Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Аптечка швидкої допомоги

 

Аптечка швидкої допомоги з набором медикаментів і засобів, мінімальний перелік яких наведено в табл. 10.1, обов'язково повинна бути на всіх транспортних засобах, а також на підприємствах, в організаціях та установах, особливо тих, де проводяться небезпечні або шкідливі роботи.

Такий набір медикаментів і засобів для надання долікарської допомоги бажано також мати вдома.

На промислових підприємствах, де кількість працівників понад 500 осіб, повинен передбачатися фельдшерський пункт, а з кількістю працівників понад 1200 осіб — лікарський медичний пункт.

Допомога потерпілому, яка надається не медичними працівниками, повинна суворо обмежуватися певними її видами (заходами щодо оживлення при клінічній смерті, зупинкою кровотечі, перев'язкою рани, опіку чи відмороженої ділянки, виведенням з непритомного стану, іммобілізацією перелому, перенесенням і транспортуванням потерпілого тощо).


Таблиця 10.1 Медикаменти і засоби для надання першої долікарської допомоги

 

Медикаменти та медичні засоби Призначення Кількість, шт.
Індивідуальні перев'язочні пакети Для накладання пов'язок
Бинти -/-
Вата -/- 5 пачок
Ватно-марлевий бинт Для бинтування при переломах
Джгут Для зупинки кровотечі
Шина Для укріплення кінцівок при переломах 3-4
Гумовий пузир для льоду Для охолодження пошкодженого місця при забоях, вивихах, переломах І
Склянка Для прийому ліків, промивання очей, шлунка і приготування розчинів
Йодна настойка (5%) Для змазування тканин навколо ран, свіжих подряпин на шкірі І флакон (25 мл)
Нашатирний спирт Для використання при непритомному стані І флакон
Борна кислота 3 метою приготування розчинів для промивання очей і шкіри, полоскання рота при опіках лугами, для прикладок на очі при опіку електричною дугою 1 пакет (25г)
Сода питна 3 метою приготування розчинів для промивання очей і шкіри, полоскання рота при опіках кислотою 1 пакет (25г)
Розчин перекису водню (3%) Для зупинки кровотечі з носа 1 флакон (50мл)
Настойка валеріани Для заспокоєння нервової системи І флакон
Нітрогліцерин Для прийому при сильних болях в ділянці серця 1 тюбик

Примітки.

1. Розчин соди і борної кислоти передбачається тільки для робочих місць, де проводяться роботи з кислотами і лугами.

2. У цехах і лабораторіях, де не виключена можливість отруєння газами та шкідливими речовинами, склад аптечки повинен бути відповідно доповнений.

3. У набір для сумок першої допомоги не входять шини, гумовий пузир для льоду, склянка, чайна ложка, борна кислота і питна сода. Інші медикаменти комплектуються в кількості 50%, вказаних у списку.

4. На внутрішніх дверцятах аптечки слід чітко вказати, які медикаменти застосовуються при тих чи інших травмах (наприклад, при кровотечі з носа — 3% розчин перекису водню тощо).


Питання для перевірки рівня знань

1. Безпека життєдіяльності як наука і навчальна дисципліна.

2. Генеалогічне дерево наук, що займаються питаннями безпеки життєдіяльності.

3. Характеристика та аналіз основних понять в безпеці життєдіяльності.

4. В чому полягає сутність безпеки життєдіяльності?

5. Джерела небезпеки та їх класифікація.

6. Небезпечні, шкідливі та вражаючі фактори.

7. Системний аналіз та його застосування у безпеці життєдіяльності.

8. Система «людина-життєве середовище» та її компоненти.

9. Людина як компонент системи «людина —середовище».

10. Загальна характеристика окремих елементів життєвого середовища — природного, техногенного та соціального.

11. Ризиковий баланс та оцінка ризику. Серйозність небезпек.

12. Ймовірність небезпек. Концепція прийнятного (допустимого) ризику.

13. Управління ризиком. Якісний аналіз небезпек, його різновиди.

14. Аналіз дерева небезпек. Попередній аналіз небезпек.

15. Назвіть основні групи природних ресурсів.

16. В чому полягає вплив діяльності людини на природні ресурси?

17. Яке стихійне лихо завдає найбільших матеріальних збитків?

18. Які види стихійних лих викликають найбільшу кількість людських жертв?

19. Чим відрізняються аварії від катастроф?

20. Визначте основні джерела антропогенного забруднення навколишнього середовища та дайте їх характеристику.

21. Охарактеризуйте основні принципи радіозахисного харчування. Наведіть приклади радіопротекторів та антимутагенів.

22. Дайте характеристику та визначте наслідки цих аварій і катастроф:

- викиди та витоки небезпечних хімічних речовин;

- загорання різних матеріалів, обладнання, яке супроводжується забрудненням навколишнього середовища;

- аварії на транспорті при перевезенні небезпечних хімічних речовин, вибухових та пожежонебезпечних вантажів.

23. Визначте основні причини дорожньо-транспортних пригод. Які заходи запобігання аваріям на автотранспорті ви знаєте?

24. Поясніть поняття «конфлікт» та спробуйте дати визначення.

25. Що є формою насильства, яка застосовується окремими групами людей для боротьби проти держави?

26. Як уникнути небезпечних ситуацій криміногенного характеру?

27. Дайте оцінку соціальним аспектам алкоголізму.

28. Визначте хвороби, викликані курінням.

29. З'ясуйте причини вживання наркотиків. Які наслідки наркоманії? Чи можна позбутися наркотичної залежності?

30. Що являється основою існування живих організмів?

31. На які групи можна поділити обмін речовин, що здійснюється у організмі людини?

32. З яких процесів складається обмін речовин?

33. Назвіть основні види харчових речовин.

34. В чому Ви бачите небезпеку від неправильного харчування людини?

35. У чому складається захисна функція імунної системи?

36. Що таке аналізатор чи сенсорна система людини?

37. Розкрийте суть усіх шести етапів роботи аналізатора.

38. Що таке поріг розходження? Суть закону Вебера.

39. Класифікація рецепторів від сфери дії дратівника, від характеру контакту із середовищем і від природи дратівника.

40. Перелічите основні характеристики зорового аналізатора.

41. Охарактеризуйте тактильний, термічний і болючий аналізатори.

42. Дайте характеристику нюхового і смакового рецепторів.

43. З'ясуйте роль нервової системи в забезпеченні життєдіяльності людини.

44. Назвіть види і дайте характеристику поведінки людини.

45. З'ясуйте вплив властивостей людини на її дії, вчинки, поведінку в процесі життєдіяльності.

46. Визначте значення рис людини в її життєдіяльності.

47. Поясніть вплив якостей людини на безпеку життєдіяльності.

48. Дайте характеристику біоритмам як основам раціональної життєдіяльності.

49. Визначте сутність поняття «здоров'я».

50. Дайте характеристику біологічній та соціальній категоріям здоров'я.

51. Поясніть процес адаптації людини до навколишнього середовища.

52. Назвіть основні ознаки здоров'я.

53. З'ясуйте причини погіршення стану здоров'я населення в Україні.

54. Вкажіть шляхи вирішення проблеми збереження здоров'я населення України.

55. Яка задача центральної нервової системи?

56. Що таке рефлекс? Що таке безумовний і умовний рефлекс, у чому їхня відмінність?

57. Що таке емоції? Їхнє значення в життєдіяльності людини,

58. Що виступає в якості засобів емоцій для рішення задачі?

59. Які шляхи збільшення інформації (досвіду, навички) для життєдіяльності людини в нормальних умовах?

60. Те ж у надзвичайних умовах.

61. Суть рівняння напруженості емоцій.

62. Охарактеризуйте перший і другий ступінь емоцій.

63. Охарактеризуйте третій і четвертий ступінь емоцій.

64. Перша долікарська допомога та загальні принципи її надання.

65. Організація першої долікарської допомоги на підприємствах та в організаціях. Аптечка першої долікарської допомоги.

66. Надання першої допомоги при ураженні діяльності мозку.

67. Перша допомога людині, що перебуває у стані клінічної смерті.

68. Перша допомога при ушкодженнях м'яких тканин.

69. Перша допомога при кровотечах.

70. Перша допомога при вивихах, розтягах і розривах зв'язок.

71. Перша допомога при переломах кісток.

72. Перша допомога при термічних або хімічних опіках.

73. Перша допомога при обмороженнях.

74. Перша допомога при отруєннях.

75. Види враження людини електричним струмом та допомога в разі враження

76. Перша допомога при утопленні





Переглядів: 920

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перша долікарська допомога | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.