Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальні положення

Методичні вказівки

До виконання курсової роботи

здисципліни «Потенціал і розвиток підприємства»

для студентів напряму підготовки

6.030504 «Економіка підприємства»

 

 
 

 

Полтава 2013


Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства». – Полтава: ПолтНТУ, 2013. – 40 с.

 

Укладачі: Жучкова Г.А., ст. викладач;

Міняйленко І.В., ст. викладач;

Биба В.В., канд. техн. наук, доцент

 

Відповідальний за випуск: Чевганова В.Я., завідувач кафедри економіки підприємства та управління персоналом, канд. екон. наук, професор

 

 

Рецензент: Щепак В.В., канд. техн. наук, доцент

 

 

Затверджено науково-методичною радою університету

Протокол № __ від __.__.2013 р.

 

Авторська редакція

Верстка В.В. Биба

 

 

20.29.11.03

 
 
 


Зміст

 

   
Вступ.........................................................................................................
Загальні положення...............................................................................
Розділ 1 Оцінювання потенціалу підприємства…................................
Розділ 2 Оцінка вартості машин і обладнання......................................
Розділ 3 Оцінювання конкурентоспроможності потенціалу підприємства.............................................................................................  
Розділ 4 Оцінювання нематеріальних активів………………………..
Розділ 5 Оцінка бізнесу…………………………...................................
Інформаційне забезпечення вивчення дисципліни...............................

 


Вступ

 

Під час формування ринкової економічної системи набувають особливої актуальності проблеми планування та оптимізації можливостей підприємств довгострокового й поточного характеру. Досвід зарубіжних країн свідчить про необхідність утворення гнучких виробничо-організаційних систем, що уможливлювали б миттєве реагування на зміни в навколишньому середовищі. З огляду на це слід приділити увагу переосмисленню концептуальних підходів до створення та розвитку вітчизняних підприємств, а передовсім до процесів цілеспрямованого формування оптимальної структури потенціалу.

 

Ще й до сьогодні процесам оптимізації структури потенціалу підприємства не завжди приділяють належну увагу. Кризовий стан національної економіки та окремих підприємств, що супроводжується недовикористанням виробничих потужностей, нагромадженням понаднормативних запасів матеріалів і готової продукції, скороченням чисельності працівників, зниженням їхнього кваліфікаційного рівня й продуктивності праці та іншими негативними явищами, закономірно призводить до втрати потенціалу. Нагадаємо, що розмір і структура потенціалу сучасних виробничо-комерційних організацій формуються за рахунок нагромаджених за радянських часів основних фондів, земельних ділянок, технологій і т. д. Хаотичність процесів розвитку й неконтрольованість кризових тенденцій на макрорівні спричинили руйнацію структури потенціалу, що виявилося в порушенні пропорцій між основними елементами соціально-економічних систем сучасних підприємств. У свою чергу, багаторівнева деформація пропорцій і зв’язків між складовими виробничих, соціальних, комерційних та інших підсистем підприємств зумовила мультиплікативність дезорганізації і ініціювала наступний виток кризових загальносистемних змін.

 

Формування потенціалу підприємства – це процес ідентифікації та створення спектра підприємницьких можливостей, його структуризації й побудови певних організаційних форм задля стабільного розвитку та ефективного відтворення.

 

Головними завданнями дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» є вивчення новітніх методів і засобів ефективного формування потенціалу, забезпечення його конкурентоспроможності в сучасних умовах господарювання, набуття практичних навичок оціночної діяльності як необхідної складової раціонального управління розвитком потенціалу підприємства.

 


Загальні положення

 

Метою викладання дисципліни є надання знань про закономірності, принципи й особливості забезпечення конкурентоспроможності потенціалу підприємства.

Вивчення курсу базується на законах України та інших нормативних актах і документах, які регулюють економічну та фінансову діяльність підприємства.

Предмет дисципліни відповідно до стандарту МОНУ – процеси й методи формування та оцінювання потенціалу підприємства.

Завдання дисципліни:

– вивчення новітніх методів і засобів ефективного формування потенціалу підприємства;

– забезпечення конкурентоспроможності потенціалу в сучасних умовах господарювання;

– набуття студентами практичних навичок оціночної діяльності як необхідної складової ефективного управління потенціалом підприємства.

У результаті вивчення дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» формування та оцінювання» студенти повинні:

– знати методологічні та методичні основи формування та оцінювання потенціалу підприємства;

– знати видову структуру потенціалу;

– визначати оптимальне співвідношення між окремими складовим потенціалу;

– оцінювати ефективність використання існуючого потенціалу;

– виявляти та прогнозувати шляхи підвищення ефективності використання потенціалу;

– уміти на основі теоретичних знань розв’язувати практичні питання формування й використання потенціалу підприємства, розраховувати його конкурентоспроможність, оцінювати вартість земельної ділянки, будівель і споруд, вартість бізнесу.

Для вивчення вказаного курсу необхідне знання таких спеціальних дисциплін: макроекономіка; мікроекономіка; основи економічної теорії; економіка підприємства; маркетинг; фінансовий менеджмент; інноваційний менеджмент; економічний та фінансовий аналіз; теорія ймовірностей і математична статистика.

Методичні вказівки містять методику реалізації розділів курсової роботи, приклад розв’язання завдань та їх варіанти, інформаційне й методичне забезпечення.

 

 





Переглядів: 244

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Розділ 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.