МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Introducing yourself§ My name is Mark Watson and I am responsible for … . § My name is Mark Watson from (name of company),where I am responsible for … . § Let me introduce myself; my name is Mark Watson and I am responsible for … Introducing your presentation § The purpose of today’s presentation is to … . § The purpose of my presentation today is to … . § In today’s presentation I’d like to …show you … . / explain to you ho… . § In today’s presentation I’m hoping to …give you an update on… / give you an overview of … . § In today’s presentation I’m planning to …look at … . / explain … . You can also outline your presentation to give the audience a clear overview of what they can expect: § In today’s presentation I’m hoping to cover three points: § firstly, … , after that we will look at … , and finally I’ll … . § In today’s presentation I’d like to cover three points: § firstly, … , secondly … , and finally … . Explaining that there will be time for questions at the end § If you have any questions you’d like to ask, please leave them until the end, when I’ll be happy to answer them. § If there are any questions you’d like to ask, please leave them until the end, when I’ll do my best to answer them. Starting the presentation § To begin with … . § To start with … . § Let’s start by looking at … . § Let’s start by looking at … . § I’d like to start by looking at … . § Let’s start with / start by looking at … . Closing a section of the presentation § So, that concludes….. § So, that’s an overview of … . § I think that just about covers … . Beginning a new section of the presentation § Now, let’s move on to … . § Now, let’s take a look at … . § Now I’d like to move on to … . § Next I’d like to take a look at … . § Moving on to the next part, I’d like to … . § Moving on to the next section, let’s take a look at … . Concluding and summarising the presentation § Well, that brings us to the end of the final section. Now, I’d like to summarise by … . § That brings us to the end of the final section. Now, if I can just summarise the main points again. § That concludes my presentation.Now, if I can just summarise the main points. § That’s an overview of … . Now, just to summarise, let’s quickly look at the main points again. Finishing and thanking § Thank you for your attention. § That brings the presentation to an end. § That brings us to the end of my presentation. § Finally, I’d like to finish by thanking you (all) for your attention. § Finally, I’d like to end by thanking you (all) for coming today. § I’d like to thank you (all) for your attention and interest.
|
||||||||
|