Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Учитель, користуючись таблицями та схемами, пояснює нову тему: "Структура виступу".
Готуватися до виступу треба дуже ретельно. Підготовку рекомендується поділити на три етапи: організація логічної канви (що складати та в якій послідовності), пошук форми виступу (як говорити), репетиція.

Працювати з літературою – також важка праця. Не можна просто користуватися чужими думками, треба їх аналізувати. Аналіз завжди передбачає зіставлення певних тверджень із іншими, із власним досвідом, із реальним розкладом речей. Під час роботи з літературою треба робити виписки, можна створити ланцюжок із ключових слів чи виразів. Ці ключові слова і складають канву вашого майбутнього виступу.


Виступ складається з послідовної, логічної зміни тез і доказів, причин й наслідків. Ніколи не починайте нової думки, не вичерпавши попередньої. Побудова речень також має підпорядкуватися правилу послідовного інформування. Кожне нове речення на початку має містити вже відому слухачам думку, а потім – розповідати про щось нове.
Не деталізуйте свої думки, надмірно "розжовуючи" їх. Якщо не дотримуватись цього правила, слухачі перебуватимуть у напруженні, залучаючи собі на допомогу асоціативне мислення. Поважаючи аудиторію, треба чітко пам’ятати, що всі ваші думки вони повинні сприймати повністю, майже не обдумуючи. Ви маєте щонайбільше володіти увагою, емоціями та навіть мисленнєвими можливостями слухачів.

Репетиція перед виступом має обов’язково складатися з тренування голосу, інтонації, мовлення. Про суттєве, головне, треба говорить на повен голос, а менш важливе можна вимовляти тихіше.

Тема виступу – це основна галузь роздумів оратора, у межах якої він добирає явища й факти, що розглянуто у виступі.
Об’єктивність

§ підхід до тлумачення явищ суспільного життя, що обмежується констатацією подій, фактів;

§ відповідальність об'єктивній діяльності, безсторонність, неупередженість.

Ясність мовлення – це смислова прозорість виступу, що забезпечує його зрозумілість, доступність у засвоєнні слухачами.

Образність мовлення – це наявність у виступу яскравих картин, які дають змогу не лише осмислювати почуте, а ніби сприймати його всіма чуттями – бачити, чути тощо.

Цілеспрямованість – прагнення до повної мети, підпорядкованість цьому дій, думок тощо.
Основні думки виступу потрібно повторювати, щоразу варіюючи їх мовне оформлення.

Кульмінація публічного виступу – це спосіб закінчення виступу, коли кожна наступна фраза емоційно посилює попередню.

Лаконічність мовлення відображає здатність оратора говорити стисло, зрозуміло.

Гумор – це добродушне висміювання чиїхось вад.

Дотепи

§ кмітливий влучний вислів із жартівливим відтінком;

§ здібність оформлювати думку у вигляді влучних, жартівливих виразів;

§ витонченість думки та здатність оформлювати її у вигляді влучних, часом смішних, виразів.

Іронія (грец. eironeia – удавання, прихований глум)

§ тонке приховане глузування, кепкування;

§ у літературі – від тропу, де зовнішня форма вислову суперечить змістові.

Найчастіше у публічних виступах на суспільну тему вдаються до ораторського підстилю публіцистичного стилю.
Успіх публічного виступу залежить не тільки від його змісту, а й від того, яким стилем викладу ви користуєтеся. Мова подібна до музичного інструмента, на якому треба навчатися грати. Усі ми говоримо рідною, в основному розмовною мовою, однак перед широким загалом треба говорити правильною літературною мовою. Висловлюватися треба чітко та недвозначно. Стиль усного виступу має бути набагато простішим порівняно зі стилем письмової роботи.
Після викладу однієї думки зробіть коротку паузу. Під час виступу тримайте голову прямо і дивіться на слухачів, час від часу змінюючи напрям свого погляду, начебто спрямовуючи туди свої слова. Слухачі в усіх кутках зали тоді відчуватимуть, що ви звертаєтеся саме до них.

(Під час лекцій вчителя, де використовуються спроектовані кодоскопом терміни, таблиці та схеми, учні конспектують головне).




Переглядів: 430

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІ. Перевірка вивченого. | IV. Закріплення одержаних знань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.