Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Словник психологічних термінів


Цінності — соціально-історичне значення для суспільства і осо-бистісний смисл для індивіда певних явищ навколишнього світу.

______ ч______

Часткові судження — судження, у яких висловлюється думка віднос­но групи об'єктів чи явищ.

Чуттєва увага — увага, пов'язана з вибірковою роботою або органів чуття, або нашої емоційної сфери.

________ Ш________

Шизотимік — тип темпераменту, для якого характерна зануреність у себе, замкнутість, погане пристосування до оточення.

_________ Я_________

Якісне перетворення — прийом створення образів уяви, коли образи уяви, залишаючись, по суті, попередніми, набувають іншого зовнішнього вигляду, який не відповідає природі об'єкта чи явища.

Я-концепція — відносно стійка і динамічна система уявлень людини про саму себе, на основі якої вибудовуються відносини з інши­ми людьми.

Я-образ — див. Я-концепція.


Зміст

Передмова ................................................................................ З

Розділ І. ВСТУП ДО ЗАГАЛЬНОЇ ПСИХОЛОГІЇ............... 5

1. ПСИХОЛОГІЯ ЯК НАУКА........................................................ 5

1.1. Історичний розвиток психології.................................... 5,

1.2. Психологія в системі сучасних наук ........................... 9

1.3. Об'єкт та предмет психології.................................... 10

1.4. Галузі психології .......................... у.............................. Ю

1.5. Практичне значення психологи ................................. 12

Список літератури............................................................. 14

2. МЕТОДИ ПСИХОЛОГІЇ .......................................................... 15

2.1. Методи пояснення психіки людини ............................. 15

2.2. Методи розуміння психіки людини ............................. 20

2.3. Методи впливу на психіку людини ............................ 20

Список літератури .......................................................... 22

3. ПРИРОДА ТА СУТНІСТЬ ПСИХІКИ ЛЮДИНИ .................... 23

3.1. Умови та чинники формування психіки людини ....... 23

3.2. Матеріальні основи та фізіологічні механізми психіки 25

3.3. Головні властивості та функції психіки людини....... 27

3.4. Сфери прояву психіки людини ................................... 29

 

3.4.1. Свідома сфера........................................................ 29

3.4.2. Несвідома сфера.................................................... 34

Список літератури............................................................. 37

Розділ II. ПЕРСОНОЛОГІЯ................................................ 38

4. ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ ............................................. 38

4.1. Поняття про індивід, індивідуальність, особистість .39

4.2. Теоретичні напрями персонології................................ 40

 

4.2.1. Психоаналітична теорія особистості.................... 40

4.2.2. Біхевіоральна теорія особистості....................... .41

4.2.3. Гуманістична теорія особистості......................... 43



4.2.4. Диспозиційна теорія особистості .................... 44

4.2.5. Діяльнісна теорія особистості............................. 44

43. Структура особистості ......................................... 45

4.3.1. Структура особистості Зигмунда Фройда......... 46

4.3.2. Структура особистості Карла Юнґа .................. 46

4.3.3. Структура особистості Сергія Рубінштейна ... .48

4.3.4. Структура особистості Костянтина Платонова .48

 

4.4. Потреби, мотиви та ціннісні орієнтації особистості 49

4.5. Формування особистості........................................... 55

 

4.5.1. Соціалізація та інтерналізація............................. 55

4.5.2. Психологічна зрілість особистості..................... 56

4.5.3. Сенситивні та критичні періоди розвитку особистості 58

 

4.6. Захисні механізми особистості ............................... 59

4.7. Самоактуалізація особистості ...................................... 61

Список літератури ........................................................ 66

5. ТЕМПЕРАМЕНТ .................................................................... 67

5-1. Поняття про темперамент та його провідні риси .. .67
5.2. Теорії темпераменту ....................................................... 69

5.2.1. Гуморальна теорія .............................................. 69

5.2.2. Конституційна теорія ....................................... 70

5.2.3. Фізіологічна теорія .............................................. 72

5.2.4. Регуляторна теорія ............................................. 74

53. Типи темпераменту та їхня

психологічна характеристика................................... 74

5.3.1. Сангвініки .......................................................... 75

5.3.2. Холерики ........................................................... 77

5.3.3. Флегматики.......................................................... 78

5.3.4. Меланхоліки ........................................................ 79

5.4. Вплив темпераменту на діяльність людини............ 80

Список літератури ........................................................ 83

6. ХАРАКТЕР ............................................................................. 84

6.1. Поняття про характер та його провідні риси ...... 84

6.2. Історія вчення про характер ................................... 86

63. Типологія характеру.................................................... 88

6.3.1. Типи орієнтацій характеру................................. 88


6.3.2. Типи акцентуацій характеру _ •....................... 89

6.4. Чинники формування характеру............................... 97

Список літератури.......................................................... 100

7. ЗДІБНОСТІ............................................................................ 101

7.1. Поняття про здібності та їхню природу.............. .101

7.2. Види здібностей............................................................. 105

 

7.2.1. Загальні здібності ............................................. 105

7.2.2. Спеціальні здібності........................................... 108

73. Особливості особистості обдарованої людини .... 111

7.4. Організація навчання та виховання

обдарованої молоді ........................................................ 114

7.4.1. Принципи та стратегії навчання...................... 114

7.4.2. Концептуальні моделі навчання обдарованих . .119

7.4.3. Сучасні технології навчання обдарованих ..... 121

7.4.4. Педагог для обдарованих ................................. 122

Список літератури ....................................................... 125




Переглядів: 587

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Словник психологічних термінів | Розділ III. ОСОБИСТІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.