МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правова охорона територій та об'єктів природно-заповідного фонду
Згідно Програми перспективного розвитку заповідної справи в Україні мережу територій та об'єктів ПЗФ передбачається розширяти за рахунок мінімально антропогенно порушених земель та акваторій, а також тих, на яких ширше представлені види тварин і рослин, занесені до Червоної книги України, та рідкісні рослинні угруповання, занесені до Зеленої книги України. Має бути забезпечено, щоб у кожній фізико-географічній провінції був щонайменше один природний, біосферний заповідник або національний природний чи регіональний ландшафтний парк, де охорона природних комплексів і збереження екологічної рівноваги поєднуватимуться з організованими формами підготовки кадрів, екологічного виховання, екологічного туризму, регламентованого відпочинку на природі. Охорона територій і об'єктів природно-заповідного фонду забезпечується шляхом: · встановлення заповідного режиму; · організації систематичних спостережень за станом заповідних природних комплексів і об'єктів; · проведення комплексних досліджень з метою розробки наукових основ їхнього збереження й ефективного використання; · дотримання вимог щодо охорони територій і об'єктів природно-заповідного фонду під час здійснення господарської, управлінської й іншої діяльності, розробки проектної і проектно-планувальної документації, землевпорядження, лісовпорядження, проведення екологічних експертиз; · впровадження економічних важелів стимулювання їхньої охорони; · здійснення державного і громадського контролю за дотриманням режиму їхньої охорони і використання; · встановлення підвищеної відповідальності за порушення режиму їхньої охорони і використання, а також за знищення й ушкодження заповідних природних комплексів і об'єктів; · проведення тісного міжнародного співробітництва в цій сфері; · проведення інших заходів з метою збереження територій і об'єктів природно-заповідного фонду. За ступенем забезпечення заповідання розрізняють наступні види режимів: режим абсолютного заповідання, відносного заповідання і змішаний режим. Режим абсолютного заповідання цілком виключає господарську, рекреаційну й іншу діяльність, що суперечить цільовому використанню цих об'єктів, порушує природний розвиток процесів і явищ або створює реальну загрозу неблаготворного впливу на його природні комплекси й об'єкти. Допускається тільки діяльність, пов'язана з проведенням відбудовних, науково-дослідних і інших робіт в обмежених випадках. Режим абсолютного заповідання характерний для природних заповідників і пам'ятників природи. Режим відносного заповідання полягає в поєднанні абсолютної заборони з можливістю обмеженого використання природних ресурсів. Такий режим характерний для заказників (ландшафтних, лісових, ботанічних, орнітологічних і ін.), що створюються з метою збереження і відновлення природних комплексів або їхніх окремих компонентів, і передбачає часткове заповідання. Змішаний режим заповідання характерний для функціонування природних парків, де поряд із зонами активного і пасивного відпочинку можуть виділятися заповідні зони, що виключають господарську й іншу діяльність[110] .
|
||||||||
|