Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види і структура дитячого колективу

Розрізняють колективи первинні і вторинні, постійні і тимча­сові, одновікові й різновікові.

Первиннийколектив характеризується тим, що його члени зна­ходяться в постійних ділових, дружніх, побутових стосунках. А.С. Макаренко вважав, що оптимальна кількість членів колекти­ву не може бути меншою за 7 і більшою за 15 чоловік1. Якщо мен-

Макаренко А.С. Твори в 7-ми т. - Т. 5. - К., 1954 — С. 236.


1.6. Дитина і колектив 177

.те 7 чоловік, зазначав А.С. Макаренко, колектив перетворюється в замкнуту групу друзів і приятелів. Якщо більше 15 чоловік, з'яв­ляється прагнення до розподілу на два колективи. Оптимальна кількість членів колективу дозволяє відчувати його членам свою єдність, міцність, спаяність, а також сприймати колектив як орга­нізацію, яка має певні обов'язки і відповідальність.

Колектив класу — одна із форм первинного учнівського колек­тиву, хоч і з великою кількістю людей, що вимагає особливої уваги вихователя. Класний колектив входить у загальний шкільний, і між ними повинен бути тісний зв'язок. Формами цього зв'язку можуть бути: спільна трудова діяльність, загальношкільні заходи (диспути, вечори, конференції), шефство старших над молодшими, суспільні дитячі організації, заняття в гуртках, секціях тощо.

Постійнимиє класні колективи, а тимчасові створюються для спільної діяльності, щоб реалізувати певну мету (ремонт меблів, участь у трудових справах тощо).

Класний колектив є одновіковим.Різновікові групи створю­ються в мікрорайонах, літніх оздоровчих таборах і т. ін. Кожен із цих видів має свої переваги і недоліки.

Будь-який первинний колектив характеризує як офіційна(фор­мальна), так і неофіційна(неформальна) його структура.Формаль­ні групи створюються на основі будь-яких офіційних документів. Положення дитини визначається тим, в якій мірі вона реалізує свою соціальну роль (відмінника, організатора та ін.). Неформа­льні групи виникають на основі симпатій, близькості поглядів, переконань. Вони не передбачаються ніякими інструкціями. Становище дитини визначається ставленням до товаришів.

Розробка теми колективу, як зазначав Я. Корчак, «дає ключ до загадкових життєвих успіхів не за рахунок душевних якостей або сили, а чогось невловного нам, невідомого.

У красивих, здорових, веселих, ініціативних, сміливих, тала­новитих дітей завжди є товариші, союзники, прихильники; у за­надто честолюбивих бувають і вороги. Звідси і ворожі табори. У ди- ' тячому колективі трапляються й тимчасові улюбленці, діти возве­личують їх, щоб потім радіти їх падінню»'.

Отже, ставлення до дитини може бути позитивним, індиферент­
ним (нейтральним), негативним. Останнє багато в чому сприяє
негативним емоціям дитини, гальмує її діяльність, стримує ініціа­
тиву, творчість. 5

У несприятливих умовах знаходяться, як показують дослідження, й ті школярі, які знаходяться в нейтральній системі колективних від- * носин. Чим більше ізольованих учнів, тим гірший мікроклімат у класі.

Корчак Я. Избр. пед. произв. — М., 1979. — С. 171. ,t,,4,it,



Розділ 1. Предмет педагогіки та питання теорії виховання


 


Принципи виховання шкільного колективу: — багатство стосунків між учня­ми і педагогами; — громадянська сфера духовно­го життя вихованців і вихова­телів; — самодіяльність, творчість, ініціатива; — постійне примноження духов­них багатств; — гармонія високих, благород­них інтересів, потреб, бажань; — створення і дбайливе збере­ження традицій...; — емоційне багатство колектив­ного життя; — сувора дисципліна і відпові­дальність особистості за свою працю, поведінку. 8.0. Сухомлинський



Переглядів: 2710

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про колектив і його функції | Місце дитини в колективі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.