Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вправи на визначення просторового розташування предметів щодо дитини

1. Витягнути вбік праву руку, перелічити предмети, що зна­ходяться з правого боку (праворуч).

2.Витягнути вбік ліву руку, перелічити предмети, що знаходяться з лівого боку (ліворуч).

3.Перелічити предмети, що знаходяться спереду (позаду).

4.Виконати рухи в одному напрямку: витягнути руку право­руч, відставити ногу праворуч; повернути голову праворуч, на­хилити голову до правого плеча; зробити три нахили праворуч,
присісти на праве коліно.

Так само опрацьовують інші напрямки: ліворуч, вгору, вниз, спереду, позаду.

5.Виконати інструкції на зразок: «Подивися ліворуч, праворуч: підкинь м'яч над собою; поклади книгу позаду себе: по­клади зошит перед собою; поклади лінійку під себе; сховай руки за собою» та ін.

6.Стоячи в колоні, дитина має визначити, хто стоїть перед нею і за нею.

7.Стоячи в ряду, дитина має визначити, хто стоїть праворуч і ліворуч від неї.

8.Сидячи за партою, дитина має визначити місце сусіда щодо себе («Сашко сидить праворуч (або ліворуч) від мене»).

9.«Що міститься праворуч від мене?» Перелічити предмети, що перебувають праворуч, не повертаючи голови. Після цього повернутися праворуч і знову перелічити предмети, розміщені праворуч.

Так само опрацьовують напрямки ліворуч, спереду, позаду.

10. «Диспетчер та літак». За наявності просторого приміщен­ня можна попросити дитину уявити себе «літаком», а логопеда — «диспетчером», який прокладає літаку шлях з поворотами.

11.«Робот». Дитина зображує робота, який точно і правиль­но виконує команди людини: «Один крок вперед, два кроки праворуч, стрибок догори, три кроки ліворуч, вниз (присісти)»
тошо. Потім діти грають у неслухняного робота, який виконує
усі команди навпаки: йде не вперед, а назад; замість того аби
підстрибнути догори, присідає: повертає не праворуч, а ліво­
руч. Після того як дитина почне, не помиляючись, швидко ви­
конувати всі завдання, потрібно їх ускладнити: «Крок ліворуч
правою ногою; два кроки вперед, починаючи з лівої ноги», тощо.

12.«Передай м'яч назад». До цієї гри можна залучати будь-
яку кількість дітей, що стоять у колоні. Перший з них передає
м'яч назад і відразу перебігає в кінець колони; другий стає пер­
шим і повторює дію першого і т. д. За командою дорослого або
першого гравця м'яч передають піднявши руки догори (дони­
зу, справа, зліва). Спочатку дітям пропонують уголос назвати
напрямок, в якому вони передають м'яч.

13.«Моя кімната». В знайомому дитині просторі потрібно
обговорити, що де стоїть: «Якщо стати обличчям до вікна, то
праворуч буде що?., а ліворуч?..» тощо. Дають інструкцію: «По­
кажи верхній правий кут спереду» та ін.

Вправи на визначення просторових напрямків, просторових співвідношень між 23 предметами, розуміння прийменнико­вих конструкцій па позначення просторових співвідношень

1. Логопед спочатку показує рукою в повітрі напрямки і спів­
відносить їх з відповідною стрілкою:

Зліва направо — ■■*- Справа наліво — -*■■»

Згори донизу — І Знизу догори — І

Потім пропонує дітям відтворити напрямки стрілок: лого­пед показує стрілку, а діти виконують відповідний рух рукою в повітрі.

2.Уточнення взаємного розташування двох предметів. Логопед
пропонує покласти зошит біля правої руки, а підручник — біля
лівої. Дитина має визначити: Де знаходиться підручник: пра­
воруч чи ліворуч від зошита? Де знаходиться зошит: праворуч
чи ліворуч від підручника?

3.Визначення просторових співвідношень між двома предмета­
ми.
Виконання завдань на зразок: Поклади олівеиь ліворуч від
підручника, книгу — праворуч від олівця: постав тарілку ліво­
руч від склянки; поклади ложку праворуч від тарілки; поклади книгу на стіл, в шафу; поклали м'яч під стіл; витягни м'яч з-під столу, витягни стілець із-за столу, повісь прикрасу над столом тошо. Дитина під час виконання завдань коментує свої дії вго­лос, наприклад: «Я кладу книгу на стіл».

4. Визначення просторового розташування трьох предметів. Ви­конання завдань на зразок: Поклади книгу перед собою, ліво­руч від неї — олівець, а праворуч від неї — ручку; скажи, що розміщено ліворуч від ручки, праворуч від олівця; що — між олів­цем і ручкою; постав тарілку перед собою, перед нею постав склянку, за тарілкою поклади серветку і скажи, що стоїть за та­рілкою, шо лежить перед тарілкою, що стоїть за серветкою, що стоїть перед склянкою, що стоїть між склянкою і серветкою; поклади олівець між зошитом і підручником і скажи, що лежить праворуч від зошита, ліворуч від підручника, ліворуч від олів­ця, праворуч від олівця тощо. Дитина під час виконання зав­дань коментує свої дії вголос, конструюючи повні речення.

Вправи на уточнення просторового розташування різних фігур і літер на аркуші паперу є дуже важливою ланкою в підготовці дитини до оволодіння письмом.

1. Логопед пропонує дітям запам'ятати напрямки стрілок і
позначити їх у зошиті:

Зліва направо — ™ф- Справа наліво — ■*—*

2.Розташувати за інструкцією відповідні малюнки праворуч
та ліворуч від малюнка, наклеєного в зошиті.

3.Написати певні літери праворуч або ліворуч від вертикаль­
ної лінії (завдання виконують на матеріалі вивчених літер).

4.Пропонують ряд. який складається з кількох предметних
малюнків (геометричних фігур, літер). Дитина повинна:

а) назвати перший малюнок (геометричну фігуру, літеру) з
лівого боку, правого боку;

б) назвати малюнки (геометричні фігури, літери) в напрям­ку зліва направо, справа наліво. Співвіднести ці напрямки з
відповідними позначеннями;

в) назвати малюнки (геометричні фігури, літери), розташо­
вані ліворуч і праворуч від заданого малюнка (геометричної
фігури, літери);

г) назвати «сусідів» кожного з малюнків (геометричних фігур,
літер), визначити, який з них розташований ліворуч від задано­
го малюнка (геометричної фігури, літери), а який — праворуч;

д) змінити послідовність розташування малюнків (геомет­
ричних фігур, літер) між собою за інструкцією, наприклад: «Зро­
би так, щоб машина була ліворуч від квітки і праворуч від відра».

5. Запам'ятати напрямки стрілок і позначити їх у зошиті: зліва
направо, справа наліво, згори донизу, знизу вгору.

6. Знайти проставлені логопедом в рядку зошита чотири точки:

а) поставити знак «+» або вивчену букву (зліва направо): від
першої точки — вгорі; від другої — знизу; від третьої — право­
руч; від четвертої — ліворуч:




Переглядів: 1466

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цшщицшщицишищш. | Л . .А А. А

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.