Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методична підготовка до проведення заняття.

Заняття— найважливіша складова частина навчального процесу, у ході якого військовослужбовці одержують теоретичні знання і прак­тичні навички за фахом. Вони можуть бути класними і польовими.

Основними формами польових занять із розрахунком (відділенням) можуть бути: групові заняття і вправи; практичні заняття і трену­вання; тактичні, комплексні, тактико-стройові, контрольні заняття і навчання.

Групові заняття і вправи проводяться в навчальних групах із ме­тою детального вивчення теоретичних питань, військової техніки, а також удосконалювання практичних навичок за фахом.

Практичні заняття і тренування проводяться для вивчення і прак­тичного освоєння озброєння і бойової техніки, проведення робіт із їхнього обслуговування і відпрацьовування нормативів бойового підготування.

Тактичні, комплексні, тактико-стройові, контрольні заняття, бо­йові стрілянини й навчання — основна форма удосконалювання польо­вої виучки солдат і бойового злажування підрозділів.

Методика проведення заняття залежить від його цілей і утриман­ня. При цьому варто враховувати також кількість часу, відведеного на заняття, рівень підготування тих, яких навчають,, наявність і стан матеріального забезпечення і посібників. У ході заняття мо­жуть сполучитися різноманітні методи його проведення.

Самостійні заняття (самопідготовка) військових є складовою час­тиною навчального процесу.

У процесі навчання підлеглих сержанти проводять польові і клас­ні заняття, різноманітного роду вправи і тренування; керують са­мостійним підготуванням солдат.

Якість проведення заняття багато в чому залежить від особистої підготовленості керівника заняття.

При підготуванні до заняття відповідно до вказівок (інструкта­жем) командира взводу (батареї) сержанту необхідно: усвідомити тему, основні питання і навчальні цілі заняття; намітити порядок проведення заняття;

підібрати і вивчити необхідні статути, наставляння і навчальні посібники;

визначати і, якщо потрібно, підготувати місце і матеріальне забезпечення заняття;

скласти план-конспект (план) проведення заняття. Якщо по ходу заняття сержанту необхідний помічник, то він при­значається з найбільш підготовлених солдат. Напередодні заняття помічник старанно інструктується.

Для кращого з'ясування утримання заняття необхідно вивчити ви­моги програми по даній темі і чітко визначити ціль конкретного заняття з урахуванням ступеня підготування тих , яких навчають , по даному предметі.

При з'ясуванні теми і навчальних цілей заняття командир знаряд­дя повинний вивчити по програмі утримання даного заняття,, а по­тім чітко уявити собі, чого потрібно домогтися від тих , яких навчають , у результаті заняття. Необхідно пам'ятати, що заняття на ту саму тему або того самого утримання можуть мати різноманіт­ну ціль.

Наприклад, якщо відповідні прийоми будуть пояснюватися і пока­зуватися гарматним номерам уперше, те ціллю таких занять є навчи­ти номера виконувати ті або інші прийоми і домогтися засвоєння їх; якщо ті, яких навчають, засвоїли ці прийоми на попередніх за­няттях, то ціллю заняття будуть удосконалювання, тренування. От­же, щоб правильно намітити ціль заняття, недостатньо знати тему і її утримання, а потрібно обов'язково враховувати ступінь підготу­вання розрахунку й окремих номерів.

Визначивши ціль заняття, керівник приступає до добору і вивчен­ня наявної літератури по даній темі. Основні статутні положення, досліджувані на заняттях, доцільно знати напам'ять. Ознайомившись із теоретичним матеріалом, керівник заняття при необхідності пра­ктично відпрацьовує прийоми, котрим потрібно навчити підлеглих;

визначає методику проведення заняття; підрозділяє загальну тему заняття на навчальні питання і визначає послідовність їхній вивчення. Одночасно він визначає час, необхідний на виклад (від­працьовування) кожного попроси

При визначенні навчальних питань і послідовності Їхнього викла­ди необхідно випливати основній вимозі навчання — від простого до складного, від часткового до загального.

Велике значення для правильного навчання особового складу має вибір місця проведення заняття. Практика показує, що заняття по тактичному підготуванню і по бойовій роботі необхідно проводити в поле, в умовах найбільше близьких до бойового. У класі, як прави­ло, проводять заняття по вивченню теоретичних питань, а по вивченню устрою і технічного обслуговування озброєння і техніки -в парках та спеціально обладнаних класах.

При необхідності перед проведенням занять тим , якого навчають , дається завдання на самостійне вивчення і повторення пройденого навчального матеріалу.

До кожного заняття керівник складає план-конспект (план), що являє собою узагальнення всієї підготовчої роботи з викладом по­рядку і методики (прийомів) проведення заняття.

Матеріальне забезпечення занять. Використання на заняттях навчальних і наочних приладь сприяє більш глибокому вивченню вій­ськового свого фаху. До наочних навчальних посібників варто від­нести статути і наставляння, підручники і навчальні посібники, плакати, макети приладів, озброєння, бойового техніки і боєприпа,-сів, що діють макети окремих вузлів і механізмів. У якості наочних приладь можуть демонструватися діафільми і навчальні кінофі­льми.

Для забезпечення наочності навчання командир знаряддя повинний завчасно одержати і підготувати необхідне навчальне майно, а для польових зайняте-польове екіпірування.

На заняттях по бойовій роботі повинні бути штатне знаряддя, па­норама (приціл), коліматор К-1, шанцевий інструмент, бусоль, ві­хи, навчальні снаряди, заряди і бланки запису стрілянини. Для ні­чних занять, крім того, потрібні засоби освітлення.

На заняттях по матеріальній частині і боєприпасам у класі необ­хідно мати механізми в розібраному виді, навчальні постріли, ма­кети, плакати, ЗІП і т.п. На заняттях по вивченню несправностей затвора, наприклад, повинні бути: справна гільза, гільза з недо-вернутим капсюльним чопом, гільза з забоїною на фланці дна, при­стосування без бойової пружини, ручний викидувач і ключ для кап-сюльного чопа. Крім того, командир знаряддя визначає, які плака­ти, креслення, схеми або макети можуть знадобитися в ході занят­тя. Підготовлюючи все це, керівник заняття повинний подумати

про те, як найбільше доцільно використовувати навчальні і наоч­ні приладдя для передстоящог заняття.

Навчальні і наочні питанняя варто особливо широко використову­вати при вивченні устрої матеріальної частини озброєння і бойової техніки. Кількість і розмаїтість наочних приладь залежать від конкретних умов навчання.

Кращою формою підготовки спеціалістів артилерії є практичні за­няття і тренування на штатному озброєнні. Проте навчання на ре­альних зразках сполучено з визначеними складностями. Тому в навчанні повинні широко використовуватися учбово-тренувальні - за­соби, що дозволяють без витрати ресурсів озброєння і боєприпасів достатньо повно, швидко і дохідливе навчати і тренувати військо­вих. Так, наприклад, для гарматних номерів до них можуть ставити­ся учбово-тренувальні постріли, верстати для заряджання, тренаже­ри гарматного розрахунку самохідних знарядь, навчальні прилади, знаряддя, міномети і бойові машини, для механіків-водіїв - кіно-тренажери,

Після занять і тренувань на учбово-тренувальних засобах отрима­ні знання і навички закріплюються на штатному озброєнні.

План-конспект складається в довільній формі. Обсяг і повнота конспекту залежать від досвідченості керівника, що проводить за­няття.

Звичайно в ньому вказуються тема, тривалість заняття, місце проведення і матеріальне забезпечення, навчальні питання, стисле їхнє утримання і час, відведений на вивчення кожного питання, дії і вказівки керівника, дії тих, яких навчають,. До плану-конспекту тренувального заняття необхідно прикладати заздалегідь заповнений бланк команд, задач, прикладів і т.п. У плані-конспекті повинні бути відбиті і дії помічника керівника заняття (якщо він буде призначений). Складений план-конспект рекомендується командиру взводу для твердження й одержання остаточних указівок про прове­дення занять.

Зразкова форма й утримання планів-конспектів по технічному під<-готуванню і бойовий роботі приводяться нижче.




Переглядів: 945

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Проведення заняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.