Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Приклад постановки завдань курсового дослідження, добору методик та аналізу результатів

 

Тема. Особливості вольових дій дітей дошкільного віку.

 

З а в д а н н я д о с л і д ж е н н я

1. З'ясувати здатність дітей до вольових зусиль по збереженню цілі сприймання в умовах відволікання.

2. Вивчити вікові особливості прояву вольових дій дошкільників.

3. Накреслити шляхи розвитку вольових якостей в різних видах діяльності дітей.

 

М е т о д и к а

 

Експеримент проводять таким чином, щоб основна мета сприймання блокувалася побічним, інтенсивнішим подразником. Для цього можна використати альбом, на парних сторінках якого вміщені кольорові, цікаві за змістом малюнки (наприклад, персонажі казок, зображення рослин та тварин), а на непарних – зображення квадратів, трикутників, паличок різного кольору та величини, всього по десять малюнків на кожній сторінці.

На початку роботи дитина одержує інструкцію. В альбомі є різні малюнки, але ти будеш розглядати тільки ті, на які я покажу. Альбом розгортається за сигналом. Дошкільнику пропонується розглянути перший малюнок, розміщений на непарній сторінці (наприклад, чотири кружечки синього, зеленого, голубого та жовтого кольору) і відповісти на питання, пов'язані із змістом зображеного (назвати кількість кружечків, їх колір, розмір та ін.). Після цього дитині дозволяється розглянути малюнок на парній стороні альбому.

В процесі виконання дітьми завдання слід уважно слідкувати за рухами очей випробуваних та фіксувати всі їх реакції та дії (навіть миттєвий погляд на зображення справа потрібно реєструвати в протоколі як показник відсутності цілеспрямованого сприймання). Важливо прослідкувати чи робить дитина будь-які зусилля, щоб не відволікатися від поставленої мети.

А н а л і з р е з у л ь т а т і в

 

Кількісний аналіз результатів дослідження складається із обчислення даних, які засвідчують наявність або відсутність у дошкільників цілеспрямованого сприймання. Спочатку обчислюють кількість прояву вольових дій у кожної дитини при розгляді перших десяти зображень, а потім в процентному відношенні визначають середні показники, типові для кожної вікової групи. Співставлення одержаних результатів допоможе встановити, як зростають вольові зусилля з віком.

Якісний аналіз результатів дослідження повинен бути спрямований на з'ясування рівня самоконтролю при сприйманні. Він дозволить встановити: 1)відволікання від основної мети завдання без коливань та протидії (самоконтроль розвинений найменше); 2)застосування елементів самоконтролю (відвертаються від парних сторінок та ін.) - середній рівень самоконтролю; 3)не відволікаються від поставленої мети (самоконтроль найбільш розвинений).

Також необхідно визначити, яка кількість дошкільників різного віку знаходиться на тому чи іншому етапі розвитку вольових зусиль, зробити психолого-педагогічні висновки про вплив виховання і навчання на формування вольової поведінки дітей дошкільного віку, накреслити шляхи вдосконалення цього процесу.





Переглядів: 245

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Шкала оцінювання: національна та ECTS | З М І С Т

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.