МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види цінЦіни класифікують у різних напрямах. 1.1 По сферах товарного обслуговування: - оптові ціни, - роздрібні ціни, - закупівельні ціни, по яких держава купує продукцію у сільськогосподарських підприємств (фермерів); - ціни і тарифи на послуги. Тарифи можуть відноситися до сфери оптової торгівлі (наприклад, вантажні транспортні тарифи, фрахт) і роздрібної (пасажирські тарифи). 1.2 За способом відображення транспортних витрат: - ціни франко-відправлення (на товари обмеженого виробництва і розгалуженої мережі споживання), що включають транспортні витрати до пункту магістрального транспорту (порту, залізничної станції), витрати на інший шлях покриває покупець; - ціни франко-призначення, що включають транспортні витрати до пункту призначення. 1.3 За формами продажу: - контрактні (договірні) ціни - ціни фактичної домовленості між продавцем і покупцем; - біржові котирування - це рівень ціни товару, що реалізовується через біржу. Ціна біржового товару складається з біржової котировання і надбавки (знижки) за якість, віддаленість від місця постачання; - ціни ярмарків і виставок (часто пільгові); - аукціонні ціни, що відображають хід продажу на аукціонах (розрізняють стартові ціни і продажні). Аукціони (публічні торги) бувають трьох типів: - з підвищенням ціни (товар продають по ціні, найбільш високій із запропонованих покупцями); - вейлінгові торги (ціна пропозиції найвища, на екрані-циферблаті стрілки мають зворотний хід, покупець натисненням кнопки визначає влаштовуючи його ціну); - з подачею заявок в запечатаних конвертах, при цьому відсутня можливість порівняння із запитами інших покупців. 1.4 По стадіях продажу: - ціни пропозиції (ціни продавця, або стартові), по яких продавець бажає продати товар. Як правило, це верхня межа діапазону можливих цін цього товару (за винятком аукціонних і цін підряду), яка коректується в ході переговорів з покупцем. Для деяких товарів (машин, обладнання) ціни пропозиції - єдине джерело інформації про рівень цін на ринку; - ціни попиту, по яких покупець зацікавлений придбати товар; - ціни реалізації (операції, продажу, купівлі) - фактичні, або номінальні, ціни. Їх потрібно відрізняти від реальних, співвіднесених з рівнем прибутку суспільства або загальним рівнем цін. 1.5 По мірі регулювання: - жорстко фіксовані (основний тип цін в умовах адміністративно-командної економіки); - регульовані (допускаються зміни в певних межах, встановлюються державою, як правило, на продукти підвищеного соціального призначення); - вільні (не схильні до прямого втручання, формуються відповідно до кон'юнктури ринку). 1.6 По мірі стійкості у часі: - тверді: встановлюються при укладенні договору на весь термін дії; - жваві: зафіксована в договорі ціна міняється в момент постачання, якщо змінилася ринкова ціна товару, встановлена по обумовленому в контракті джерелу; - що ковзають: в договорі встановлюється початкова ціна і обмовляється порядок (формула) внесення поправок у разі зміни вартості ціноутворюючих чинників. Змінні ціни застосовуються до товарів, що вимагають тривалого терміну виготовлення; - з подальшою фіксацією: в договорі визначаються умови фіксації і принцип визначення рівня ціни: періодичність фіксації, база фіксації, терміни узгодження і здійснення фіксації. 1.7 Крім перерахованих виділяють і інші види цін, наприклад: - трансферні (внутрішньо фірменні - для обміну між цехами одного підприємства, дочірніми фірмами, закордонними філіали, конфіденційні); - світові (виступають як умовна середня вартість товарів, що реалізовуються в декількох країнах, на практиці, як правило, модальні, тобто ціни окремих країн - основних виробників товару).
|
||||||||
|