Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Introduction

Despite the emergence of a ‘critical thinking’ approach, literature classes usually have been shown to be deprived of the advantages of the principles of this approach. Recent studies [such as Jaffar, 2004 and Hwang and Embi, 2007] in Malaysia have revealed that students in literature classes are usually passive and are unable to respond critically to literary texts. This stems from the fact that literature classes are often lecturer-centered and students are not given guidelines and opportunities to work with their friends and express their views and responses that contribute to their language development and the appreciation of literature (Siti Norliana, 2003).

To alleviate this problem, the instructional focus should be on the process of teaching critical thinking. In this respect, research has proved that lecture and rote memorization do not contribute to critical thinking. However, instructional strategies that employ students’ “higher-order thinking” skills have proved to be helpful in improving critical thinking skills (Snyder, 2008, p.92; Wong, 2007; Duplas & Ziedler, 2002). Nevertheless, the point is that critical thinking is not an innate ability, and its improvement involves training. In this regard, the goal of instruction is to help learners acquire both the knowledge and the process for learning how to learn since ,as Janssen (2002, p.95), states, the teachers’ role has shifted “from providing literary knowledge to coaching student’s individual reading processes”. In this connection, training students to generate questions while reading literary texts has been assumed to be a useful strategy to interpret literary texts (Eliason, 2009; Janssen, 2002). This stems from the fact that self-questioning while reading fosters “self-regulative, independent learning”. Secondly, generating questions while reading is a kind of response to literary texts. In this respect, studies of narrative and literary understanding (e.g. Trabasso and Magliano, 1996) reveal that readers ask themselves questions in order to interpret the stories. And thirdly motivating students to ask questions while reading can help them to be actively involved with the text which, in turn, can help them improve their understanding (Ehlers, 1995). Despite the advantages of generating questions while reading, literature teachers have rarely encouraged their students to use self-questioning strategy while reading literary texts (Janssen, 2002).

At this junction, what needs stressing is that instruction that is in line with critical thinking employs questioning techniques that require students to “analyse, synthesize, and evaluate information, to solve problems and make decisions (think) rather than merely to repeat information (memorize)” (Snyders, 2008, p.91). Nevertheless, this point is ignored in literature classes today. In a literature class, the lecturer normally delivers a lecture; students sit passively and just receive the information transmitted to them by the lecturer.

Consequently, when the students are questioned about the “hows and whys” within any text, they are unable to answer. It seems, therefore, indispensable to train and teach students how to question both the instructors’ and the authors’ point of view. This process helps the students understand that literary criticism is not on-the-vacuum activity and involves a coherent and organized mental process (Jaffar, 2004). Considering the aforementioned facts, the present study aims to address the following questions: 1) To what extent does teaching students to ask appropriate questions help them to be able to ask appropriate questions independently? and 2) Can teaching this strategy improve their reading ability of literary texts? At this stage, this question may crop up that what kind of question can be considered appropriate. In this relation, it is noteworthy that appropriate questions in this research refer to what Janssen (2002) calls “authentic or genuine knowledge-seeking questions”. According to Janssen (2002, p.97) authentic questions are questions in which the questioner is really interested in expanding his/her knowledge regarding the raised point and, while reading, for example stories, is curious about discovering the incentives of characters’ actions and reactions.

Furthermore, appropriateness of a question can also be assessed by the extent of discussion arisen from that (Commeyras and Summer, 1998).




Переглядів: 282

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Abstract | Background

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.