МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AN OVERVIEW
1. Match the words with their definitions and write the transcription of the words in column 2. Translate the words in column 1 into Russian:
You are going to watch a video about cloning. Before you watch, think about cloning and tell if cloning is the same as genetic engineering. Then use your ideas to finish the statements · You, probably, know that is a tool used within genetic engineering to…. · Cloning is used to study…… · Cloning is very important to research…..
Now listen to a biochemistry professor in this video on genetic engineering and finish the statements according to what the professor is talking · Cloning is the act of _______________________ and making another __________ · It’s not like in the movies where someone_______________ · All what has to be done is ___________________________ · As soon as you have the copies of DNA, you can _______________ · The type of cloning described is the same type _________________
Put two or three questions of your own to the professor
1. You are going to read an article about genetic engineering. Work in pairs and discuss your answers to the following questions. When you finish, talk together, compare your answers and try to persuade each other to see your point of view. · What do you know about genetic engineering? · In what areas of life is it being used today? · What are advantages and disadvantages of genetic engineering?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|