МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
EXERCISES IN PROPER APPLICATION1. Explain the meaning of the expressions with the verb ‘GO’ (You are allowed to use dictionaries). 1) to go with the times; 2) to go back on one’s word; 3) to go in for sports; 4) it goes without saying; 5) to go wrong; 6) What has gone with him? 7) my heart went pit-a-pat; 8) all his plans went flop; 9) let me go: 10) to go with the current; 11) to go into details; 12 let it go; 13) I’m afraid he’s going downhill. 2. Paraphrase the followingsentences. Pay attention to the use of the verb ‘GO’. 1) The house-warming went-off very well. 2) Don’t go and make a laughing-stock of yourself. 3) She goes by the name of ‘Madonna’ among the public. 4) We were going hard all term. 5) All his money goes on drink. 6) To go with the times we must be in the know of everything that is going on around us. 7) I’m very sorry he went wrong. 8) The performance went down very well with the public. 9) The man went bold-headed by the age of thirty. 10) Ann often went for her sister, for their resemblance was remarkable. 3. Paraphrase the following sentences using different collocations with the verb ‘GO’ instead of the italicized words. 1) It is evidentthat he will fail his examinations in spring. 2) He became madwhen his partner ran away with his wife. 3) Dogs usually pursuecats. 4) She wears black clothesbecause of her husband’s death. 5) Leave him alone and let him continuehis work. 6) Enter without knocking. 7) They descendedthe stairs. 8) Playing tennis is our hobby.9) My parents will returnin the evening. 10) Rumors spreadthat they were going to adopt a child.
SOCIAL MINі-DIALOGUES: Make up 2-phrase dialogues (up to the model) responding to the given statements by saying what must be done (or should not) and keeping the conversation going. Model A:I’ve decided to quit my job. The manager is picking on me! B:You mustn’t take his words too much to heart. First make sure it was not your fault.
Reference list: You must… You have to … You’ve got to … There’s no need to… You needn’t… You don’t have to … You should … You shouldn’t … You ought to … You oughtn’t to … You’d better … You may use these as initial phrases:
(1) I feel ill at ease in the strange company. (2) I can’t bring myself to admit that I was wrong. (3) I wish I could go with you on holiday. (4) Get away with you! (Да ну тебя!) (5) I’m looking forward to changing my job. Singing a song – Geri Halliwell "It's Raining Men"
Lesson13,14 The Life Cycle of Fashion
- A.Rogers, designer
1.Do you know these words? (1) to result from, (2) to purchase, (3) to involve, (4) to range from … to …, (5) to evaluate, (6) to represent, (7) to depict, (8) to indicate, (9) to portray, (10) to calculate.
2. Translate into English: (1) прийняття моди є результатом; (2) набувати модних речей; (3) включає п'ять основних стадій; (4) вагається від технології виготовлення нових тканин до відповідності власній концепції моди; (5) оцінювати моду позитивно; (6) часто представлені у вигляді колоколообразной кривої; (7) граф відображає; (8) горизонтальна вісь показує; (9) графічно представлені дані; (10) розрахувати рівень прийняття моди.
3.Read the word-combinations, find them in the text, use them in your speech:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|