МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Методичні вказівки
до самостійного вивчення для студентів спеціальності №5.05010101 «Обслуговування програмних систем та комплексів»
Методичні вказівки до самостійного вивчення навчальної дисципліни «Теорія алгоритмів» для студентів спеціальності №5.05010101 «Обслуговування програмних систем та комплексів»./Укладач: Н.Б. Ілаш – Кам’янець-Подільський: К-ПКХП НУХТ, 2011р. –46.
Розглянуто і затверджено на засіданні циклової комісії інформаційних технологій Протокол № __ від __________2011р.
Розглянуто і схвалено рішенням науково-методичної ради Протокол № __ від __________2011р.
Укладач: Ілаш Надія Борисівна, викладач Кам’янець-Подільського коледжу харчової промисловості НУХТ, викладач ІІ категорії
Рецензент : Городинська Лариса Миколаївна, викладач спец дисциплін Кам’янець-Подільського коледжу харчової промисловості НУХТ, викладач І категорії
Вступ Широке використання сучасної інформаційної технології потребує вивчення наукових основ і практичних методів алгоритмізації обчислювальних процесів. Метою викладення дисципліни є навчання студентів основам побудови алгоритмів та оцінювання їх складності при вирішуванні комбінаторних задач, задач символьної, графічної та іншого виду обробки.
Основні завдання курсу: · ознайомлення з основними поняттями теорії алгоритмів; · ознайомлення з алгоритмами пошуку та сортування; · ознайомлення з основами структурного програмування; · ознайомлення з класичними методами побудови алгоритмів. В результаті освоєння програмного курсу студенти повинні: знати: способи побудови оптимальних алгоритмів та оцінювання їх складності; основні алгоритми обробки даних; основні принципи структурованого програмування; класичні загальні методи розв’язання алгоритмів; методи розв’язання класичних задач та недоліки і переваги кожного з них; принципи побудови рекурсивних алгоритмів; уміти: на практиці використовувати загальні методи побудови алгоритмів; будувати рекурсивні алгоритми; будувати алгоритми для специфічних задач; реалізовувати багатомодульні програми. Дисципліна “Теорія алгоритмів” вивчається разом з вивченням курсів: “Основи програмування та алгоритмічні мови”, “Вища математика”, “Дискретна математика” У 820 р. нашої ори в Бухарі був написаний підручник «Аль-Джабр Ва-аль-Мукабала» («Наука виключення скорочення»), у якому були представлені правила виконання чотирьох арифметичних дій над числами в десятковій системі числення. Автором підручника був арабський математик Мухаммед бен Муса аль-Хорезмі. Від слів «альджебр» у назві підручника пішло слово «алгебра», а під імені Аль-Хорезмі — слово «алгоризм», що пізніше перейшло в «алгоритм» і що розуміється як сукупність правил. Найдавнішому записаному алгоритму вже 3800 років. Близько 1800р. до п. е. житель Вавилона зобразив па глиняній табличці процедуру розв'язування задачі, в якій було потрібно знайти, скільки часу піде на подвоєння наявної кількості зерна при річному прирості в 20%. Цей алгоритм використовується і зараз у банківських розрахунках. У ПІ в. до н. е. у класичному трактаті «Начала» грецького математика Евкліда був описаний алгоритм, що і тепер застосовується для знайдення найбільшого спільного дільника двох чисел. Інтуїтивне представлення про значення слова «алгоритм» має кожний. Це процедура, рецепт рішення задачі, що однозначно наказує, як і в якій послідовності виконувати дії. Незважаючи на простоту і гнучкість такого представлення, воно нечітке й обмежене. Кожний з вас уміє зав'язувати шнурки. Спробуйте (без картинок і демонстрацій) описати алгоритм зав'язування шнурків. Великий розділ інформатики, що називається "алгоритмізація", вивчає алгоритми, їхні властивості, методи і прийоми побудови алгоритмів. У будь-якого алгоритма має бути виконавець. Оскільки мова йде про розв'язування задач за допомогою "комп'ютера, то виконавцем є комп'ютер. Можна сказати, що алгоритм — це однозначна скінченна послідовність точно визначених кроків або дій. що забезпечує розв'язання задачі, й для виконання якої потрібні скінченний обсяг оперативної пам'яті і скінченний час.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|