Вартість підприємства визначається на основі порівняльного методу (підходу). Сутність порівняльного підходу полягає на використанні 3-х методів:
1. Метод ринку капіталу, що заснований на використання ринкових цін акцій аналогічний підприємств, які котируються на фондовому ринку і є базою для внесення коригувань у вартість акцій об`єкта оцінки.
2. Метод угод – його сутність полягає в тому, що вартість оцінки являє собою скореговану продажну ціну аналогічного підприємства за умови їхньої порівнянності.
3. Метод галузевих коефіцієнтів – в основі методу галузевих коефіцієнтів або галузевих співвідношень покладено правило «золотого перетину». Використання цього методу можливе за співвідношення між ціною та певними фінансовими показниками.
Ціновий мультиплікатор – коефіцієнт, який показує співвідношення між ринковою ціною підприємства (або його акцій) і базовими фінансовими показниками
, (5.4)
Ц – ціна підприємства,
ФП – базовий фінансовий показник (виручка, чисті активи, балансова вартість активу).