МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Загальні положенняМетодичні вказівки До виконання курсової роботи здисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства»
Полтава 2013 Методичні вказівки до виконання курсової роботи з дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» для студентів напряму підготовки 6.030504 «Економіка підприємства». – Полтава: ПолтНТУ, 2013. – 40 с.
Укладачі: Жучкова Г.А., ст. викладач; Міняйленко І.В., ст. викладач; Биба В.В., канд. техн. наук, доцент
Відповідальний за випуск: Чевганова В.Я., завідувач кафедри економіки підприємства та управління персоналом, канд. екон. наук, професор
Рецензент: Щепак В.В., канд. техн. наук, доцент
Затверджено науково-методичною радою університету Протокол № __ від __.__.2013 р.
Авторська редакція Верстка В.В. Биба
20.29.11.03
Зміст
Вступ
Під час формування ринкової економічної системи набувають особливої актуальності проблеми планування та оптимізації можливостей підприємств довгострокового й поточного характеру. Досвід зарубіжних країн свідчить про необхідність утворення гнучких виробничо-організаційних систем, що уможливлювали б миттєве реагування на зміни в навколишньому середовищі. З огляду на це слід приділити увагу переосмисленню концептуальних підходів до створення та розвитку вітчизняних підприємств, а передовсім до процесів цілеспрямованого формування оптимальної структури потенціалу.
Ще й до сьогодні процесам оптимізації структури потенціалу підприємства не завжди приділяють належну увагу. Кризовий стан національної економіки та окремих підприємств, що супроводжується недовикористанням виробничих потужностей, нагромадженням понаднормативних запасів матеріалів і готової продукції, скороченням чисельності працівників, зниженням їхнього кваліфікаційного рівня й продуктивності праці та іншими негативними явищами, закономірно призводить до втрати потенціалу. Нагадаємо, що розмір і структура потенціалу сучасних виробничо-комерційних організацій формуються за рахунок нагромаджених за радянських часів основних фондів, земельних ділянок, технологій і т. д. Хаотичність процесів розвитку й неконтрольованість кризових тенденцій на макрорівні спричинили руйнацію структури потенціалу, що виявилося в порушенні пропорцій між основними елементами соціально-економічних систем сучасних підприємств. У свою чергу, багаторівнева деформація пропорцій і зв’язків між складовими виробничих, соціальних, комерційних та інших підсистем підприємств зумовила мультиплікативність дезорганізації і ініціювала наступний виток кризових загальносистемних змін.
Формування потенціалу підприємства – це процес ідентифікації та створення спектра підприємницьких можливостей, його структуризації й побудови певних організаційних форм задля стабільного розвитку та ефективного відтворення.
Головними завданнями дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» є вивчення новітніх методів і засобів ефективного формування потенціалу, забезпечення його конкурентоспроможності в сучасних умовах господарювання, набуття практичних навичок оціночної діяльності як необхідної складової раціонального управління розвитком потенціалу підприємства.
Загальні положення
Метою викладання дисципліни є надання знань про закономірності, принципи й особливості забезпечення конкурентоспроможності потенціалу підприємства. Вивчення курсу базується на законах України та інших нормативних актах і документах, які регулюють економічну та фінансову діяльність підприємства. Предмет дисципліни відповідно до стандарту МОНУ – процеси й методи формування та оцінювання потенціалу підприємства. Завдання дисципліни: – вивчення новітніх методів і засобів ефективного формування потенціалу підприємства; – забезпечення конкурентоспроможності потенціалу в сучасних умовах господарювання; – набуття студентами практичних навичок оціночної діяльності як необхідної складової ефективного управління потенціалом підприємства. У результаті вивчення дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» формування та оцінювання» студенти повинні: – знати методологічні та методичні основи формування та оцінювання потенціалу підприємства; – знати видову структуру потенціалу; – визначати оптимальне співвідношення між окремими складовим потенціалу; – оцінювати ефективність використання існуючого потенціалу; – виявляти та прогнозувати шляхи підвищення ефективності використання потенціалу; – уміти на основі теоретичних знань розв’язувати практичні питання формування й використання потенціалу підприємства, розраховувати його конкурентоспроможність, оцінювати вартість земельної ділянки, будівель і споруд, вартість бізнесу. Для вивчення вказаного курсу необхідне знання таких спеціальних дисциплін: макроекономіка; мікроекономіка; основи економічної теорії; економіка підприємства; маркетинг; фінансовий менеджмент; інноваційний менеджмент; економічний та фінансовий аналіз; теорія ймовірностей і математична статистика. Методичні вказівки містять методику реалізації розділів курсової роботи, приклад розв’язання завдань та їх варіанти, інформаційне й методичне забезпечення.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|