Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Геодезичні висотні мережі поділяють на державні нівелірні мережі І, II, III, IV класів, мережі місцевого значення, створювані технічними нівелюваннями, і зйомочні висотні мережі.

Нівелювання по кожному класу виконують з певною точністю. Помилки в перевищеннях не повинні бути більші границь, передбачених інструкціями.

Нівелірні мережі І і ІІ класу головною висотною мережею країни, яка встановлює єдину систему висот по всій Україні. Мережа І класу виконується з найвищою точністю вимірювання перевищень, можливою при сучасному стані науки і техніки з якомога повнішим виключенням систематичних похибок. Нівелювання І класу здійснюється по одним і тим же лініям через не рідше ніж через 25 років.

Нівелірними полігонами І класу зв'язують рівні морів, визначають різниці цих рівнів, вертикальні рухи материків, а встановлювані при нівелюванні висотні знаки є вихідними точками для нівелювання інших класів.

Полігони нівелювання II класу згущують мережі І класу. Вони спираються на точки І класу. Їх прокладають по дорогах та інших магістралях з спокійним рельєфом, утворюючи полігони з периметром 400км. Там, де немає нівелювання І класу, нівелювання II класу є основними. Граничну нев'язку в сумі перевищень ходу II класу обчислюють за формулою:

h = ±5мм км, де L—довжина полігона.

Нівелювання III класу спираються на точки II класу; довжина полігонів ІП класу не повинна перевищувати 60км. Граничну нев'язку обчислюють за формулою:

h = 10мм км

Нівелювання IV класу спираються на точки III і II класу і є згущенням мережі нівелювань III класу. Нев'язка в сумі перевищень не повинна бути більша

h = 20мм км

Точки нівелірних мереж III і IV класів служать опорою для топографічних зйомок і різних нівелювань, що їх виконують в інженерних цілях: для річкових, меліоративних та інших розвідок, а також для обґрунтування будівництва інженерних споруд.

На точки державних геодезичних мереж спираються висотні мережі місцевого значення і зйомочні мережі.

 

 

7.Нівелірні знаки можуть бути у вигляді залізобетонних, бетонних, металевих або дерев'яних ґрунтових реперів, які поділяють на фундаментальні, рядові і тимчасові.

Фундаментальні репери ставлять по лініях нівелювань І і II класу через 50 – 80км один від одного. Рядові репери по лініях І і II класу встановлюють через 5 – 7км, а по лініях III і IV класу через 1—2км на будівельних майданчиках, в містах, вздовж каналів і через 5 – 7км на нівелірних ходах, що прокладають для розвитку висотного обґрунтування топографічних зйомок.

При розвідках для гідротехнічного будівництва встановлюють репери тимчасові, дерев'яні або рейкові з обов'язковим закріпленням їх бетонною подушкою або двома взаємно перпендикулярними шпонками. Якщо нівелірний хід проходить поряд з масивною будівлею, закладають стінні репери, або марки, або забивають костилі.

Для закріплення другорядних точок застосовують кілки завдовжки до 1м і кілочки завдовжки 25—30 см.

Нівелірні знаки, особливо при технічному нівелюванні, закладають поблизу тих місць, де передбачають будувати споруду або відводити канал, при злитті рік і каналів, біля перепадів, обмілин, біля мостів, при перехрещенні доріг тощо.

Для кращого зберігання репери закладають у місцях, де не ритимуть котловани, не споруджуватимуть будівлі, де немає зсувів, руху транспорту тощо.

8.У відповідності з ГОСТ 10528-69 в СРСР до 1 січня 1977г. виготовляли нівеліри Н1, Н2, Н3 (Н-нівеліри, цифра – клас нівелювання, в якому використовували даний нівелір).Це глухі нівеліри з рівнями. По тому ж ГОСТу виготовляли нівеліри НС2, НС3,НС4- нівеліри з самовстановлюваною лінією візування – з компенсаторами. Крім того, виготовляли нівеліри технічні – НТ та НТС.

З 1 січня 1977р. У відповідності з ГОСТ 10528-76 в СРСР виготовляють нівеліри: високоточний – Н-05, точний Н-3 та технічний Н-10. У цих позначеннях: Н-нівелір, цифра в (мм) – середня квадратична помилка нівелювання подвійним ходом лінії довжиною 1км.

Якщо нівелір з компенсатором, його позначують з приписуванням літери К. Наприклад Н-3К та Н-10 є лімб для вимірювання горизонтальних кутів, праворуч приписують літеру Л, наприклад – Н-10КЛ.

Нівелір Н-05 призначений для нівелювання ліній I и II класів, нівелір Н-3 для нівелювання ліній III и IV класів та Н-10 – для технічного нівелювання.

 




Переглядів: 1545

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Способи геометричного нівелювання. | Нівеліри поділяються на високоточні, точні і технічні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.