Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальні положення

МОЗ України

ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет»

Кафедра клінічної фармакології й фармакотерапії з курсом основ біоетики й біобезпеки

 

Методичні вказівки

З фармакотерапії для студентів

Фармацевтичного факультету

(заочна форма навчання)

 

Автори: професор І. Купновицька,

К.мед.н. доценти О.Дзвіняцька, А. Сапатий

К.мед.н. асистенти Н. Губіна, І.Кутинська, Р.Белегай

 

Івано-Франківськ, 2011

 

 

Обговорено на засіданні

кафедри клінічної фармакології й

фармакотерапії з курсом основ біоетики

й біобезпеки ІФНМУ

 

Протокол № 1 від 29.08.2011 р.

 

Затверджено методичною комісією

фармацевтичного факультету

Голова методичної комісії

проф. М.І. Мойсеєнко

 

Протокол №__1__від 31.08.2011 р.

 

 

Відповідальна за випуск:

зав. кафедри клінічної

фармакології й фармакотерапії

з курсом основ білетики й біобезпеки

професор І. Г. Купновицька

 

Рецензент: завідувач кафедри

пропедевтики внутрішніх захворювань

професор В.Є.Нейко

 

 

Загальні положення

Фармакотерапія вивчає основні принципи і напрямки проведення лікарської терапії окремих нозологічних груп захворювань. Предмет базується на експериментальних даних і теоретичних положеннях фармакології, медико-біологічних наук, а також на фактичному матеріалі клінічних дисциплін.

На підставі знань про закономірності дії лікарських засобів в умовах порушень життєдіяльності організму складається уявлення про загальний вибір схем призначення препаратів залежно від віку, індивідуальної чутливості, складності патологічного процесу, функціональної здатності окремих виконавчих систем і профілактики побічної дії лікарських препаратів.

Фармакотерапія систематично вдосконалюється на підставі даних експериментальної та клінічної фармакології, фармації, лабораторної та функціональної діагностики.

Головним завданням курсу фармакотерапії є ознайомлення майбутніх фахівців з принципами медикаментозної терапії окремих нозологічних груп захворювань, що буде сприяти підвищенню професійної компетентності майбутніх провізорів, а також більш раціональній організації роботи аптечної мережі, яка відіграє велику роль у забезпеченні ефективного і безпечного використання медичних препаратів у практиці лікування хворих.

Головне місце в курсі фармакотерапії для студентів фармацевтичних факультетів повинно займати формування уявлень про загальний план медикаментозної терапії основних захворювань і окремих їх проявів, основні принципи індивідуального підбору ефективних та безпечних препаратів на підставі даних фармакокінетики, фармакодинаміки, можливих виявлень побічної дії і особливостей застосування лікарських засобів у залежності від характеру перебігу захворювання, його сезонності, віку, статі хворого та ін. Оптимальному вирішенню цих питань, що входять в компетенцію провізора, буде сприяти правильний вибір лікарської форми, складання раціональних у фізикохімічному, фармакокінетичному і фармакодинамічному відношенні комбінацій.

Виходячи з методичного базису, створеного на основі вивчення патології і фармакології, та враховуючи навчальні плани фармацевтичної освіти, а також її специфіку, при викладанні курсу фармакотерапії найбільш оптимальним є навчання на клінічних модельних ситуаціях. Спрямованість навчання уявляється за такою схемою: від патології до основних патогенетичних ланок, а потім до відповідних лікарських препаратів із подальшим порівняльним аналізом препаратів, що застосовуються при певній патології.

Реалізація завдань, які стоять перед курсом фармакотерапії, дозволить студентам засвоїти науково обґрунтований принцип застосування лікарських засобів, що буде сприяти ліквідації недостатньої компетенції провізорів у галузі фармакотерапії, а також підвищить ефективність лікарської терапії та зменшить ризик, пов'язаний із комплексним використаням лікарських засобів. Крім того, подібна підготовка майбутніх фахівців повинна передбачити їх активну участь у створенні нових та удосконаленні традиційних схем фармакотерапії.

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:

- на підставі діагнозу та даних основних клініко-лабораторних показників визначити раціональну схему лікування хворого;

- обгрунтувати вибір оптимального лікарського засобу в залежності від клінічних варіантів перебігу захворювання;

- обґрунтувати вибір оптимального лікарського засобу в залежності від клінічних варіантів перебігу захворювання;

- визначити оптимальний режим введення та дозування ліків;

- провести аналіз сумісності його з іншими лікарськими засобами, які вже отримував і які, можливо, буде отримувати далі хворий;

- передбачити модулюючий вплив дієти, фізіотерапевтичного та інших методів терапії на дію призначених лікарських засобів;

- врахувати особливості фармакокінетики лікарського препарату в певній клінічній ситуації.

Засвоєння дисципліни здійснюється через лекційний курс, практичні заняття, а також самостійну позааудиторну роботу студентів.

На заочному відділенні фармакотерапія викладається у 8 семестрі. Заняття ведуться згідно тематичних планів, які наведені в даних методичних вказівках. Методичні вказівки складені з урахуванням специфіки заочного навчання. Вони передбачають систематичну самостійну роботу над теоретичним матеріалом згідно з наведеною робочою програмою, практичні заняття – 12 годин та 4 години - лекції.

У процесі навчання студенти пишуть одну контрольну роботу на 10-12 сторінках аркуша А4 або в учнівському зошиті з наперед визначених на настановній лекції тем, яку слід відправити в деканат згідно з вказаним терміном. Варіант контрольної роботи для кожного студента індивідуальний. На початку семестру студент повинен взяти на кафедрі номери питань, які входять у той чи інший варіант.

При написанні контрольної роботи необхідно переписати номер завдання та його формулювання. Після слова „ВІДПОВІДЬ” необхідно викласти план та теоретичний матеріал, уникаючи при цьому переписування підручників, додати список літератури. На титульній сторінці вказується назва дисципліни, номер варіанту, прізвище, ім’я та по-батькові, номер групи.

Студенти, які вчасно не вислали реферати, не допускаються до навчально-екзаменаційної сесії. Якщо робота не зарахована, вона повертається студенту разом із зауваженнями і виконується повторно. Виконана повторно робота висилається на рецензію разом із незарахованою роботою.

Іспит з фармакотерапії здається в кінці 8 семестру згідно розкладу. До іспиту допускаються студенти після прослуховування лекції і вивчення певних тем згідно плану практичних занять. Зарахування контрольної роботи є перепусткою на іспит. Теоретичні питання дисципліни, винесені на іспит, наведені в методичних вказівках.

 

 




Переглядів: 345

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Франгулін | РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ ФАРМАКОТЕРАПІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.