Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






До самостійної підготовки до занять

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ТАВРІЙСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

Ім. В.І. ВЕРНАДСЬКОГО

Юридичний факультет

Кафедра кримінального процесу і криміналістики

 

 

ЗБІРНИК

 

ПЛАНІВ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ,

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДЛЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ,

ПИТАННЯ ДО ЗАЛІКУ ТА ЕКЗАМЕНУ

З КРИМІНАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Для студентів 3-4 курсу денної форми навчання

Напряму підготовки: 6.030401– право

 

 

Склав доцент кафедри, к.ю.н.

Юрченко Л.В.

 

Розглянуто і схвалено

на засіданні кафедри кримінального процессу і криміналістики

«31» серпня 2011 року,

протокол №1

 

Сімферополь, 2011


ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ І РЕКОМЕНДАЦІЇ

до самостійної підготовки до занять

Кримінальний процес є однією з основних юридичних професійно орієнтуючих дисциплін підготовки працівників для судових та правоохоронних органів України. Відповідно до навчального плану вивчення курсу “Кримінальний процес” проводиться протягом 3-го курсу (6 семестр) та 4-го курсу (7 семестр) у формі лекційних, практичних і самостійних занять.

У спрощеному вигляді, кримінальний процес являє собою здійснювану у встановленій законом процесуальній формі діяльність державних органів і посадових осіб (органів дізнання, досудового слідства, прокурора, суду) і кримінально-процесуальні правовідносини, що складаються та розвиваються в процесі цієї діяльності. Тому предметом вивчення даного курсу є передбачений кримінально-процесуальним законом України порядок провадження у кримінальних справах, що припускає оволодіння визначеними положеннями науки кримінального процесу відповідно до навчального плану.

Тематичним планом передбачено вивчення завдань і принципів кримінального процесу, його суб’єктів і їх правового становища, приводів і підстав до порушення кримінальної справи, її розслідування та розгляд у суді, перегляд судових рішень у апеляційній і касаційній інстанціях, а також в порядку виключного провадження, особливих проваджень у кримінальному процесі України, загальних положень кримінального процесу зарубіжних країн.

Розгляд питань на практичних заняттях проходить у формі дискусії і повинен мати нормативний, логічний і обґрунтований характер. Кожен студент повинен бути готовим викласти своє рішення (бачення) по питанню, що розглядається, а також виступити як опонент. Здійснюючи евристичний пошук рішення проблемних ситуацій, необхідно, у першу чергу, вирішити проблему на підставі діючого законодавства, а після цього вказати на можливості удосконалення законодавства і практики його застосування. Для більш активного проведення дискусії група може бути поділена на невеликі творчі колективи, відносини між якими будуються на підставах змагальності. Крім того, студенти вирішують завдання, також викладачем можуть бути запропоновані варіанти ділових ігор, рішення тестів за допомогою комп’ютерних програм і т.п.

При підготовці до практичних занять необхідно відповідно до питань, зазначених в плані занять, вивчити закони України і рекомендовану літературу, зміст статей Кримінального і Кримінально-процесуального кодексів України. За вказівкою викладача необхідно вивчати архівні кримінальні справи, судову та слідчу практику, готувати реферати по окремих питаннях. При вивченні особливої частини курсу Кримінального процесу при самостійній роботі та у ході практичних занять, необхідно вивчити поняття, підстави і порядок провадження слідчих і судових дій.

Мета практичних занять складається в розвитку творчого мислення й активності в оволодінні знаннями, уміннями та навичками, необхідними для аналізу конкретної задачі, прийняття самостійного рішення.

Примірний розподіл часу і хід практичного заняття:

1. Організаційний момент і вступне слово викладача - до 5 хв.

2. Короткий опит студентів із питань, передбачених планом – 45-50 хв.

Під час обговорення основних питань теми викладач проводить опит (усно біля дошки, фронтальний, письмовий).

3. Обговорення рефератів – 10-15 хв.

4. Рішення задач – 10-15 хв.

5. Підведення підсумків заняття і оголошення оцінок – до 5 хв.

Для практичних і самостійних занять кожен студент повинен мати спеціальний робочий зошит. У робочому зошиті необхідно зробити необхідні позначки. Наприклад:

1. конспекти рекомендованих літературних джерел;

2. розгорнуте рішення ситуаційних завдань;

3. короткий зміст відповідних нормативних актів;

4. різного роду схеми, діаграми;

5. інші записи на розсуд студенту або за указівкою викладача.

Підготовку до занять необхідно починати з уважного вивчення питань майбутнього заняття, завдань, списку літератури і нормативних актів. Далі необхідно вивчити конспект лекцій, необхідні розділи підручників, нормативно-правові акти, необхідне - законспектувати. Рішення ситуаційних завдань студент повинен підготувати письмово. Це рішення повинне бути розгорнутим і мотивованим з посиланням на закон та інші нормативно-правові акти.

Пропущені з різних причин заняття, а також незадовільні оцінки повинні бути відпрацьовані в індивідуальному порядку. З будь-яких питань, що зацікавили студента, він може одержати консультацію у викладача.

При завершенні вивчення всього курсу наприкінці 7 семестру – іспит.

З дисципліни необхідно знати:

· положення Конституції України як основного джерела кримінально-процесуального закону;

· проблеми науки кримінального процесу і зміни в кримінально-процесуальному законодавстві України;

· предмет, завдання і стадії кримінального процесу;

· джерела кримінально-процесуального права;

· функції суду і роль прокурора в кримінальному судочинстві;

· поняття і класифікацію доказів, зміст кримінально-процесуального доказування;

· предмет, суб’єкти, межі і мету доказування;

· процесуальні гарантії захисту прав і особистої безпеки учасників кримінального судочинства;

· обґрунтування та прийняття процесуальних рішень;

· способи тлумачення і застосування кримінально-процесуальних норм;

· процесуальні форми і методи запобігання і припинення злочинів;

· процесуальні форми взаємодії органів і осіб, що здійснюють кримінально-процесуальну діяльність, між собою та іншими правоохоронними органами.

Необхідно вміти:

· правильно використовувати вимоги закону при тлумаченні та застосуванні норм кримінально-процесуального права;

· орієнтуватися в системі кримінально-процесуального права і судовій практиці по кримінальних справах;

· вміти знати і використовувати зміни в чинному законодавстві;

· збирати, аналізувати й оцінювати фактичні дані, їх достатність і необхідність для прийняття обґрунтованих рішень;

· організувати виконання прийнятих рішень;

· проводити слідчі дії при розслідуванні кримінальної справи;

· складати відповідні процесуальні документи досудового розслідування.




Переглядів: 276

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.