Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






САМОСТІЙНА РОБОТА

До теми № 1:

Особливості та проблеми соціального управління в сучасному українському суспільстві.

 

Питання для контролю:

1. Розкрийте зміст факторів, що визначають специфіку протікання та концептуалізації управлінських процесів у сьогочасній Україні. Які особливості та проблеми теорії і практики соціального управління в посткомуністичній Україні зумовлені дією цих факторів ?

2. Назвіть перспективні, на Вашу думку, шляхи подолання труднощів управлінських процесів у сучасній Україні. Використовуючи принцип головної ланки, вкажіть першочергові, на Ваш погляд, для такого подолання завдання (чи проблеми).

До теми № 2:

1. Проаналізуйте основні характеристики управління, які були з’ясовані в межах кібернетики. Чому суто кібернетичного визначення поняття управління недостатньо для розуміння специфіки та завдань соціального управління ? Обґрунтуйте свою думку.

2. Розкрийте зміст понять “інформація” та “комунікація”. Яке з цих понять, на Вашу думку, є більш доцільними для аналізу та вирішення проблем соціального управління і чому ? Аргументуйте свою відповідь.

3. Проаналізуйте головні на сьогодні парадигми вивчення масової комунікації. Яка з цих парадигм, на Вашу думку, визначає розвиток інформаційних процесів у сучасній Україні ?

4. З’ясуйте, які загальні принципи управління лежать в основі системного аналізу та назвіть основні критерії відмінності останнього від аналізу операцій. Яке з цих завдань для свого вирішення передбачає, відповідно, застосування системного аналізу, а яке - аналізу операцій: розробка навчальних курсів в університеті та оцінка ефективності університетської освіти. Обґрунтуйте свою відповідь.

 

До теми № 3:

 

Соціально-політичне управління в умовах трансформації суспільства.

 

Питання для контролю:

 

1. Розкрийте зміст світоглядних характеристик та соціально-психологічних особливостей трансформаційних процесів та окресліть зумовлені ними головні напрями соціально-політичного управління в трансформаційних суспільствах. Які з цих напрямів, на Вашу думку, є пріоритетними для українського суспільства ? Відповідь обґрунтуйте.

2. З’ясуйте зміст основних моделей реалізації світоглядної свободи в умовах трансформації суспільства та дайте відповідь на такі питання: 1) яка з цих моделей може сприяти усталенню “вишколеної соціальної безпорадності” у людей в умовах трансформації звичних для них обставин суспільного життя і якими можуть бути засоби нейтралізації такого сприяння ?; 2) яка з цих моделей, на Вашу думку, домінує в сучасній Україні і яка є оптимальною для українського суспільства з огляду на специфіку його історичних, політичних та культурно-психологічних реалій ?

3. Проаналізуйте механізм культурних інсценувань. Як Ви вважаєте, чи використовується цей механізм у практиці соціально-політичного управління в сучасній Україні ? Якщо так, наведіть приклади.

До теми № 4 :

(1) Проблема реконструювання суб’єктивних смислів у М. Вебера.

(2) Вчення В. Парето про логічні та нелогічні вчинки.

(3) Феномен фордизму та його соціально-політичні аспекти.

 

Питання для контролю:

1. Розкрийте зміст поняття суб’єктивного смислу у М. Вебера. Якому поняттю у В. Парето воно відповідає ? Обґрунтуйте свою відповідь.

2. Використання яких типів суб’єктивних смислів, за типологією М. Вебера, та яких типів залишків, за типологією В. Парето, на Вашу думку, може забезпечити ефективність соціально-політичного управління у суспільствах в умовах трансформації ? Наведіть приклади такого використання у практиці соціально-політичного управління у сучасній Україні.

3. Проаналізуйте класифікацію похідних В. Парето. Згадавши умови достовірності інформації, з’ясуйте, яка похідна, за цієї класифікацією, використовується для її забезпечення. Які похідні, на Вашу думку, використовуються зазвичай у практиці сучасних українських ЗМІ. Наведіть приклади.

4. Проаналізуйте положення М. Вебера про те, що легітимний порядок має внутрішню виправданість. Вкажіть можливі напрями практичного застосування складових останньої в сучасному українському суспільстві та відповідні завдання практики соціально-політичного управління з їх конкретного забезпечення.

5. Розкрийте зміст феномену фордизму та з’ясуйте конкретно-історичні умови його виникнення.

6. Ознайомтеся з книгою Г. Форда “Моє життя, мої досягнення”. Які з цих положень мають першочергове значення для практики соціально-політичного управління ? Чому ?

7. Які з практичних заходів фордизму можна вважати передумовами формування теорії соціально-політичного управління ? Відповідь обґрунтуйте.

 

До теми № 5:

1. Розкрийте зміст нормативного та психологічного аспектів інституту соціального контролю. З якими із цих аспектів пов’язані, відповідно, формальна і неформальна системи соціального контролю ? Як ці аспекти та системи використовуються у практиці соціально-політичного управління в сучасній Україні ? Наведіть приклади.

2. Проаналізуйте положення Т. Шибутані про соціальний контроль над людськими почуттями. Якими є засоби такого контролю ? Чи використовуються вони у практиці соціально-політичного управління в сучасному українському суспільстві ? Якщо так, наведіть приклади.

3. Проаналізуйте методи нейтралізації соціального контролю у П. Бергера та дайте відповідь на питання: 1) якими є специфіка їх функціонування та практичні наслідки у перехідних суспільствах; 2) як Ви вважаєте, чи присутні ці методи у суспільному житті сучасної України ? Якщо так, наведіть приклади, з’ясуйте можливі наслідки їх дії та вкажіть шляхи їх усунення.

4. З’ясуйте зміст норм-правил та норм-очікувань Які з цих норм мають першочергове значення для практики соціально-політичного управління ? Як вони представлені у нинішній практиці соціально-політичного управління в Україні ? Наведіть приклади.

5. Проаналізуйте зміст основних підходів до пояснення девіантної поведінки. На їх підставі спробуйте визначити витоки девіантної поведінки у сучасному українському суспільстві та дайте відповідь на питання : 1) які девіації є найбільш поширеними сьогодні в Україні; 2) використовуючи правила побудови деліквентної субкультури спробуйте сформулювати приблизний кодекс деліквента-українця та окреслити ефективні шляхи йому протистояння.

6. Розкрийте зміст основних положень теорії мотиваційного впливу П. Сорокіна. Як, на Вашу думку, ці положення можуть бути використані на сьогодні у практиці соціально-політичного управління в Україні ?

7. Розкрийте зміст поняття “соціальна технологія”. З’ясуйте, використання яких соціальних технологій є першочерговим для вирішення завдань соціально-політичного управління та як ці технології представлені у практиці останнього у сьогочасній Україні. Наведіть приклади.

До теми № 6:

Філософське осмислення масової поведінки у працях Х. Ортеги-і-Гасета та К. Ясперса.

 

Питання для контролю:

1. Розкрийте основні положення праці Х. Ортеги-і-Гасета “Повстання мас”. Які реальні тенденції знайшли в цій праці своє відображення ?

2. Охарактеризуйте масовий порядок людського існування, як він змальований К. Ясперсом у роботі “Духовна ситуація нашого часу”. Чи властиві певні його риси людському існуванню у сучасному українському суспільстві ? Якщо так, наведіть приклади.

3. Дайте порівняльну характеристику філософських концепцій масової поведінки Х. Ортеги-і-Гасета та К. Ясперса. Яка з цих концепцій, на Вашу, думку більш повно та адекватно відображає причини та наслідки перетворення суспільства на масове ? Які практичні висновки слідують з кожної з цих концепцій та як вони можуть бути втілені у сьогочасній практиці соціально-політичного управління в Україні ?

До теми № 7:

Особливості теорії масової поведінки Е. Канетті.

 

Питання для контролю:

1. З’ясуйте основні риси маси, як вони визначені Е. Канетті. Наведіть приклади класифікації маси на підставі цих рис.

2. Розкрийте зміст класифікації маси за змістом афектів. Які різновиди маси, на Вашу думку, мають місце у сучасному українському суспільстві ? Відповідь обґрунтуйте.

3. Проаналізуєте поняття масового символу в Е. Канетті. Чи залучаються, на Вашу думку описані Е. Канетті масові символи, до практики соціально-політичного управління у сучасному українському суспільстві ? Якщо так, наведіть приклади.

 

До теми № 8:

 

Головні стратегії соціально-політичного управління в масовому суспільстві.

 

Питання для контролю:

 

1. Які особливості індивідуального навіювання, згідно з С. Московічі, мають значення для управління людиною-масою ? Як ці особливості представлені в системі соціального навіювання ?

2. Проаналізуйте головні стратегії соціально-політичного управління в масовому суспільстві, як вони визначені С. Московічі. Як Ви вважаєте, чи використовуються ці стратегії у практиці соціально-політичного управління в сучасному українському суспільстві ? Якщо так, наведіть приклади.

3. З’ясуйте закономірності формування харизми в масовому суспільстві. Апелювання до яких ідей українського минулого, на Вашу думку, може забезпечити набуття харизми політичними лідерами у сьогочасній Україні ?

 

До теми № 9:

1. Розкрийте зміст елементарних та організованих форм колективної поведінки людей. Чи використовуються, на Вашу думку, ці форми у практиці соціально-політичного управління у сучасній Україні ? Якщо так, наведіть приклади.

2. З’ясуйте зміст теоретичного принципу контролю над поведінкою людей у масовому суспільстві та основні правила управління нею. Як Ви вважаєте, чи залучаються вони до практики соціально-політичного управління в сучасному українському суспільстві ? Якщо так, наведіть приклади та вкажіть, якими є підстави для такого залучення.

3. Проаналізуйте вислів В. Джемса про те, що реальністю є те, у реальність чого ми віримо. Яке значення може мати цей вислів для практики соціально-політичного управління загалом та якими можуть бути способи його втілення у такій практиці в сучасні Україні ?

4. Згадайте психологічні особливості людини-маси за Х. Ортегою-і-Гасетом. Утвердженню та посиленню яких із них може слугувати інструментальне та плюралістичне мислення, формування якого у людини-маси покладене прагматизмом за умову ефективного управління нею?

До теми № 10:

Основні положення та коло проблем технології людської поведінки Б. Скіннера.

 

Питання для контролю:

1. Чим, на думку Б. Скіннера, зумовлена необхідність створення технології людської поведінки ? Які проблеми вона покликана вирішувати та у який спосіб ?

2. Розкрийте зміст проблеми “внутрішньої людини” у технології поведінки Б. Скіннера. Як, на Вашу думку, вирішується ця проблема у практиці соціально-політичного управління в сучасному українському суспільстві ? Відповідь обґрунтуйте.

3. Проаналізуйте основні положення технології поведінки Б. Скіннера. Як Ви вважаєте, чи залучені ці положення до практики соціально-політичного управління до практики соціально-політичного управління в сучасній Україні ? Якщо так, то з’ясуйте зміст бажаних з точки зору її соціально-політичних реалій моделей поведінки та відповідних “підсилювачів” останніх.

 

До теми № 11:

Поняття “узагальненого іншого” Дж. Міда та його значення для практики соціально-політичного управління.

 

Питання для контролю:

 

1. Згадайте основні характеристики людини-маси. Формуванню та закріпленню яких з них, на Вашу думку, сприяє практичне застосування поняття “узагальненого іншого” у Дж. Міда ? Відповідь обґрунтуйте.

2. Згадайте умови ефективності соціального навіювання. Забезпеченню якої з цих умов, слугує використання у практиці соціально-політичного управління поняття “узагальненого іншого” у Дж. Міда ? Відповідь обґрунтуйте.

3. Охарактеризуйте основні різновиди “узагальненого іншого”, як вони визначені Дж. Мідом. Які з них, на Вашу думку, можуть слугувати розв’язанню завдань соціально-політичного управління в сучасному українському суспільстві ? Відповідь обґрунтуйте.

 

До теми № 12:

 

1. Проаналізуйте положення А. Бандури про імітацію як спосіб управління людською поведінкою. Як Ви вважаєте. чи використовується це положення у практиці соціально-політичного управління в сучасній Україні ? Якщо так, назвіть ті соціально ефективні моделі поведінки, які нині можуть бути засвоєні у такий спосіб в українському суспільстві.

2. Розкрийте зміст понять “користь” та “статусна конгруентність “ у Дж. Хоманса. Як Ви вважаєте, чи залучаються ці поняття до вирішення завдань соціально-політичного управління у сучасній Україні та які саме з цих завдань можуть бути вирішені з їх допомогою ? Відповідь обґрунтуйте.

3. Розкрийте зміст понять “експресивний контроль” та мистецтво управління враженнями” у Е. Гофмана. Як, на Вашу думку використовуються ці поняття у практиці соціально-політичного управління в сучасному українському суспільстві та з якою наукою комунікативного циклу вони безпосередньо пов’язані ?

4. Дайте порівняльну характеристику понять “організація” та “команда”. Яке з цих понять, на Вашу думку, має першочергове значення для оптимізації соціально-політичного управління ? Відповідь обґрунтуйте.

5. Згадайте правила управління вождем людиною-масою, як вони визначені С. Московічі. Які технології презентації Е. Гофмана, на Вашу думку, забезпечують дотримання цих правил у практиці такого управління ? Відповідь обґрунтуйте.

До теми № 13 :

 

Соціометрична структура суспільства як підґрунтя ефективності соціально-політичного управління.

 

Питання для контролю:

1. З’ясуйте зміст основних положень Дж. Морено про соціометричну структуру суспільства та розкрийте їх значення для практики соціально-політичного управління.

2. Які групи, - референтні чи первинні, - більше, на Вашу думку тяжіють до соціометричної структури суспільства ? Відповідь обґрунтуйте.

3. Чи використовується, на Вашу думку, положення про соціометричну структуру Дж. Морено у практиці соціально-політичного управління в сучасній Україні ? Якщо так, то які завдання цієї практики воно дозволяє вирішувати ? Відповідь обґрунтуйте.

 

До теми № 14 :

Теорія міжособистісних стосунків про почуттєво-практичні аспекти світоглядних проблем соціально-політичного управління.

 

Питання для контролю:

1. Розкрийте зміст почуттєво-практичних аспектів соціально-політичного управління. Яке значення вони мають для забезпечення ефективності останнього ? Чому ?

2. Згадайте зміст основних аргументів переконуючого впливу в умовах масової комунікації. До яких типових почуттів, на Вашу думку, здійснюється апеляція під час останнього з тим, щоб забезпечити його ефективність ? Чи використовується така апеляція у практиці соціально-політичного управління у сучасному українському суспільстві ? Якщо так, наведіть приклади.

3. Згадайте складові та правила формування авторитету вождя, як вони визначені С. Московічі. Формування яких типових почуттів та застосування яких контрастних концепцій, на Вашу думку, передбачені таким правилам ? відповідь обґрунтуйте прикладами з історії. Чи застосовуються контрастні концепції у практиці соціально-політичного управління у сучасній Україні ? Якщо так, наведіть приклади.

 

 

До теми № 15:

 

Проблеми соціально-політичного управління в роботі Т. Парсонса “Система сучасних суспільств”.

Питання для контролю:

1. З’ясуйте зміст основних механізмів досягнення стабільності у суспільстві, як він окреслений Т. Парсонсом. Як Ви вважаєте, чи використовуються ці механізми для вирішення завдань соціально-політичного управління у сучасному українському суспільстві ? Якщо так, назвіть найбільш ефективний, на Вашу думку, механізм з огляду на особливості реалій останнього.

2. Згадайте зміст проблеми ідентичності. Чи не перешкоджає формуванню останньої ролевий плюралізм, який визначений Т. Парсонсом у якості механізму досягнення лояльності індивідів до існуючих суспільних експектацій ? Як, на Вашу думку, мають корелювати між собою ідентичність та ролевий плюралізм з тим, щоб у людини було сформоване почуття лояльності ?

3. Згадайте положення Т. Шибутані про основні порушення особистісних визначень у масових суспільствах. Яке з цих порушень, на Вашу думку, можна вважати індивідуально-психологічним переживанням ролевого плюралізму і чому? Відповідь обґрунтуйте.

 

До теми № 16:

 

Поняття “соціального характеру” та його значення для практики соціально-політичного управління (Е. Фромм, Д. Рісмен).

 

Питання для контролю:

1. З’ясуйте зміст поняття соціального характеру у Е. Фромм та Д. Рісмена в контексті проблематики практики соціально-політичного управління. Які, його риси за Е. Фроммом визначають соціальний характер у сучасному українському суспільстві та який тип соціального характеру за Д. Рісменом переважає у останньому ? Відповідь обґрунтуйте.

2. Згадайте зміст основних моделей світоглядної свободи у суспільствах в умовах трансформації. Які особливості сучасного соціального характеру, на Вашу думку, забезпечують функціонування цих моделей ? Відповідь обґрунтуйте.

3. Згадайте зміст форм комунікації, які, за Г. Шиллером, уособлюють собою управління людською свідомістю. Як забезпечують ці форми, на Вашу думку, формування та підтримання у людини “автоматичного конформізму” (Е. Фромм) ? Відповідь обґрунтуйте.

 

 

До теми № 17:

 

1. Як співвідносять між собою поняття “хибні потреби” (Г. Маркузе) та “установка на споживання” (З. Бауман) ? Які завдання соціально-політичного управління у постмодерних суспільствах можуть бути вирішені зі їх допомогою ? Як Ви вважаєте, чи залучаються ці поняття до практики соціально-політичного управління у сучасній Україні ? Якщо так, то з якою метою ? Відповідь обґрунтуйте.

2. Розкрийте зміст понять товариства та місцевих ініціатив. Яким, на Ваш погляд, є ціннісно-світоглядне навантаження цих понять, та які проблеми соціально-політичного управління у постмодерних суспільствах вирішуються за їх допомогою ? Як Ви вважаєте, чи представлені ці поняття у практиці соціально-політичного управління у сучасній Україні ? Якщо так, з’ясуйте умови їх ефективного використання.

3. Проаналізуйте положення Ю. Хабермаса про “продуктивну силу комунікації. Яким чином та за яких умов воно може сприяти оптимізації процесів соціально-політичного управління у сучасному українському суспільстві ? Які елементи соціокультурного потенціалу останнього, на Вашу думку, використовуються у практиці соціально-політичного управління в сучасній Україні ? Наведіть приклади.

4. Розкрийте зміст та призначення номінації у постмодерних суспільства, як вони визначені П. Бурдьє. Як Ви вважаєте, чи використовується номінація у якості засобу соціально-політичного управління у сучасній Україні ? Якщо так, то які завдання вона допомагає вирішувати ? Відповідь обґрунтуйте.

5. Порівняйте поняття ролевого плюралізму У Т. Парсонса та маргінальної диференціації особистості у Ж. Бодрійяра. Чи можна вважати їх тотожними ? Чи не суперечить, на Вашу думку, маргінальна диференціація особистості проблемі особистісної ідентичності, що є пріоритетною для соціально-політичного управління у постмодерних суспільствах ? Якщо ні, то у який спосіб вона допомагає формувати ідентичність особистості та забезпечувати почуття лояльності останньої щодо суспільно-політичних умов свого розвитку ? До якої функції референтних груп тяжіє маргінальна диференціація особистості ? Відповідь обґрунтуйте.

 

 




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ | ТЕМИ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ ТА РЕФЕРАТІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.