Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міжнародні відносини Індонезійської Республіки в період парламентської «скерованої демократи»

В перші роки існування незалежної унітарної ін­донезійської держави її зовнішня політика мала прозахідну орієнтацію. В цей період наочно виявилися переорієнтація Індонезії на СІЛА та її відхад від Нідерландів. У лютому 1952 р. уряд Сукимана таємно ви

37*

РОЗДІЛ III ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ Я МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН

парламенту зробив спробу укласти зі СІЛА угоду «взаємне забезпечення безпеки», яка передбачала отримаї американської економічної й військової допомога. Кол американо-індонезійський договір про «взаємне забезї чення безпеки» набув широкого розголосу, уряд } мусив піти у відставку. В той період найінтенсивніші к£ такти Індонезія встановила з Індією. В 1950 р. презйде А. Сукарно і прем'єр Д. Неру обмінялися державними зитами. В серпні того ж року в Індонезію прибув посол ]

У середині 50-х років основні напрями міжнароді діяльності Індонезії полягали в боротьбі за мир і безпеї в Азії, в неучасті у військово-політичних блоках і сої Неприєднання було однією з відправних точок індоне зійської зовнішньої політики в 1955—1965 pp., хоча тягом цього десятиріччя вона проводилася не зава послідовно. Прийняття Індонезією проголошених у Бані дунзі принципів мирного співіснування і співробії сприяли здійсненню країною активної й незалежної зов нішньої політики.

Після Бандунга потреби соціально-економічного рс витку країни дедалі настійніше підштовхували керівниці тво Індонезії до розширення зовнішньоеконо» зв'язків. У пошуках можливих зовнішніх союзників вирішення внутрішніх проблем правлячі кола Індонез активізували контакти з державами обох протилеэ суспільно-політичних систем. Що стосується країн Ази| то відносини співробітництва й взаєморозуміння з продовжували становити одну з основ зовнішньополітич-| ної діяльності індонезійського уряду. І

Індонезія активно розвивала зв'язки з Індією. 29 груд-4 ня 1955 р. дві країни підписали договір про дружбу, а) невдовзі — угоду про культурне співробітництво термі-1 ном на 10 років. 28 лютого 1956 р. була підписана індоне-І зійсько-індійська угода про взаємну допомогу у сфері! військово-повітряних сил, яка передбачала підготовку! індонезійських офіцерів в Індії й обмін військовим спо-І рядженням.

Особливу лінію зовнішньополітичної діяльності Індо-І незії після Бандунзької конференції становили відносини! з КНР.Протягом 1955—1957 pp. були закладені основи! тісного співробітництва між двома країнами. Слід під­креслити, що, розвиваючи відносини з КНР, індонезійці

тема 4 Міжнародні відносини в Південно-Східній Азії

ська сторона передусім прагнула виключити втручання Китаю в її внутрішні справи та поставити відносини з ним на рівноправну основу.

Гостра політична боротьба в Індонезії в середині 50-х років навколо програм соціально-політичного розвитку висвітлила нездатність правлячих кіл вирішити такі важ­ливі питання, як стабілізація внутрішньополітичного ста­новища в країні, успішний розвиток економіки, поліп­шення умов життя населення та ін. На початку 1957 р. президент А. Сукарно висунув тезу «скерованої демок­ратії», тобто управління державою шляхом концентрації законодавчої й виконавчої влади в руках президента. Зовнішньополітичним завданням першочергової ваги для Індонезії в цей час залишалося завершення боротьби за Західний Іріан, що перебував під управлінням Нідерландів відповідно до рішення конференції «круглого столу» від

2 листопада 1949 р. У зв'язку з тим, що черговий розгляд питання про Закідний Іріан на XII сесії ГА ООН у листопаді 1957 р. завершився безрезультатно, в урядових колах Індонезії визріло рішення про визволення Захід­ного Іріану без сприяння ООН. Відносини з Нідерлан­дами дедалі більше погіршувалися, в серпні 1960 р. уряд Індонезії розірвав з ними дипломатичні відносини. Загос­трення відносин з колишньою метрополією супроводжу­валося поглибленням внутрішньополітичної кризи в Ін­донезії, що вилилося в один з найнебезпечніших анти­урядових заколотів. Під загрозою опинилася єдність дер­жави, її безпека. В цій обстановці індонезійський уряд звернувся по підтримку до всіх дружніх країн. З моральг но-політичною підтримкою Індонезії виступили СРСР, КНР, Індія, КНДР, ДРВ, ОАР.

У цей період зазнали змін відносини з Індією. Сукар­но явно претендував на лідерство в регіоні й ревниво ставився до успіхів Індії на міжнародній арені. Правлячі кола Індонезії почали інакше розцінювати незбіг поглядів

3 Індією з ряду питань, зокрема з проблем, пов'язаних з поверненням Індонезії Західного Іріану, з питань від­носин із КНР. Коли в 1959 р. різко загострились індій­сько-китайські відносини, Індонезія зайняла позицію мов­чазного спостерігача.

Із завершенням у 1960 р. формування державної сис­теми «скерованої демократії» Індонезія почала претенду-

РОЗДІЛ III ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ а! МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН

вати на роль провідної держави регіону. Першочерг завданням країни в галузі зовнішньої політики

лась боротьба проти світового імперіалізму й __„,

лізму, за визволення Західного Іріану. В умовах прої нення індонезійських збройних груп на західноіріаі територію розпочалися індонезійсько-нідерландські: говори, які закінчилися підписанням 15 серпня 15 двостороннього договору про передання з 1 жоі 1962 р. до 1 травня 1963 р. Західного Іріану під ління Тимчасового виконавчого органу ООН. З 1 ^ 1969 р. над усією територією мав майоріти прапор незії.

Після визволення Західного Іріану Індонезія сі„,™ вує свою зовнішню політику на проблему утворення дерації Малайзії. В середині 50-х років Індонезія праї до розширення традиційних зв'язків з Малайською' рацією і Сінгапуром, хоча колоніальний статус перешкоджав налагодженню відносин по всіх ліні політичного й економічного життя. На початку 1963 індонезійське керівництво оголосило Малайзію noj женням неоколоніалістських задумів імперіалісти^ Великобританії й проголосило боротьбу проти держаї що створювалась. Постання нового державного утвої ня на північних кордонах Індонезії, на яке мали ширитися особливі військово-політичні відносини Ма лат з Великобританією, розглядалось урядом Сукарно. закріплення і розширення позицій Великобританії Швденно-Схіцній Азії. Джакарта побоювалася, що пов'^ зана з Заходом Малайзія стане містком для його втручай*! ня у внутрішнє життя Індонезії, місцем зосереджеі підривних елементів, які загрожуватимуть безпеці кра На підхід керівництва Індонезії до майбутньої Федеі справляли вплив і його великодержавні амбіції. У ноі державі вбачався можливий суперник у боротьбі за відні позиції в регіоні. На курс опору планам утвор^ш^ Федерації Малайзії Індонезію підштовхувало й керівниці тво КНР, яке прагнуло використати націоналістичні нам строї індонезійської правлячої верхівки у своїх інтерес ;

Після утворення 16 вересня 1963 р. Федерації Мала,..*, уряд Сукарно проводив політику конфронтації під racnos», «розтрощити Малайзію». Індонезшсько-малайзійськийІ конфлікт ще більше загострився, коли в травні 1964

Тема 4 Міжнародні відносини в Південно-Східній Азії

Сукарно закликав добровольців розпочати активні дії проти Малайзії, надати «революційним народам» Малайї, Сінгапуру, Сараваку й Сабаху підтримку, щоб ліквідувати «маріонеткову державу Малайзію». Проте демонстрація Індонезією сили щодо Федерації Малайзія не здобула широкої підтримки в афро-азіатському світі. Джакарта опинилася в ще скрутнішому становищі, коли 7 січня 1965 р. президент Сукарно зробив заяву про вихід Індо­незії з ООН у відповідь на обрання Федерації Малайзія непостійним членом Ради Безпеки ООН.

Співробітництво Індонезії з КНР розвивалось на ос­нові збігу їхніх інтересів. З 1960 р. відбувалося послідовне встановлення контактів із КНР у багатьох сферах політичного, економічного та культурного життя. У квітні 1961 р. сторони підписали договір про дружбу й угоду про культурне ствробітництво, а в жовтні того ж року — угоду про економічне й технічне співробітництво. Керів­ництво КНР підтримало ідею Сукарно про скликання «другого Бандунга». Дедалі більше орієнтуючись на КНР, правляча верхівка Індонезії зайняла недружню позицію щодо СРСР. Разом з китайською делегацією на конфе­ренції Комітету афро-азіатської солідарності індонезій­ські представники намагалися заблокувати пропозиції Індії та інших країн про участь у її роботі радянської делегації.

Розбіжності між Індонезією і Індією стосувалися не тільки питання скликання «другого Бандунга». У вересні

1961 р. на Белградській конференції країн, що не при­єдналися, суперечності між двома країнами переросли у відкритий розрив. Загостренням двосторонніх відносин і посиленням орієнтації Джакарти на Пекін можна пояснити мовчання Індонезії в період китайської агресії

1962 р. проти Індії. Роль стороннього спостерігача вибра­ла для себе індонезійська делегація і на конференції в Коломбо, скликаній наприкінці 1962 р. для вирішення спірних питань ішцйсько-китайських відносин.

Такі тенденції в зовнішній політиці Джакарти від­повідали планам керівництва КНР, яке прагнуло ви­користати напруженість в Азії у своїх інтересах. Індонезія опинилася на спільній із КНР платформі відмови від принципів мирного^півіснування держав. Саме з цих позицій індонезійська делегація виступила в Каїрі в жовт-

S

РОЗДІЛ III ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ МІЖНАРОДНИХ ВІДНОСИН

ні 1964 р. на другій конференції країн, що не прі налися. Індонезія фактично продемонструвала перехід ] політики неприєднання до рівняння на авантюрне курс Китаю, який підтримав концепцію А. Сукарно те, що мирне співіснування «нових сил, що ся» і «старих, сформованих» неможливе.

Прокитайська орієнтація дедалі більше Індонезію від країн Азії, завдавала шкоди її позиціям! Азії як миролюбної країни, як активного провії принципів Руху неприєднання. Важливо підкреслити, нові тенденції в зовнішній політиці Індонезії набї_ сили в обстановці ускладнення внутрішньої ситуації країні, спричиненого кризовими явищами в еконо* зростаючим погіршенням становища широких нapo^ мас. Криза в економіці, авантюризм у зовнішній політ призвели до різкого загострення соціально-економічних j політичних суперечностей у країні. Наслідком цього гострення стало падіння наприкінці 1965р. уряду на президентом А. Сукарно.

Тема 4 Міжнародні відносини в Південно-Східній Азії




Переглядів: 396

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лаоська криза. Женевська угода 1962 р. з Лаосу та її наслідки | Міжнародні відносини режиму «нового порядку»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.