Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практична робота

Властивості та одержання 5-ти членних гетероциклів з одним гетероатомом.

 

Дослід 1. Добування піролу.

Ложечку сукциніміду старанно розтерти з такою ж кількістю цинкового пилу і прожарити в тиглі на електричній плитці. За допомогою соснової скіпки, змоченої конц. НСl виявити пірол.

Описати перебіг досліду.

Написати рівняння реакції одержання піролу.

 

Дослід 2. Виявлення тіофену.

В одну пробірку налити 1 см3 сирого, а в другу очищеного бензолу. В обидві пробірки долити по 1 см3 конц. Н2SО4. Пробірки щільно закрити корками. Вміст пробірок добре струсити і внести в них по кристалику ізатину, знову струсити.

Що спостерігається в обох пробірках?

Написати рівняння реакції тіофену з H2SO4.

 

Дослід 3. Одержання фурфуролу (синтез).

У пробірку до половини насипати с/г відходів (лушпиння соняшника ) і долити 10% розчину хлоридної кислоти до об’єму суміші. Пробірку закрити Г-подібною трубкою, кінець якої опустити в чисту пробірку. Вміст пробірки з реакційною сумішшю нагрівати, спочатку повільно, а потім сильно. Утворений фурфурол, який виділятиметься в чисту пробірку, перевірити за запахом, або розчином фуксинсульфітної кислоти. Зберегти одержаний фурфурол для наступних дослідів.

Що нагадує запах фурфуролу?

Написати рівняння реакції утворення фурфуролу.

Розчин фурфуролу зберегти для наступного досліду.

 

Дослід 4. Оксидація фурфуролу.

У пробірці змішати 5 крапель одержаного в попередньому досліді фурфуролу з однаковим об'ємом аміачного розчину аргентум нітрату і не збовтуючи, нагріти на водяній бані.

Що спостерігається?

Які властивості проявляє фурфурол?

 

Дослід 5. Кольорова реакція на фурфурол.

У пробірці змішати по 0,5 см3 30%-ного розчину ацетатної кислоти, фурфуролу і аніліну.

Що спостерігається?

Написати рівняння реакції фурфуролу з аніліном.

 

Дослід 6. Розчинність індиго.

У пробірку насипати незначну кількість індиго і долити 5-6 крапель води. Суміш добре перемішати, а потім нагріти до кипіння. Краплю одержаного розчину нанести на фільтрувальний папір. В центрі з'явиться синя пляма, що свідчить про його нерозчинність у воді. Спробувати розчинити індиго у спирті.

В чому розчиняється індиго?

Зробити висновки.

Дослід 7. Відновлення індигокарміну.

У пробірці змішати 2 см3 5%-ного розчину глюкози з 2 см3 10%-ного розчину Na2CO3. До одержаної суміші досипати порціями індигокорміну, до утворення темно-синього забарвлення. Дану суміш нагріти на водяній ванні. Спостерігати за зміною синього забарвлення на жовте. Якщо охолодити, то знову з'явиться синє забарвлення.

Даний барвник використовується для кубового фарбування тканин.

 

Дослід 8. Ситуаційна задача.

В 3-х окремих пробірках знаходяться фуран, пірол і тіофен. За допомогою якісних реакцій визначити кожну речовину, Описати хід виконання. Зробити висновки.

 

 


ЗАНЯТТЯ №28

 

Тема:Гетероциклічні сполуки. П׳ятичленні гетероцикли з двома гетероатомами.

Актуальність теми:П'ятичленні гетероцикли з двома гетероатомами , особливо азоли використовуються для виробництва ліків похідних піразолону – 5 таких як антипірину, амідопірину, анальгіну та ін.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, властивостей та застосування п׳ятичленних гетероциклів з двома гетероатомами.

Знати:

 

- будову 5-тичленних гетероциклів з двома гетероатомами;

- формули 5-тичленних гетероциклів з двома гетероатомами;

- ароматичні та основно-кислотні властивості даних гетероциклів;

- їх таутомерні форми.

Вміти:

- пояснити хімічні властивості на основі будови молекули;

- писати формули таутомерних сполук;

- синтезувати піразолон-5.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Вивчити теоретичний матеріал і вміти дати відповіді на контрольні питання теми.

2. Оформити три графи протоколу..

3. Виписати медичні препарати з даної теми, вказати їх застосування.

4. Повторити номенклатуру для гетероциклічних сполук.

5. Ідентифікація медичних препаратів – похідних піразолону-5.

6. Порівняти властивості піразолу та амідозолу, згідно відомої схеми.

7. Написати рівняння реакцій характерні для 2-амінотіазолу.

8. Виписати з навчального підручника природні та напівсинтетичні пеніциліни

 

Контрольні питання

 

1. Загальна характеристика азолів

2. Піразол, його будова та властивості.

3. Кислотно-основні властивості 5-тичленних гетероциклів з двома гетероатомами.

4. Азольна таутомерія імідазолу і піразолу.

5. Піразолон-5, його синтез і властивості.

6. Похідні піразолону-5 як лікарські форми, їх фармакологічна дія.

7. Синтез антипірину і його застосування.

8. Бензімідазол – конденсована система. Дібазол.

9. 2-амінотіазол, його властивості та добування.

10. Тіазолідин фрагмент пеніцилінових антибіотиків.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Виконати досліди, запропоновані у методичній вказівці.

2. Результати спостережень і висновки внести в протоколи

3. Оформити протокол і захистити його у викладача

4. Написати тестовий контроль або самостійне індивідуальне завдання.

5. Порівняти властивості оксазолу та ізооксазолу у вигляді таблиці.

5. Пояснити кислотно - основні властивості даних гетероциклів.

6. Азольна таутомерія. Схематично пояснити на прикладі піразолу.

 




Переглядів: 704

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретична частина | Теоретична частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.