Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Practice

Translate the following sentences paying attention to the verb “to follow”.

1. This usage is not followed in carbohydrate chemistry.

2. Then followed the discovery of a new compound.

3. The reaction is followed by temperature rise.

4. The condensation is followed by a rapid epoxide formation.

5. This apparatus was followed by us to determine the concentration of the acid.

6. One of the procedures described in Part 1 has been followed here.

7. Identical procedures are followed in preparing this solution.

8. The opening of the epoxide ring is not followed by the displacement of bromine by oxygen.

9. It is to be noted that according to the classical ideas the reaction under consideration would be expected to follow the complete path of potential energy curve.

10. To reach the results we followed this method.

11. Following the measurements we were able to determine the mass of the substance.

12. This issue is considered in Chapter 9 followed by Chapter 10.

13. Molecular layers of different substances may be deposited above one another, and their interdiffusion might be followed with the help of X-ray.

14. The reactions were too rapid to be followed by other method.


Part 2

Exercise 1.Read and translate the text. Make the summary of the text.




Переглядів: 257

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Texts for educational purposes | Bismuth

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.