МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Види і структура дитячого колективуРозрізняють колективи первинні і вторинні, постійні і тимчасові, одновікові й різновікові. Первиннийколектив характеризується тим, що його члени знаходяться в постійних ділових, дружніх, побутових стосунках. А.С. Макаренко вважав, що оптимальна кількість членів колективу не може бути меншою за 7 і більшою за 15 чоловік1. Якщо мен- Макаренко А.С. Твори в 7-ми т. - Т. 5. - К., 1954 — С. 236. 1.6. Дитина і колектив 177 .те 7 чоловік, зазначав А.С. Макаренко, колектив перетворюється в замкнуту групу друзів і приятелів. Якщо більше 15 чоловік, з'являється прагнення до розподілу на два колективи. Оптимальна кількість членів колективу дозволяє відчувати його членам свою єдність, міцність, спаяність, а також сприймати колектив як організацію, яка має певні обов'язки і відповідальність. Колектив класу — одна із форм первинного учнівського колективу, хоч і з великою кількістю людей, що вимагає особливої уваги вихователя. Класний колектив входить у загальний шкільний, і між ними повинен бути тісний зв'язок. Формами цього зв'язку можуть бути: спільна трудова діяльність, загальношкільні заходи (диспути, вечори, конференції), шефство старших над молодшими, суспільні дитячі організації, заняття в гуртках, секціях тощо. Постійнимиє класні колективи, а тимчасові створюються для спільної діяльності, щоб реалізувати певну мету (ремонт меблів, участь у трудових справах тощо). Класний колектив є одновіковим.Різновікові групи створюються в мікрорайонах, літніх оздоровчих таборах і т. ін. Кожен із цих видів має свої переваги і недоліки. Будь-який первинний колектив характеризує як офіційна(формальна), так і неофіційна(неформальна) його структура.Формальні групи створюються на основі будь-яких офіційних документів. Положення дитини визначається тим, в якій мірі вона реалізує свою соціальну роль (відмінника, організатора та ін.). Неформальні групи виникають на основі симпатій, близькості поглядів, переконань. Вони не передбачаються ніякими інструкціями. Становище дитини визначається ставленням до товаришів. Розробка теми колективу, як зазначав Я. Корчак, «дає ключ до загадкових життєвих успіхів не за рахунок душевних якостей або сили, а чогось невловного нам, невідомого. У красивих, здорових, веселих, ініціативних, сміливих, талановитих дітей завжди є товариші, союзники, прихильники; у занадто честолюбивих бувають і вороги. Звідси і ворожі табори. У ди- ' тячому колективі трапляються й тимчасові улюбленці, діти возвеличують їх, щоб потім радіти їх падінню»'. Отже, ставлення до дитини може бути позитивним, індиферент У несприятливих умовах знаходяться, як показують дослідження, й ті школярі, які знаходяться в нейтральній системі колективних від- * носин. Чим більше ізольованих учнів, тим гірший мікроклімат у класі. Корчак Я. Избр. пед. произв. — М., 1979. — С. 171. ,t,,4,it, Розділ 1. Предмет педагогіки та питання теорії виховання
|
||||||||||
|