми та величина отримуваного прибутку залежать від того, наскільки повно й ефективно вона задовольнятиме потреби своїх клієнтів. Інші компоненти загальної стратегії фірми (фінанси, виробництво, дослідження й розробки) мають сприяти досягненню загальної мети маркетингу. Одночасно й сама стратегія маркетингу має враховувати наявні ресурси фірми та поєднуватися з іншими напрямками ЇЇ діяльності.

 

6. Стратегія просування товару - тут основним є визначення ринкової ніші, тобто того, який саме і для яких категорій споживачів призначений товар, кількісний і якісний аналіз споживачів, де вони розташовані, якими саме методами і каналами збуту пропонується реалізовувати товар або послугу. Приводиться інформація про стратегію рекламування продукту або послуги, витрати на маркетинг, ціноутворення, політиці при роботі з покупцями. Цей розділ бізнес-плану часто є його найслабкішим місцем.

 

7. Виробництво - у випадку, якщо це виробниче підприємство, даний розділ включає інформацію про вибрану технологію виробництва, мотивації її вибору, опис основних технологічних процесів підприємства, схему його роботи, розстановку устаткування. Якщо передбачається реконструкція або будівництво, то приводиться опис технічних рішень і розрахунки витрат на реконструкцію або будівництво. У розділі приводяться розрахунки потреби в матеріалах і сировині на виробництво продукції, витрати на їх закупівлю, аналіз постачальників, витрати на обслуговування і планові ремонти устаткування. У випадку, якщо специфіка виробництва того вимагає, приводиться інформація про необхідність придбання ліцензій і інших дозволів, вимоги по техніці безпеки праці.

Невід'ємною складовою бізнесу, орієнтованого на виробничу діяльність, є оцінка того, як фірма вироблятиме свою продукцію.

 

Основне завдання виробничого плану — довести, що фірма:

· реально спроможна організувати виробництво;

· здатна виготовляти необхідну кількість товарів відповідної якості;

· має можливості придбати необхідні для цього ресурси.

Виробничий план має дати відповіді на такі запитання.

· Які виробничі операції будуть застосовуватись фірмою в процесі виготовлення продукції (надання послуг)?

· Які конкретно матеріально-технічні ресурси потрібні для виготовлення продукції (надання послуг)?

· Які зовнішні фактори впливатимуть (або можуть вплинути) на виробничий процес?

Виробничий план доцільно розпочинати з короткої характеристики виробничого процесу, тобто з опису основних виробничих операцій у їх послідовності.

У виробничому плані необхідно також вказати і на зовнішні фактори, які впливатимуть на виробничий процес або обмежуватимуть виробничі можливості фірми.

Отже, у виробничому плані, як правило, виділяють такі блоки (підрозділи):

1. основні виробничі операції;

2. машини та устаткування;

3. сировина, матеріали і комплектуючі вироби;

4. виробничі та невиробничі приміщення;

5. вплив зовнішніх факторів.

Обсяг і ґрунтовність виробничого плану залежать від характеру бізнесу фірми та сфери, до якої він належить. Зрозуміло, що цей розділ бізнес-плану буде найдокладнішим для виробничого підприємства. Більше того, у певних випадках саме виробничий процес (особливості його технологій, унікальність обладнання тощо) може бути одним із найпривабливіших факторів для зовнішніх інвесторів. Навпаки, фірми, які займаються, наприклад, оптовою або роздрібною торгівлею, можуть взагалі обійтися без цього розділу.

У випадку, якщо це торгове або обслуговуюче підприємство, розділ включає значно більший об'єм інформації про постачальників, їх оцінку і вибір, потреби в конкретних товарах і їх групах, методи закупівлі, потреби в складських і торгових приміщеннях, їх географічне місцеположення і наявність попиту на пропоновані товари в кожній торговій крапці і по кожному товару. По постачальниках також приводиться інформація про їх місцезнаходження, дається їх коротка характеристика і приводяться реквізити.

У випадку, якщо це будівельне або сервісне підприємство відбивається також інформація про підрядчиків, дається їх характеристика і реквізити.

 

8. План персоналу - в цьому розділі приводиться інформація про потребу в персоналі, його кількості і кваліфікації, аналіз ринку праці по кожній позиції працівників, приводяться розрахунки витрат на оплату праці персоналу, його соціальне забезпечення, методи стимулювання і навчання.

9. Організаційна структура і управління - містить схему організаційної структури управління підприємством, інформацію про кількісний і якісний склад підрозділів підприємства, вимоги до його кваліфікації, розрахунок витрат на оплату праці, соціальне забезпечення і стимулювання праці персоналу, що управляє.

 

У разі реорганізації або новостворюваного підприємства дається інформація про форму власності підприємства, його основних або передбачуваних акціонерів, їх реквізити, долі в капіталі підприємства, процес ухвалення рішень і принципи управління.

10. Фінансовий план - найцікавіша частина бізнес-плану з практичної точки зору, він показує які фінансові ресурси буде потрібно для реалізації інвестиційного проекту і в які періоди часу, а також віддачу від проекту при заданих початкових даних і вірності виводів маркетингового дослідження.

Фінансовий план є ключовим розділом бізнес-плану. Головна мета фінансового плану — узагальнити основні положення всіх попередніх розділів бізнес-плану, зводячи їх в одне ціле у вартісній формі, та обґрунтувати доцільність реалізації даного підприємницького проекту з економічного погляду.

Розрахунки, які містить фінансовий план, мають дати чіткі та ясні відповіді на такі запитання самого підприємця, потенційних інвесторів і кредиторів.

Звідки фірма отримуватиме кошти і на що конкретно останні будуть витрачені?

Як співвідносяться поточні потреби фірми у грошах з рухом готівки?

Яким буде фінансовий стан фірми на кінець прогнозованого періоду?

Чи зможе підприємець виконати взяті на себе зобов'язання?

Чи здатний підприємець належно розпорядитися отриманими коштами, щоб своєчасно повернути борги та забезпечити достатній прибуток на вкладений капітал?

У процесі розробки цього розділу бізнес-плану слід враховувати такі його особливості.

1) у багатьох відношеннях фінансовий план є найменш гнучкою за формою частиною бізнес-плану. На відміну від інших розділів він має містити відповідний перелік фінансових документів (у тому числі таблиць і графіків). Кожен із цих документів повинен мати стандартну форму. Жорсткі вимоги до опрацювання цих документів викликані необхідністю забезпечення єдиної методики розрахунків фінансових показників. Це означає, що потенційний інвестор або кредитор може самостійно за стандартною методикою провести аналіз фінансової інформації, яку містить бізнес-план, оцінити фінансовий стан даної фірми та прийняти рішення щодо вкладання своїх коштів у даний проект.

2)інвестори та кредитори, як правило, вимагають, щоб фінансовий план складався з перспективою на три роки (до того ж із щомісячними показниками за перший рік та щоквартальними — за другий і третій).

3)фінансовий план не може мати розбіжностей з іншими розділами бізнес-плану. Якщо, наприклад, у маркетинг-плані йдеться про наміри розгорнути широкомасштабну рекламну кампанію, то це обов'язково має знайти відображення в плані доходів і видатків. Якщо на бізнес фірми впливає фактор сезонності продажу, то його слід ураховувати, проектуючи рух готівки, тощо.

4)у зв'язку з тим, що будь-який фінансовий аналіз майбутнього неминуче характеризується певним ступенем невизначеності, у фінансовому плані доцільно опрацювати кілька сценаріїв розвитку подій. Рекомендується розробляти як мінімум два варіанти фінансових показників. Один із них має ґрунтуватися на консервативних припущеннях, а другий — враховувати повний потенціал бізнесу.

5)у фінансовому плані треба (по можливості) підкреслювати достовірність інформації, яку він містить. Якість первинної інформації безпосередньо позначається на точності фінансових розрахунків. Інвестори часто проводять власні дослідження з метою оцінки достовірності розрахунків у бізнес-плані. Тому в разі відхилення відповідних фінансових показників бізнес-плану від середніх по галузі, до якої належить даний бізнес, обов'язково треба дати вичерпне пояснення цього.

Мета та особливості розробки фінансового плану визначають його зміст, послідовність і рівень деталізації опрацювання.

Фінансовий план містить такі основні підрозділи.

1) План доходів і видатків (план прибутків і збитків).

2) План грошових надходжень і виплат (план руху готівки).

3) Плановий баланс.

Поряд з основними показниками цих підрозділів у фінансовому плані мають бути наведені припущення, на підставі яких ці показники розраховано. Чітко й стисло викласти всі ці припущення й передбачення необхідно в текстовій частині фінансового плану. Без цього всі наведені у фінансовому плані розрахунки не матимуть належного практичного значення. Лише після ретельного аналізу таких припущень можна оцінити, наскільки вони заслуговують на довіру. Оскільки розрахунки всіх зазначених фінансових документів ґрунтуються на таких передбаченнях, вони є важливою складовою фінансового плану.

Для вже існуючої фірми у фінансовому плані обов'язково слід навести динаміку основних фінансових показників за минулі роки (як мінімум за три). Копії відповідних фінансових документів подаються в додатках.

Відповідно обґрунтований фінансовий план може бути використаний не тільки для залучення інвесторів і кредиторів, а й для оцінювання результатів діяльності фірми після фактичного започаткування бізнесу.

У фінансовому плані приводяться або розраховуються всі грошові потоки підприємства - витрати, виручка від реалізації, податки і прибуток.

11. Аналіз ризиків проекту - в цьому розділі дається опис можливих ризиків проекту і їх характеристика, а також приводиться стратегія по їх мінімізації.

У бізнес-плані необхідно виділити й розглянути лише найбільш імовірні для даного бізнесу ризики.

Найчастіше в бізнес-плані розглядаються ризики, що можуть виникнути як наслідки:

1) несприятливих тенденцій у зовнішньому середовищі галузі, до якої належить даний бізнес;

2) реакції конкурентів (наприклад, можливе зниження цін на аналогічні види продукції чи послуг);

3) сезонної циклічності обсягів продажу;

4) недостатньої компетентності персоналу, який займається маркетингом, виробництвом чи управлінням;

5) появи нових технічних і технологічних досягнень, які можуть призвести до надто швидкого техніко-економічного старіння продукту даного бізнесу;

6) перевищення виробничих витрат над запланованими:

7) труднощів з одержанням сировини, матеріалів, комплектуючих виробів, а також кредитів;

8) циклічності потоку готівки тощо.

12. Додатки до бізнес-плану - це документи, на базі яких був складений бізнес-план: дані маркетингових досліджень, специфікації і докладні описи продуктів, розгорнені характеристики конкурентів і їх продуктів, копії рекламних матеріалів, прайс-листів, каталогів, листи від покупців і замовників, контракти, резюме керівників проекту і підрозділів підприємства, висновки експертів і інші документи.

Бізнес-план, як і будь-який інший документ, підлягає певним вимогам щодо стилю написання:

1) бізнес-план має бути стислим, простим, але адекватно розкривати сутність підприємницького проекту. Для більшості невеликих проектів (для реалізації яких потрібно 80—100 тис. грн.), як свідчить практика, обсяги бізнес-планів обмежуються 20—25 сторінками. В інших випадках має бути підготовлений докладніший бізнес-план. При цьому в бізнес-плані рекомендується уникати жаргонних виразів, суто технічного опису продукції, операцій, процесів. Слід використовувати загальновідомі терміни; інформацію треба викладати в діловому стилі, але якомога доступніше;

2) бізнес-план має бути функціональним, тобто містити лише корисну інформацію, яка цікавить або може цікавити читача. За необхідності додаткова, пояснювальна, первинна інформація може бути винесена в додатки (обсяг додатків не обмежується);

3) бізнес-план має ґрунтуватися на реалістичних припущеннях. Прогнози та передбачення (як найбільш "вразлива" частина бізнес-планування) мають бути обґрунтовані й підкріплені посиланнями на тенденції та пропорції розвитку галузі, на проведені дослідження ринку, на досвід діяльності конкурентів тощо. Довіра до бізнес-плану може бути серйозно підірвана, якщо заплановані в ньому відхилення від середньо-галузевих показників не мають достатніх підстав;

4) бізнес-плану протипоказаний зайвий оптимізм. Будь-яке припущення в бізнесі дає "на виході" кілька результатів — від найгіршого до найліпшого. У процесі бізнес-планування треба орієнтуватися на найгірший результат, створюючи в такий спосіб певний запас "міцності" бізнесу;

5) бізнес-план має бути легким для сприйняття, чітким та логічним; таким, щоб у ньому можна було швидко знайти потрібну інформацію. Отже, у структурі бізнес-плану треба виділяти розділи та параграфи;

6) бізнес-план має забезпечувати охорону конфіденційної інформації про фірму та її діяльність. Для цього можна жорстко контролювати сферу його розповсюдження або скласти окремий додаток, який міститиме всю конфіденційну інформацію і буде доступний тільки тим, кому треба таку інформацію знати.

 

Контрольні питання

1. Планування як функція управління

2. Система планування в ринковій економічі

3. Класифікація бізнес-планів

4. Економічна сутність і значення бізнес планування на підприємстві

5. Види ринкових стратегій та вибір стратегії підприємства

6.Сутність і призначення тактичного планування на підприємстві

7. Економічна сутність і призначення бізнес-планування на підприємстві

8. Зміст і структура бізнес-плану інвестиційного проекту

9. Класифікація економічних ризиків

10. Методи управління ризиком

11. Сутність бізнес-планування

12. Структура бізнес-плану

13. Зміст розділу бізнес-плану з виробничої діяльності

14. Зміст розділу бізнес-плану з конкурентного середовища

15. Зміст розділу бізнес-плану з маркетингового дослідження

16. Вимоги до опису технології продукту бізнес-плану

17. Зміст розділу бізнес-плану до просування продукції

18. Зміст організаційного розділу бізнес-плану

19. Вимоги до забезпечення кадрового потенціалу при складанні бізнес-плану

20. Вимоги до організації менеджменту при складанні бізнес-плану

21. Зміст юридичного забезпечення при бізнес-плануванні

22. Сутність визначення ризиків при бізнес-плануванні

23. Розробка заходів для подолання потенційних ризиків в процесі реалізації

24. Вимоги щодо охорони навколишнього середовища в процесі складання бізнес-планів

25. Зміст фінансового плану при бізнес-плануванні

26. Вимоги до визначення собівартості продукції (послуг) в процесі бізнес-планування

27. Вимоги до ціноутворення при складанні бізнес-плану

28. Оцінка ризику і страхування при бізнес-плануванні

29. Напрями пошуку фінансових джерел для впровадження бізнес-планів

30. Вимоги щодо документального забезпечення бізнес-планів

31. Порядок пошуку ризиків (секторів, сегментів ризику) для реалізації бізнес-проектів

32. Вимоги щодо вибору машин, механізмів, устаткування для реалізації бізнес-планів

33. Документальне оформлення вибору машин, механізмів, устаткування згідно з бізнес-планом

34. Визначення статей витрат при складанні бізнес-плану

35. Порядок визначення перемінних витрат при складанні фінансового плану

36. Порядок визначення перемінних витрат при бізнес-плануванні

37. Порядок визначення постачальників сировини при складанні бізнес-плану

38. Документальне оформлення відносин з постачальниками сировини при складанні бізнес-плану

39. Порядок визначення розміру прибутків в процесі бізнес-планування

40. Методи визначення чистого прибутку при реалізації бізнес-проектів.

41. Визначення терміну окупності бізнес-проекту

42. Документаційне забезпечення бізнес-плану

43. Визначення руху грошових потоків

44. Оцінка ефективності бізнес-плану

45. Склад резюме бізнес-плану

46. Порядок і технологія розробки бізнес-плану

47. Склад учасників при розробці бізнес-плану

48. Порядок презентації бізнес-плану потенційному інвестору

49. Вимоги до професійної компетентності менеджера при реалізації бізнес-проекту

50. Роль місцевих органів управління при складанні бізнес-плану

51. Гарантії місцевих органів управління при бізнес-плануванні

52. Фактори впливу місцевих органів управління при бізнес-плануванні

53. Методичні підходи до оцінювання соціальної ефективності і бізнес-плану

54. Екологічний менеджмент при реалізації бізнес-планів

55. Фактори, що впливають на вибір стратегії при розробці бізнес-планів

56. Фактори маркетингового середовища, що впливають на вибір стратегії при бізнес-плануванні

57. Види ефектів при реалізації бізнес-планів

58. Використання лізингу як елементу бізнес-плану

59. Розробка основних завдань виробництва при бізнес-плануванні

60. Роль бізнес-плану в розвитку підприємства.




Переглядів: 552

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки і тематика контрольних робіт | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.