Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






References

Main:

1. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig New English File Upper-Intermediate Student’s book Oxford University Press, 2009

2. Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig New English File Upper-Intermediate Workbook Oxford University Press, 2009

Additional:

3. the Internet resources: http://en.wikipedia.org/wiki/Mukhtar_Auezov

4. M. Auezov Abai, Book 2, p. 9-11, Foreign languages publishing house, Moscow.

5. the Internet resources: http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Twain

6. Cambridge ESOL, IELTS4 Cambridge University Press, 2005

 

 

HAND OUT № 114 Discipline: English as a foreign languageCredits: 2 Upper-intermediatelevel Practical lesson Lexical theme: Art and artist. Grammatical theme: Future forms. Teacher: assistant professor Tolynbekova G.A.

Exercise 1. Read the article about Abylkhan Kasteev and the State Art Museum. Make up your own questions. [4]

Abylkhan Kasteev (1904-1973), National Artist of Kazakh SSR was born in Taldy-Kurgan region in a family of poor nomad. He studied in the art studio named after N.G.Khludova in Almaty, in the art studio in the House of National Work named by N.K.Krupskaya in Moscow.

Abylkhan Kasteev was the first honored the title of National Artist of Kazakhstan. Kasteev’s art work embodies transfer from the element of a national applied art of the early 20th century to the new. His works are stored in the State Tretyakov Gallery, in the State Museum of East Nations Art and in the museums of our country.

The history of the State Art Museum begins since 1935 when Kazakh National art gallery was founded. In 1976 was opened the museum of arts on the basis of gallery and National Republican museum of applied art, which existed from 1970. In 1984 the museum was renamed in honor of Abylkhan Kasteev. Nowadays the State Art Museum named after Kasteev is the largest art museum in Kazakhstan and a well known regional center for research and education in the field of art history. Its collection has more than 22 000 first-class exhibits that make up the country's national heritage.

In the museum we can see works of ancient and contemporary Kazakhstan art, works of the Soviet period (1920s-1990s).

The subjects of folk applied arts reflect all areas of Kazakh’s life over a long period. In the halls of the fine arts of Kazakhstan, you can trace the history of formation and development of easel art.

Beautiful paintings, which are in the halls of Russian art, mirror the history of Russian art from the 18th to 20th centuries. It was traced in the works of F. Rokotov, D. Levitsky, C. Brullov, I. Repin, I. Kramskoy.

West-European art collection of the 16th–20th centuries includes original works of 4 major schools: Italian, Dutch, Flemish and French - Kambiazo, Savereya, Dyuge, Ostade, Koro, Dobin, Gudona, Kuazevo.

The exhibition of eastern art represents the art of India, China, Japan, Korea, and also Dungan, Uighur, Tibetan, the most important species - bronze, wood and stone, lacquer products, embroidery, porcelain and ceramics.

Nowadays the Museum takes a leading position among the all art museums of the country.

The Museum arranges tours with English-speaking guides.

 




Переглядів: 230

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Closing paragraph | Exercise 2. Translate the first paragraph of the text without dictionary.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.