Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Task for SIW: Describe the last exhibition that you have visited.

Task for Office hours:Write a review of the film you have seen recently

References:

Main literature:

1.New English file (pre-intermediate) Student’s book/Work book ClieveOxenden Christina Latham – Koening. Oxford University Press, 2010

2. New Inside Out (pre-intermediate) Student’s book Sue Kay & Vaughan Jones Macmillian 2012

3. Cutting edge (pre-intermediate) Student’s book. Sarah Cunningham and Peter Moon Longman 2008

Additional literature:

4.“Essential grammar” R.Murphy. Second edition. (pre-intermediate )l. Cambridge University Press. 2009.

5.Brush up your English Romanovich A. U. Moscow 2007

 

 

HAND-OUT Discipline: English as a foreign language Lexical theme : At the hotel Pre-intermediate Grammatical theme: Would like to Practical lesson 9 Assistant-Professor: G. A.Adilova

Warming-up: Explain the saying.No man needs a vacation so much as the person who has just had one.

GRAMMAR:Would like to

Use 1) Would like means want, but it is more polite. You can use it in sentences and questions: I’d like a biscuit. Would you like some tea? 2) You can also use it to talk about your dreams and ambitions.: I’d like to go to Japan.I wouldn’t like to live here! You can also use I’d love and I’d hate to talk about dreams: I’d hate to live in the countryside. I’d love to work with Simon. Form: 1) Would like is the same for all persons: I would like some tea. You would like some tea. He / she / James would like some tea. We would like some tea.They / our clients would like some tea. 2)To make questions, invertthe subjectandwould:Would you / James / your clients like some tea? 3)Use wouldn’t to make the negative form: I wouldn’t like to work there.


1 Fill in the words to complete the sentences using "would, would like, would love or wouldn't like".

a. You want to do something with your friend tonight. You ask:
What __________to do tonight?
b. You are in a restaurant and you ask for a glass of water.
________you bring me a glass of water please?
c. You are expressing how much you want to go to Paris.
I ________to go to Paris.
d. don't like to work as a waiter.
I __________to work as a waiter.
e. You are offering your friend a sandwich.
___________a sandwich?

2 For each space, choose either "like(s)", "would like", "do you like" or "would you like".

a. I________ swimming in summer.

b. My sister_________ to go to America next year.

c.__________ English?

d._________ to learn Japanese?

e. _________fish?

 

LISTENING [1,T.2.16]




Переглядів: 254

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Order the words to make questions. | Listen to the Allie checking-in. Answer the questions.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.