Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розважальна

Висновки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для самоконтролю:

  1. Що являє собою реклама?
  2. œ
    Назвіть переваги та недоліки реклами в системі масової комунікації?
  3. Яку структуру має рекламна комунікація?
  4. Що таке «паблік рилейшнз»?
  5. Що є об’єктом та предметом ПР в масово-комунікаційній діяльності?
  6. Чи існує ПР поза комунікаціями?
  7. Що являє собою комунікаційний процес в ПР?

 

 

œ
ТЕМА 7. ІНТЕРНЕТ ЯК НОСІЙ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ.

План лекції:

 

1.Інтернет як засіб масової комунікації.

2. Захист інформації засобів масової комунікації в Інтернеті.

 

 

Рекомендована література:

Основна література: 2, 7, 10.

Додаткова: 15, 16, 20.

35.

 

Міні – лексикон: Інтернет, конвергенція, глобальна мережа, комп’ютерна мережа, веб-сторінка, сайт, пошукова система, портал.

 

 

1. Інтернет як засіб масової комунікації.

Інтерне́т (пишеться з великої літери, від англ. Internet, дослівно — «міжмережа»).

 

 

Інтернет є одним з найрозповсюдженіших засобів масової комунікації. На сучасному етапі розвитку суспільства Інтернет як сукупність інфокомунікаційних технологій та техніки є глобальним засобом мас-медіа, що контролює принципово новий інформаційний простір суспільно-політичної сфери.

 

Деякі автори вважають, що сутність Інтернету витікає з функцій, які притаманні Мережі, а саме:

 

ü Інтернет – глобальний комунікаційний канал, який забезпечує у світовому масштабі передачу мультимедійних повідомлень (комунікаційно-просторова функція);

 

ü Інтернет - ______________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

ü Інтернет - ______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

       
   
œ
 
 

 


З врахуванням всіх

особливостей А.В. Соколов

пропонує наступне

визначення

               
 
В межах суспільно-політичного дискурсу прийнято виокремити три основні підсистеми Інтернет
 
       
 


технічна соціальна комунікативне поле

 

За обсягом інформації можна виділити такі види видань в Інтернеті:

 

O Веб-сторінка - _________________________________________

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

O Сайт - ________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

O Каталоги та пошукові системи - _________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

O Портал - ______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

œ
Середу Інтернет розглядають і як сукупність технічних, функціональних, інформаційних, соціальних,економічних, юридичних компонентів, які забезпечують існування, функціонування та діяльність індивідуальних та групових користувачів, які складають аудиторію Інтернет.

 

 

ÿ Користувачі мережі Інтернет постають як гомогенна інертна маса, яка не здатна свідомо опиратися глобальному інформаційному потоку («тотальний вплив»).

ÿ «Парадигма ефектів»(«модель дослідження впливу» В. Ліппман, Г. Лассуелл, Дж. Клепер, Б.Берельсон) засоби масової комунікації мають статус суверенного соціального інституту, відносно незалежного від легітимних владних структур і обмеженого загальними нормами соціальної системи віртуальна реальність Інтернет _____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ÿ «Теорія обмежених ефектів»- повідомлення масової комунікації сприймаються реципієнтами по-різному, залежно від специфіки індивідуального сприйняття інформації

аудиторія Інтернет гетерогенна _________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ÿ

œ
«Двоступенева модель комунікації»(Е. Катц, П. Лазарсфельд) в межах Інтернет _________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ÿ Теорія«множинності соціальної реальність»(А. Шюц), де віртуальна інформаційна реальність _____________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ÿ Теорія комунікаціїЖ. Бодрійяра спирається на ідею про здатність мас-медіа здійснювати соціальний контроль

Інтернет за допомогою віртуалізації простору ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

До основних переваг у використанні мережі Інтернет можна віднести:

 

C можливість ознайомлення з необхідними друкованими або відео матеріалами у будь-який день та час;

 

C _______________________________________________________

____________________________________________________________;

 

C можливість ознайомлення з додатковою інформацією;

 

C _______________________________________________________

____________________________________________________________;

 

C можливість оперативного встановлення зворотного зв’язку через мережу Інтернет;

 

C ___________________________________________________________________________________________________________________;

 

C інтерактивність _________________________________________

____________________________________________________________.

 

 

Г. Лассуеллвиділив три основні функції масової комунікації:

J _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

 

J

œ
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

 

J _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

 

Названі універсальні функції комунікації притаманні й Інтернету. Таким чином, можемо назвати наступні функції:

 

 

комунікативна

 

 

інформаційна цілісно-регулятивна

 

 

 

У березні 2009 року українська аудиторія користувачів Інтернету (користувачі, які зробили більше одного перегляду сторінки за березень 2009 року, й користувачі, які переглядали сторінки в березні й у попередньому місяці) становила 11,96 млн. осіб, що на 9,4% більше, ніж у лютому 2009 року.

У регіональному розподілі користувачів зі значним відривом лідирує Київ, на який припало 60,14% усіх користувачів Інтернету в Україні. Далі йдуть Одеса (5,14%), Харків (5,39%), Дніпропетровськ (4,92%), Донецьк (4,82%), Львів (2,83%), Крим (2,80%), Запоріжжя (1,80%). Сумарна частка цих регіонів становила 24,9%. На решту регіонів України припало 13,26% користувачів.

2. Захист інформації засобів масової комунікації в Інтернеті.

Сучасний стан розвитку мережі Інтернет дозволяє реалізовуватися свободі слова і думки, а також забезпечує швидку передачу необмеженому колу осіб інформації.

 

œ


Під час правового регулювання суспільних відносин, пов’язаних з поширенням інформації за допомогою мережі Інтернет, слід враховувати наступне:

 

I мережа Інтернет немає власника, оскільки вона є сукупністю мереж, що мають різну географічну приналежність;

 

I мережу Інтернет не можна виключити цілком, оскільки маршрутизатори мереж не мають єдиного зовнішнього управління;

 

I ______________________________________________________;

 

I _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

I _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

I _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

I поширення інформації в Інтернеті має таку саму природу, як і чутки в соціальному середовищі. Якщо до інформації є великий інтерес, вона швидко поширюється широкому колу осіб, немає інтересу — немає розповсюдження.

 

Формування режиму інформаційної безпеки - проблема комплексна.

Заходи для її рішення можна розділити на чотири рівні:

 

§ законодавчий __________________________________________;

 

§ адміністративний ______________________________________

____________________________________________________________;

 

§ процедурний ___________________________________________

____________________________________________________________;

 

§ програмно-технічний ___________________________________

 

В даний час найбільш докладним законодавчим документом в області інформаційної безпеки є Кримінальний кодекс, точніше кажучи, його нова редакція, що вступила в силу в травні 1996 року.

 

У розділі IX ("Злочину проти суспільної безпеки") мається глава 28 - "Злочину в сфері комп'ютерної інформації". Вона містить три статті - 272 ("Неправомірний доступ до комп'ютерної інформації"), 273 ("Створення, використання і поширення шкідливих програм для ЕОМ") і 274 - "Порушення правил експлуатації ЕОМ, системи ЕОМ чи їхньої мережі".

œ

 


Кримінальний кодекс стоїть на стражі всіх аспектів інформаційної безпеки - «_________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________».

 

 

Дуже енергійну роботу в сфері сучасних інформаційних технологій проводить Державна технічна комісія (Держтехкомісія) при Президенті України. У рамках серії керівних документів (ВР) Держтехкомісії підготовлений проект ВР, що встановлює класифікацію міжмережевих екранів (firewalls, чи брандмауерів) за рівнем забезпечення захищеності від несанкціонованого доступу (НСД).

 

 

Як зазначає дослідник В. Іванов, деякі суди США (бо, Інтернет, як відомо, має американське походження), прийняли рішення вважати провайдерів видавцями. Це, на його думку, має означати, що саме вони несуть відповідальність за зміст інформаційного продукту.

 

 

Необхідно звернути увагу на те, що про інформаційний ресурс в мережі Інтернет, зареєстрований в установленому законом порядку як засіб масової інформації, мова вже йде в абзаці четвертому пункту 12 постанови Пленуму Верховного Суду України від 27 лютого 2009 року № 1 „Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи”.

Так, Верховний Суд України роз’яснив, ___________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

 

В Росії прийнятий ряд законодавчих проектів, які регулюють сферу інформаційно-комунікаційних технологій. Так, прийнята Федеральна цільова програма «Електронна Росія 2002-2010», Закон «Про інформацію, інформатизацію та захист інформації» та ін.

 

У деяких країнах є серйозні обмеження на функціонування мережі: на державному рівні блокується доступ до деяких веб-сайтів (англ. web-sites).

œ
У Китаїдіє так звана «Велика китайська інформаційна стіна» (Great_Firewall_of_China), яка блокує ІР-адреси веб-сайтів «сумнівного змісту». При цьому обов'язки блокувати такі веб-сайти китайський уряд переклав на місцевих провайдерів.

 

Показовим є блокування сайту «Google», скасоване лише у січні 2006 року. Однак, згідно з домовленостями з китайським урядом, результати пошуків для китайських користувачів будуть «дещо обмежені».

Заборонена у Китаї і Вікіпедія. Що цікаво, китайський уряд зробив це під приводом «боротьби з пропагандою насильства».

Незважаючи на наявність каналу зв'язку з Інтернетом, Північна Корея не має на своїй території доступних серверів тенет; декілька веб-сайтів, що належать північнокорейському урядові, фізично перебувають за межами країни. Тим не менш, з 2004 року в КНДР працює електронна пошта, доступна обмеженому колу осіб. Водночас на території країни діє не зв'язана з Інтернетом власна комп'ютерна мережа «Кванмен».

На Кубі Всесвітньою павутиною можуть користуватись лише лікарі; іншим громадянам країни це заборонено на законодавчому рівні.

Починаючи з 3 грудня 2006 року для користувачів Ірану було закрито доступ до низки сайтів, серед яких Вікіпедія, YouTube, IMDb. Вважається. що це пов'язано з розгорнутою в країні кампанією боротьби зі згубним впливом західної культури.

 




Переглядів: 507

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фрейзер Зейтель, | М.Маклюен

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.