Ціль: аналіз предметних суміжних областей. Розглядається тільки практичне здійснення однієї області і переноситься на іншу область (маємо розклад у інституті. Якщо роздивитися аудиторії, студентів, викладачів як технологічне місце, ресурси і верстати відповідно, то цю задачу можна застосувати відносно будь-якого заводу. )
Метод функціонально - вартісного аналізу.
Цей метод є розвитком методу мозкового штурму: між експертами організовується ділова гра. В основі критерію закладені вартісні показники і вибір ідей розбитий на етапи ділової гри:
- підготовчий етап (класифікатори та опис);
- інформаційний етап (система класифікацій і кодування інформації);
- аналітичний (дослідження операцій);
- дослідницький (чутливість);
- рекомендований (результат).
Метод рішення винахідницьких задач.
Сутність: виявлення великих протиріч і усунення їх за допомогою перебирання можливих варіантів.
Узагальнюючі методи.
Використання всіх методів відразу. Спроба організації системи штучного інтелекту (СШІ). СШІ - система, що задовольняє таким вимогам:
1) використання бази даних, бази знань;
2) критичність до нової інформації (усе, що надходить на огляд, повинно бути перевірене);