Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практична частина

1. Поясніть, як правильно сказати, та запишіть правильні варіанти сполучень слів.

Житель чи мешканець України? Житель чи мешканець цього будинку? Рятівник чи рятувальник за професією? Поштова скринь­ка чи поштовий ящик у під'їзді? Аптека працює круглу чи цілу до­бу? Двері відчинити чи відкрити? Сторінку книжки перевернути чи перегорнути? Котра чи яка тепер чи зараз година? Газети підпи­сувати чи передплачувати? Туфлі одягти, взути чи обути? Сукня личить, до лиця, пасує чи підходить? Екзаменаційний білет чи квиток? На літак білет чи квиток? Дефекти, вади чи недоліки арти­куляції? Ставлення чи відношення твоє до мене? Взаємини, стосунки чи відносини між державами? Прокидатися чи просипатися зі сну? Музикальна чи музична школа? Музично чи музикально об­дарована дитина? Пам'ятка чи пам'ятник архітектури? Компанія чи кампанія виборча?

 

2. Поставте подані слова у формі родового відмінка однини. Уведіть їх у словосполучення.

Програміст, нарис, спорт, розвиток, суперник, турнір, рух, екзамен, етап, текст, спосіб, декан, компроміс, віртуоз, проект, андеграунд, дослід, ритм, аналіз, спеціаліст, лотос, ломбард, декрет, імпульс, внесок, радіус, метаморфоз, полюс, кисень, спірометр, спіч, соціум.

3. Прочитайте текст. Визначте його тему й головну думку. Випишіть іменники ІІ відміни чоловічого роду, поставте їх у родовий відмінок. Розставте розділові знаки в тексті.

Людина створила культуру а культура людину. Людина реалізується в культурі думки культурі праці й культурі мови. Культура це не тільки все те що створено руками й розумом людини а й вироблений віками спосіб суспільного поводження що виражається в народних звичаях віруваннях у ставленні один до одного до праці до мови.

Мова не тільки засіб спілкування а й природний резервуар інформації про світ насамперед про свій народ. Повіривши в те що всі мови в нашому спільному домі “активно розвиваються” ми довго не помічали що цей розвиток започаткований першим радянським десятиріччям у 30–70-ті роки був спершу загальномовний а потім повернутий у зворотному напрямку. Треба виправити становище повернути всім мовам їх природний престиж і справжню а не декларовану рівноправність. Необхідно виховувати культуру мови як запоруку піднесення культури суспільної думки суспільно корисної праці.

Сьогодні культура і мова виявилися об'єднаними в царині духовних вартостей кожної людини й усього суспільства. Мабуть ніхто не буде заперечувати що в низькій культурі мови виявляються виразні ознаки бездуховності… Мовна неграмотність невміння написати елементарний текст перекласти його з української мови на російську і навпаки чомусь перестали сприйматися як пляма на службовому мундирі.

Мовна культура це надійна опора у вираженні незалежності думки розвиненості людських почуттів у вихованні діяльного справжнього патріотизму. Культура мови передбачає вироблення етичних норм міжнаціонального спілкування які характеризують загальну культуру нашого сучасника (В.Русанівський).

4. Відредагуйте тексти заяв. Запишіть правильні варіанти.

1. Прошу Вашого дозволу на переведення мене з І до ІІ курсу.

2. Прошу надати мені гуртожиток, необхідний для мого проживання.

3. Прошу дозволу на відпустку у зв'язку з хворобою.

4. Прошу дозволити прийняти участь у конкурсі по українській мові (за професійним спрямуванням) «Знавець культури української мови».

5. Запишіть словосполучення. Зі слів, поданих у дужках, виберіть те, яке є найдоцільнішим і правильним у конкретному словосполученні.

(Звільняти, вивільняти) кошти, (усувати, звільняти) від посади, (звільняти, виключати) зі школи. (усувати, ліквідувати) помилки, (видаляти, усувати, вилучати) з тексту, (залічувати, зараховувати) учнем, (зараховувати, залічувати, призначати) на посаду, (призначати, домовлятися про) зустріч, (забезпечувати, запевняти, гарантувати) права.

6. Напишіть заяву на ім’я декана факультету про надання академічної відпустки або про надання матеріальної допомоги. Проаналізуйте текст документа з погляду: а) мети його укладання; б) сфери використання; в) форми реалізації.

7. Відредагуйте речення, запишіть правильні варіанти.

1. Я, Ірина Володимирівна Назаренко, народилася 13.09.1986 р. в м. Київ. 2. На протязі 1993–2003 р. навчалася у загальноосвітній школі №5. 3. У 2003 році поступила в Професійно-технічне училища №6 м. Київ. 4. Маю батька – Прокопенко Василя Олексійовича, який народився у 1949 році.

8. Виконайте тестові завдання.

1. Основою культури мови є

А просторічна мова.

Б літературна мова.

В діалектна мова.

Г розмовно-побутова мова.

2. Основними ознаками культури мовлення є

А нормативність, адекватність, естетичність, поліфункційність.

Б простота, доладність, доречність, доцільність, поліфункційність, образність.

В змістовність, правильність, послідовність, багатство, точність, доречність, виразність.

Г емоційність, експресивність, індивідуальність, виразність, простота, доступність.

3. Нормативним є таке слововживання

А вільна вакансія, написати свою автобіографію, захисний імунітет.

Б вакансія, написати автобіографію, імунітет.

В вільна вакансія, написати автобіографію, імунітет.

Г вакансія, написати свою автобіографію, захисний імунітет.

4. Правильним варіантом слововживання є

А фірма є юридичною особою.

Б фірма являється юридичною особою.

В фірма є юридичним лицем.

Г фірма являється юридичним лицем.

5. Усі іменники ІІ відміни мають у родовому відмінку однини закінчення –у, (-ю) в рядку

А Вік, Лондон, сантим, тиждень, віртуоз.

Б Водень, університет, вітер, розум, розчин.

В Гараж, жаль, камінь, Ужгород, рік.

Г Заголовок, квадрат, штаб, парник, коридор.

6. Правильні форми родового відмінка однини іменників чоловічого роду II відміни подано в рядку

A. Плачу, вівторку, диму, моніторинга.

Б Присудку, витвора, молібдену, психізму.

B Даху, радіофоба, червінця, банку.

Г Організма, образа, закона, мікроклімату.

7. Іменники чоловічого роду ІІ відміни в давальному відмінку однини мають паралельні форми

А Краєвид, добродій, хімік, директор, нахил.

Б Херсон, острів, Олексій, відмінник, хакер.

В Ректор, викладач, міністр, декан, Ігор.

Г Материк, край, Коваленко, слоган, математик.

8. Вимогам офіційно-ділового стилю відповідає форма давального відмінка іменників чоловічого роду ІІ відміни

А Надіслати запрошення директорові Кравчуку Василеві Андрійовичу.

Б Надіслати запрошення директору Кравчук Василю Андрійовичу.

В Надіслати запрошення директорові Кравчукові Василеві Андрійовичові.

Г Надіслати запрошення директору Кравчуку Василеві Андрієвичу.

9. Форми давального відмінка однини неправильно вказано в рядку

А Марії Данилівній, панові Володимирові Семеновичу.

Б Товаришеві Бондаренку, Василеві Петровичу.

В Світлані Іванівні Романюк, Мирославові Дмитровичу.

Г Працівникові Варениченку, панові Ігорю Валерійовичу.

10.Вимогам офіційно-ділового стилю відповідає форма давального відмінка однини

іменників чоловічого роду ІІ відміни

А Надіслати вітання ректорові Присяжнюку Андрієві Миколайовичу.

Б Надіслати вітання ректору Присяжнюку Андрію Миколаєвичу.

В Надіслати вітання ректорові Присяжнюкові Андрієві Миколайовичові.

Г Надіслати вітання ректору Присяжнюк Андрієві Миколайовичу.

11. Текст заяви правильно подано в рядку

А Прошу допустити мене до здачі екзаменів до вступу на денний стаціонар факультету психології, історії та соціології.

Б Прошу допустити мене до складання іспитів для вступу на денну форму навчання факультету психології, історії та соціології.

В Прошу допустити мене до здачі екзаменів до вступу на стаціонар у факультету психології, історії та соціології.

Г Прошу допустити мене до складання екзаменів до вступу на денний стаціонар психологічного факультету.

12. Правильним варіантом оформлення додатку до заяви є

А До заяви прикладаються такі документи.

Б До заяви додаються слідуючі документи.

В До заяви додаються наступні документи.

Г До заяви додаю такі документи.

13. Правильно вказано адресата заяви, пояснювальної записки в рядку

А Директорові департаменту.

Б Ректорові університета.

В Начальникові відділа.

Г Завідувачу кафедрою.

14. Вимогам офіційно-ділового стилю відповідає речення із заяви

А Прошу Вас дозволити мені пропустити третю пару з української мови у зв’язку з хворобою.

Б Прошу надати мені академку на рік із-за погіршення стану здоров’я.

В Прошу дозволити мені скласти сесію достроково у зв’язку з виїздом за кордон.

Г Прошу зачислити мене на перший курс навчання НУЛП.

15. Не потребує редагування речення

А Через два дня ми получили підтвердження, що поступили в університет.

порівняння прикметників подано в рядку Б Через два дні ми отримали підтвердження, що вступили до університету.

В Через два дня ми отримали підтвердження, що поступили в університет.

Г Через два дні ми получили підтвердження, що вступили до університету.

16. Тавтологічні словосполучення подано в рядку

А. Народна творчість, складний процес, аргументи і факти.

Б. Передовий авангард, місцеві аборигени, лінгвістична термінологія.

В. Наукова теза, творче завдання, тривалий процес.

Г. Напрям дослідження, історія і культура української мови, орфографічний словник.

17. Тавтологічних словосполучень немає в рядку

А. Вільна вакансія, неоціненна цінність, патріотичне виховання.

Б. Народний фольклор, забезпечення безпеки, художній стиль.

В. Національна ідея, давальний відмінок, доречне слово.

Г. Інша альтернатива, залізне алібі, соціологічне опитування.

18. Нормативним словосполученням є

А. Колишній екс-прем’єр.

Б. Основний лейтмотив.

В. На сьогоднішній день.

Г. Подарунок на згадку.

19. Правильне узгодження іменників із числівниками подано в рядку

А. Два примірники, чотири екземпляра, дві третіх розчину.

Б. Двадцять три корпуси, чотири номери, два з половиною місяці.

В. Три гектара, два студенти, півтора параграфа.

Г. Сто два прилада, чотири телефона, із сьомим лютого.

20. Усі іменники правильно узгоджено з числівниками в рядку

А. Три учасника, чотири мільярда, сім кілограмів.

Б. Чотири реферати, два з половиною відсотки, двадцять три киянина.

В. Три олімпіади, сто два кілограма, двадцять чотири учасника.

Г. Два грами, три психологи, двадцять два викладача.




Переглядів: 2242

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змістовий модуль ІІ | Усі прикметники не утворюють ступенів порівняння в рядку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.