МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Пояснююча запискаКОМУНАЛЬНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ТУЛЬЧИНСЬКЕ УЧИЛИЩЕ КУЛЬТУРИ» Циклова комісія бібліотечних дисциплін та діловодства УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ БІБЛІОТЕК МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУРСУ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ Для студентів Спеціальності 5.02010201 «Бібліотечна справа» Тульчин - 2011
Конспект лекцій з дисципліни «Управління діяльністю бібліотек» : для студентів 3 курсів спеціальності 5.02010201 «Бібліотечна справа» .- Тульчин , 2010 .- 77с.
Укладач : С.І. Смолій, викладач Тульчинського училища культури
Обговорено і схвалено на засіданні циклової комісії бібліотечних дисциплін та діловодства
Протокол № 9 від 12. 0 5. 2010 р.
Пояснююча записка - «Управління діяльністю бібліотек», як навчальна дисципліна, її мета і завдання; - Зміст, предмет, завдання дисципліни "Управління діяльністю бібліотек"; - Кваліфікаційні вимоги до знань, умінь бібліотечного фахівця з питань управління.
Завданням курсу є : - ознайомлення студентів з державною системою управління; - усвідомлення завдань та змісту управлінської діяльності бібліотек, зокрема методичного управління, управління персоналом, організації праці в бібліотеці, бібліотечної технології, планування та звітності; - ознайомлення з основами фінансової, господарської та марке- тингової діяльності бібліотек. У процесі вивчення курсу "Управління діяльністю бібліотек" відповідно до вимог навчальної програми майбутні бібліотекарі повинні З Н А Т И : 1. сутність управління; 2. систему органів управління бібліотечною справою; 3. роль держави в управлінні бібліотечною справою; 4. зміст роботи з управління бібліотечною справою на місцях; 5. роль бібліотечних центрів в управлінні; 6. демократизацію процесів управління; 7. завдання та зміст управлінської діяльності бібліотек; 8. методичне управління бібліотеками, 9. організацію праці в бібліотеці; 10. бібліотечну технологію; 11. планування роботи бібліотек; 12. облік і звітність бібліотек; 13. основні та додаткові джерела фінансування бібліотек, кошторис бібліотек; 14. основи маркетингової діяльності бібліотек; 15. основи господарської діяльності бібліотек.
ВМІТИ : 1. визначити конкретні завдання управлінської діяльності бібліотек; 2. використовувати кваліфікаційні характеристики та посадові інструкції; 3. володіти основними правилами наукової організації праці в бібліотеці. 4. користуватися технологічною документацією; 5. складати та аналізувати план-звіт бібліотеки-філії; 6. заповнювати облікові документи; 7. кошторис бібліотеки та фінансову звітність; 8. складати окремі документи маркетингової діяльності; 9. розробляти нескладні форми бібліотечної реклами; 10. документально оформляти ділянки господарської діяльності.
Міждисциплінарні зв’язки курсу базуються на таких суміжних дисциплінах, як соціологія, психологія, педагогіка, соціальні комунікації, обслуговування в бібліотеці, бібліотечні інформаційно-пошукової системи тощо. Зміст курсу складається з шести розділів, вивчення яких передбачає 108 год. З них 48 години відведено на самостійне вивчення. 60 години - для аудиторного вивчення курса, з них: 30 - лекційних занять, 30 - практичних.
Під час вивчення курсу розглядаються теми "Сутність управління бібліотеками", "Функції та методи управління", "Управлінська праця в бібліотеці", "Методичне управління бібліотеками", в яких висвітлюються питання управління персоналом в бібліотеці, підвищення кваліфікації тощо.
Вивчення тем "Планування роботи ЦБС", "Облік роботи бібліотеки", "Звітність бібліотек" спрямоване в більшій мірі на практичне засвоєння знань та формування навичок у студентів.
Ознайомчий характер носить вивчення тем "Фінансова діяльність бібліотек", "Маркетинг в управлінні бібліотекою", "Реклама бібліотеки та її послуг", "Господарська діяльність бібліотек".
|
||||||||
|