Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації до виконання завдань

За матеріалами лекції, а також шляхом звернення до рекомендованої літератури письмово відпрацювати завдання, які стосуються історії основних етапів розвитку класичної риторики.

Завдання І(5 балів): Риторичні прийоми видатних античних ораторів (навести не менш п’яти риторичних засобів, які застосовував у своїй риторичній практиці, або якими збагатив риторичну науку в своїх працях оратор античності)

 

№ пп Оратор античного світу Його риторичні прийоми (не менш 5-ти) Нарахування балів
Горгій  
Ісократ  
Демосфен  
Арістотель  
Цицерон  

 

Завдання ІІ(5 балів): Розвиток теорії красномовства Платоном у діалогах “Горгій” та “Федр” (звернувшись до відповідних діалогів Платона (Платон. Діалоги. – К., 1995. – С. 155–233, 293–338) дайте письмові відповіді на наведені питання, за які нараховуються рейтингові бали за наступною таблицею)

№ пп Питання аналізу діалогів Відповіді Нарахування балів
Як композиційно побудовані зазначені діалоги? а) «Горгій» - б) «Федр» - 0,5
Яке визначення дав Платон а) софістичній риториці; б) діалектичній риториці   0,5
Наведіть основні вектори критики Платоном софістичної риторики  
Встановіть особливості ведення бесіди Сократа в діалогах Платона “Горгій” та “Федр”?  
Наведіть основні засади критики Сократом промови Лісія  
- Чому Сократ відмовляється вести бесіду з Полом у діалозі “Горгій”? - Які види переконання встановлює Сократ? - Яку суперечність підкреслює Сократ у визначенні риторики Горгієм?    

 

 

ЗАВДАННЯ ДО МОДУЛЯ №2(25 балів)

Завдання для самостійної роботи модуля №2 стосуються, головним чином, практики публічного мовлення. Вони охоплюють проблематику трьох тем: 7, 8 та 9. За виконання завдання до кожного практичного заняття нараховується по 5 рейтингових балів.

Завдання 1(5 балів): Риторика Давнього Риму(звернувшись до праць Цицерона та Тацита (Тацит К. Диалог об ораторах // Тацит К. Соч. в 2-х т. – Т. 1. – Л., 1969. – С. 373–402; Цицерон М.Т. Оратор // Цицерон М.Т. Три трактата об ораторском искусстве. – М, 1972. – С. 331–359) дайте письмові відповіді на запропоновані питання, за які нараховуються бали згідно таблиці)

 

№ пп Зміст питань Відповіді Нарахування балів
- Якою є основна риса ідеального образу оратора, на думку Цицерона? - Чим має керуватись оратор при виборі стилю промови?   0,5
- На якому порядку розташування аргументів наполягає Цицерон? - Чим відрізняється, на думку Цицерона, промова оратора від промови філософа?   0,5
Які композиційні відмінності наявні між діалогом К.Тацита та діалогами Платона? Чим вони зумовлені?  
Які причини занепаду красномовства виділив у “Діалозі про ораторів” К.Тацит?  
Проаналізуйте промову Апра на захист судового красномовства та промову Матерна на захист поезії у “Діалозі про ораторів” К.Тацита (визначіть мету, спрямування, риторичні прийоми) а) промова Апра: б) промова Матерна:

Завдання 2(5 балів): Акція: Виголошення промови

Письмово дати відповіді на запропоновані питання, заповнивши таблицю, за що нараховуються відповідні рейтингові бали.

№ пп Зміст завдання Відповідь (не менш 10-ти) Нарахування балів
Назвіть основні методичні поради щодо техніки риторичного мовлення   4 (по 0,5 балів за одне положення)
Назвіть основні засоби впливу на аудиторію (управління аудиторією)  
Назвіть сутнісні ознаки (риси) голосу оратора  
Назвіть вимоги до синтаксису усного мовлення  
Розкрийте пара лінгвістичні засоби ораторського мовлення  

Завдання 3(5 балів): Особливості ораторського мовлення

Письмово дати відповіді на запропоновані питання, заповнивши таблицю, за що нараховуються відповідні рейтингові бали.

№ пп Зміст завдання Відповідь Нарахування балів
Назвіть сутнісні ознаки (риси) голосу оратора (не менш 10-ти)
Назвіть вимоги до синтаксису усного мовлення  
Розкрийте пара лінгвістичні засоби ораторського мовлення  

 

Завдання 4(5 балів): Культура та образність ораторського мовлення (письмово наведіть не менш п’яти прикладів на кожне завдання, наведене в таблиці, за що нараховуються рейтингові бали)

№ пп Зміст завдання Відповідь (не менш 5-ти прикладів) Нарахування балів
Навести приклади лексики: а) автологічної, яка не виходить за рамки літературної мови; б) автологічної, яка виходить за рамки літературної мови: - просторіччя; - канцеляризми; - діалектизми; - жаргонізми  
Навести приклади речень, що містять риторичні фігури  
Навести приклади синтаксичних конструкцій, що містять стилістичні фігури, відповідно: - антитезу; - іронію; - каламбур; - парадокс; - градацію  

Завдання 5(5 балів):Риторика діалогічного спілкування та суперечки

На основі звернення до праці Поварніна С.І. «Спір. Про теорію і практику суперечки» (Див.: http://uchebnikfree.com/page/philosophiya/ist/ist-12--idz-ax254--nf-43.html), дайте письмові відповіді на питання, вставивши їх у таблицю, за що нараховуються відповідні рейтингові бали.

№ пп Зміст питання (не менш 5-ти) Нарахування балів
Перерахуйте правила ведення суперечки  
Наведіть способи маніпулювання супротивником під час суперечки  
Наведіть некоректні прийоми аргументації  
Наведіть психологічні прийоми ведення суперечки  

 

 




Переглядів: 422

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
IV. СТРУКТУРА ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ | VI. ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНЕ ЗАВДАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.