Вартість товарного знаку визначається методом прямої капіталізації річного економічного ефекту від реалізації продукції з урахуванням цінової переваги.
В = Д / Кк,
де Д – економічний ефект від використання нематеріального активу за рік,
Кк – коефіцієнт капіталізації,
Д = ΔЦ * (1 – ПДВ) * (1 – ПП) * В,
де ΔЦ - перевага у відпускній ціні пакета;
ПДВ – ставка податку на додану вартість (коефіцієнт);
ПП – ставка податку на прибуток (коефіцієнт);
В – обсяг продажу в натуральному виразі.
Завдання 2.
Підприємство володіє ноу-хау виробництва масляної фарби. Витрати на виробництво фарби без використання ноу-хау складають 1,5 грн. на 1 кг. При цьому 35% собівартості складають витрати праці. Обсяг продажів підприємства дорівнює 300 т фарби на рік. Ноу-хау дає можливість заощаджувати на кожному кілограмі фарби 0,3 грн. за рахунок використовуваних матеріалів і 15% трудових витрат. За прогнозами, ця перевага зберігатиметься протягом 4 років. Необхідно оцінити вартість ноу-хау при ставці дисконту 12%