МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Властивості альдегідів та кетонів аліфатичного ряду.
Дослід 1. Добування мурашиного альдегіду. В полум'ї пальника прожарити мідну дротинку і внести її в пробірку з 5 краплями метанолу. Звернути увагу на зміну забарвлення мідної дротинки і обережно визначити запах вмісту пробірки. Чи знайомий цей запах? Дослід повторити 2-3 рази. В пробірку долити розчину фуксинсульфітної кислоти. Спостерігати за зміною забарвлення вмісту пробірки. Написати рівняння реакцій оксидації метанолу до альдегіду.
Дослід 2.Оксидація альдегідів і кетонів (реакція “срібного дзеркала”). У дві добре вимиті, знежирені пробірки прилити по 5 крапель свіжоприготовленого аміачного розчину аргентум нітрату. В одну пробірку долити 5 крапель. формаліну, а в другу – ацетону. Пробірки нагріти на водяній бані, уникаючи їх струшування. Що спостерігається? Як діє аміачний розчин аргентум нітрату на альдегіди і кетони? Написати рівняння реакції з альдегідом.
Дослід 3. Оксидація альдегідів (реакція “мідного дзеркала”). У пробірку налити 6 крапель формаліну, 5 крапель 2н розчину лугу і по краплях (до появи осаду) приливати розчину купрум (ІІ). сульфату Вміст пробірки нагрівати на водяній ванні до зміни забарвлення осаду. Врахувати, що осад Cu(OH)2 синього кольору, CuOH – жовтого, а Cu2О – морквяно-червоного. Написати рівняння реакції оксидації альдегіду, враховуючи послідовність відновлення сполук купруму альдегідом. Дослід 4. Гідроліз уротропіну. Декілька кристалів уротропіну розчинити у невеликій кількості води і долити 5 крапель розчину H2SO4, нагріти. Виділення формальдегіду визначити за допомогою смужки фільтрувального паперу, змоченого фуксинсульфітною кислотою, а також за запахом.
Дослід 5. Фармакопейна проба на ідентичність уротропіну. а) При нагріванні 0,2 г препарату з 1 см3 1н розчину натрій гідроксиду → каламутна рідина з запахом формаліну; б) При нагріванні даного розчину з аміачним розчином AgNO3 → чорний осад. Дослід 6. Реакція альдегідів і кетонів з натрій гідросульфітом. а) До 2-3 крапель альдегіду долити 4-кратний об'єм насиченого розчину натрій гідросульфіту. Вміст пробірки добре струсити або потерти стінки пробірки скляною паличкою. б) На предметне скло помістити 2-3 краплі насиченого розчину NaHSO3, додати 2-3 краплі ацетону і перемішати скляною паличкою. Що спостерігається в обох випадках? Написати рівняння реакцій утворення гідросульфітних сполук. Дослід 7.Йодоформна проба на альдегіди і кетони. У дві пробірки налити по 1-3 краплі розчину йоду у водному розчині калій йодиду і додати майже до знебарвлення 2н розчину NaOH. В першу пробірку додати 1-2 краплі ацетону, а у другу – таку ж кількість ацетальдегіду. Що спостерігається в обох пробірках? Написати рівняння реакцій утворення йодоформу з ацетону і ацетальдегіду.
|
||||||||
|