Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Менеджмент якості на базі концепції TQM ( total quality management).

- на сьогодні вважається революцією в менеджменті якості.

Її фундаментальні принципи:

1. Орієнтація на споживача.

2. Погляд на виробничі відносини між працівниками як на відносини споживача і постачальника.

3. безперервне удосконалення в сфері якості.

4. забезпечення якості на всіх життєвих циклах товару.

5. головні зусилля в сфері якості – в сфері людських ресурсів.

6. участь всього персоналу.

7. підвищення компетентності працівників.

8. попередження невідповідності.

9. оптимізація співвідношень в тріаді „якість-витрати-час”.

10. достовірність даних за рахунок використання статистичних методів.

Якщо iso розглядають якість як кінцеву мету, то TQM – як поточний процес.

Позитивний досвід впровадження TQM у промисловості сприяв спробам його впровадження в інших сферах діяльності: для організації роботи державних органів, вищої школи, медицини, сфери обслуговування тощо.

Труднощі впровадження в державних органах:

Ø в разі частої зміни керівництва – відсутність наступництва.

Ø фінансова стабільність працівників.

Ø підходом під час впровадження персоналу „зверху-вниз”, тоді як потрібно –на всіх рівнях;

Ø невміння оцінювати роботу персоналу і можливості організації.

 

Прихильники використання методів TQM у ВНЗ вважають, що це буде сприяти процесу безперервного вдосконалення навчальних закладів. Головні принципи стосовно вищої школи зумовлюють:

Ø участь в управлінні;

Ø роботу групами;

Ø аналіз причин і наслідків у процесі прийняття рішень;

Ø вивчення потреб „покупців” кадрів;

Ø проведення експериментів під час вирішення різних проблем.

 

Медицина, швидке харчування.

 

Методи і засоби концепції TQM.

1. Цикл Демінга: планування, реалізація, перевірка, коригуючи дії.

2. Сім простих статистичних методи: контрольний листок, діаграма Парето, причинно-наслідкова діаграма, гістограма, діаграма розкиду, розшарування даних і контрольна карта.

3. Концепція „точно в строк” (just in time). „канбан” - супровідна картка в прямокутному пластиковому конверті.

4. Розгортання функції якості (QFD). Сюди належать економічно-математичні методи, які в системі менеджменту якості вирішують такі задачі:

Ø аналіз побажання споживачів стосовно якості та ціни продукції;

Ø нормування вимог до якості продукції;

Ø визначення технічних вимог в сфері надійності продукції;

Ø оптимізація значень показників якості продукції;

Ø оцінювання технічного рівня продукції;

Ø аналіз якості продукції;

Ø аналіз витрат споживачів під час користування продукції;

Ø вивчення на стадії утилізації можливості використання продукції невідповідної якості або після закінчення терміну використання тощо.

5. Аналіз видів і наслідків потенційних відмов.

6. Методи технічного проектування якості Тагуті.

7. Програма „нуль дефектів” (ZD)/

8. Групи якості.

9. Формування корпоративної культури.

10. Реінженірінг. Для успішного реінженирінгу необхідно руйнувати численні традиційні пріоритети у сфері загального менеджменту організації, в тому числі:

Ø від орієнтації на керівника до орієнтації на споживача;

Ø від керівництва до делегування повноважень;

Ø від ієрархії до бригадної організації;

Ø від нагляду до наставництва, тренування і лідерства;

Ø від гонитви за балами до навчання;

Ø від послідовних до паралельних технологічних операцій;

Ø від складних процесів до простих.

11. Підтримання життєвого циклу продукції.

12. Бренчмаркінг.

Ø визначення внутрішніх об’єктів для порівняння;

Ø вибір організацій для порівняння;

Ø встановлення процедур і методів для порівняння;

Ø вибір і аналіз отриманих даних;

Ø виявлення фактичного рівня відставання від кращої практики;

Ø оцінювання перспектив впровадження пропонованої кращої практики;

Ø подання результатів бренчмаркінгу керівництву;

Ø реалізація плану й оцінювання його результатів.

 

 




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні відомості. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.