МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методична підготовка до проведення заняття.Заняття— найважливіша складова частина навчального процесу, у ході якого військовослужбовці одержують теоретичні знання і практичні навички за фахом. Вони можуть бути класними і польовими. Основними формами польових занять із розрахунком (відділенням) можуть бути: групові заняття і вправи; практичні заняття і тренування; тактичні, комплексні, тактико-стройові, контрольні заняття і навчання. Групові заняття і вправи проводяться в навчальних групах із метою детального вивчення теоретичних питань, військової техніки, а також удосконалювання практичних навичок за фахом. Практичні заняття і тренування проводяться для вивчення і практичного освоєння озброєння і бойової техніки, проведення робіт із їхнього обслуговування і відпрацьовування нормативів бойового підготування. Тактичні, комплексні, тактико-стройові, контрольні заняття, бойові стрілянини й навчання — основна форма удосконалювання польової виучки солдат і бойового злажування підрозділів. Методика проведення заняття залежить від його цілей і утримання. При цьому варто враховувати також кількість часу, відведеного на заняття, рівень підготування тих, яких навчають,, наявність і стан матеріального забезпечення і посібників. У ході заняття можуть сполучитися різноманітні методи його проведення. Самостійні заняття (самопідготовка) військових є складовою частиною навчального процесу. У процесі навчання підлеглих сержанти проводять польові і класні заняття, різноманітного роду вправи і тренування; керують самостійним підготуванням солдат. Якість проведення заняття багато в чому залежить від особистої підготовленості керівника заняття. При підготуванні до заняття відповідно до вказівок (інструктажем) командира взводу (батареї) сержанту необхідно: усвідомити тему, основні питання і навчальні цілі заняття; намітити порядок проведення заняття; підібрати і вивчити необхідні статути, наставляння і навчальні посібники; визначати і, якщо потрібно, підготувати місце і матеріальне забезпечення заняття; скласти план-конспект (план) проведення заняття. Якщо по ходу заняття сержанту необхідний помічник, то він призначається з найбільш підготовлених солдат. Напередодні заняття помічник старанно інструктується. Для кращого з'ясування утримання заняття необхідно вивчити вимоги програми по даній темі і чітко визначити ціль конкретного заняття з урахуванням ступеня підготування тих , яких навчають , по даному предметі. При з'ясуванні теми і навчальних цілей заняття командир знаряддя повинний вивчити по програмі утримання даного заняття,, а потім чітко уявити собі, чого потрібно домогтися від тих , яких навчають , у результаті заняття. Необхідно пам'ятати, що заняття на ту саму тему або того самого утримання можуть мати різноманітну ціль. Наприклад, якщо відповідні прийоми будуть пояснюватися і показуватися гарматним номерам уперше, те ціллю таких занять є навчити номера виконувати ті або інші прийоми і домогтися засвоєння їх; якщо ті, яких навчають, засвоїли ці прийоми на попередніх заняттях, то ціллю заняття будуть удосконалювання, тренування. Отже, щоб правильно намітити ціль заняття, недостатньо знати тему і її утримання, а потрібно обов'язково враховувати ступінь підготування розрахунку й окремих номерів. Визначивши ціль заняття, керівник приступає до добору і вивчення наявної літератури по даній темі. Основні статутні положення, досліджувані на заняттях, доцільно знати напам'ять. Ознайомившись із теоретичним матеріалом, керівник заняття при необхідності практично відпрацьовує прийоми, котрим потрібно навчити підлеглих; визначає методику проведення заняття; підрозділяє загальну тему заняття на навчальні питання і визначає послідовність їхній вивчення. Одночасно він визначає час, необхідний на виклад (відпрацьовування) кожного попроси При визначенні навчальних питань і послідовності Їхнього виклади необхідно випливати основній вимозі навчання — від простого до складного, від часткового до загального. Велике значення для правильного навчання особового складу має вибір місця проведення заняття. Практика показує, що заняття по тактичному підготуванню і по бойовій роботі необхідно проводити в поле, в умовах найбільше близьких до бойового. У класі, як правило, проводять заняття по вивченню теоретичних питань, а по вивченню устрою і технічного обслуговування озброєння і техніки -в парках та спеціально обладнаних класах. При необхідності перед проведенням занять тим , якого навчають , дається завдання на самостійне вивчення і повторення пройденого навчального матеріалу. До кожного заняття керівник складає план-конспект (план), що являє собою узагальнення всієї підготовчої роботи з викладом порядку і методики (прийомів) проведення заняття. Матеріальне забезпечення занять. Використання на заняттях навчальних і наочних приладь сприяє більш глибокому вивченню військового свого фаху. До наочних навчальних посібників варто віднести статути і наставляння, підручники і навчальні посібники, плакати, макети приладів, озброєння, бойового техніки і боєприпа,-сів, що діють макети окремих вузлів і механізмів. У якості наочних приладь можуть демонструватися діафільми і навчальні кінофільми. Для забезпечення наочності навчання командир знаряддя повинний завчасно одержати і підготувати необхідне навчальне майно, а для польових зайняте-польове екіпірування. На заняттях по бойовій роботі повинні бути штатне знаряддя, панорама (приціл), коліматор К-1, шанцевий інструмент, бусоль, віхи, навчальні снаряди, заряди і бланки запису стрілянини. Для нічних занять, крім того, потрібні засоби освітлення. На заняттях по матеріальній частині і боєприпасам у класі необхідно мати механізми в розібраному виді, навчальні постріли, макети, плакати, ЗІП і т.п. На заняттях по вивченню несправностей затвора, наприклад, повинні бути: справна гільза, гільза з недо-вернутим капсюльним чопом, гільза з забоїною на фланці дна, пристосування без бойової пружини, ручний викидувач і ключ для кап-сюльного чопа. Крім того, командир знаряддя визначає, які плакати, креслення, схеми або макети можуть знадобитися в ході заняття. Підготовлюючи все це, керівник заняття повинний подумати про те, як найбільше доцільно використовувати навчальні і наочні приладдя для передстоящог заняття. Навчальні і наочні питанняя варто особливо широко використовувати при вивченні устрої матеріальної частини озброєння і бойової техніки. Кількість і розмаїтість наочних приладь залежать від конкретних умов навчання. Кращою формою підготовки спеціалістів артилерії є практичні заняття і тренування на штатному озброєнні. Проте навчання на реальних зразках сполучено з визначеними складностями. Тому в навчанні повинні широко використовуватися учбово-тренувальні - засоби, що дозволяють без витрати ресурсів озброєння і боєприпасів достатньо повно, швидко і дохідливе навчати і тренувати військових. Так, наприклад, для гарматних номерів до них можуть ставитися учбово-тренувальні постріли, верстати для заряджання, тренажери гарматного розрахунку самохідних знарядь, навчальні прилади, знаряддя, міномети і бойові машини, для механіків-водіїв - кіно-тренажери, Після занять і тренувань на учбово-тренувальних засобах отримані знання і навички закріплюються на штатному озброєнні. План-конспект складається в довільній формі. Обсяг і повнота конспекту залежать від досвідченості керівника, що проводить заняття. Звичайно в ньому вказуються тема, тривалість заняття, місце проведення і матеріальне забезпечення, навчальні питання, стисле їхнє утримання і час, відведений на вивчення кожного питання, дії і вказівки керівника, дії тих, яких навчають,. До плану-конспекту тренувального заняття необхідно прикладати заздалегідь заповнений бланк команд, задач, прикладів і т.п. У плані-конспекті повинні бути відбиті і дії помічника керівника заняття (якщо він буде призначений). Складений план-конспект рекомендується командиру взводу для твердження й одержання остаточних указівок про проведення занять. Зразкова форма й утримання планів-конспектів по технічному під<-готуванню і бойовий роботі приводяться нижче.
|
||||||||
|