Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ

1. Перерахуйте методи визначення ризику.

2. Поясніть сутність статистичного методу визначення ризику.

3. Зазначте особливості модельного методу визначення ризику.

4. Розкрийте сутність експертного методу визначення ризику.

5. Зазначте порядок визначення ризику при соціологічному методі.

 

ВИХІДНІ ДАНІ ДЛЯ ПРАКТИЧНОЇ ЧАСТИНИ ЗАНЯТТЯ 6

 

6.СТАТИСТИЧНА ОЦІНКА НЕБЕЗПЕЧНИХ ЧИННИКІВ ДЛЯ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ.

 

Необхідно оцінити небезпечність для життя студентів академічної групи 25 чинників, наведених в таблиці 6.1, за такою шкалою: найнебезпечніший чинник (на думку студента) – оцінено в 25 балів, а далі – 24, 23, 22 і до останнього, який вважається найбільш безпечним – в 1 бал. Чинник під номером 12- «Інші чинники» заповнюється опитуваним студентом на власний розсуд, наприклад: зґвалтування, моббінг або те, що не увійшло до основного переліку, а Ви вважаєте важливим чинником.

Зрозуміло, маючи неоднаковий життєвий досвід студенти (для студентів заочників це можуть бути співробітники, члени родини тощо) по-різному оцінюють небезпечність того чи іншого чинника, тому одержані результати треба статистично обробити. Для кожного чинника підраховують кількість балів, які йому визначили студенти ( члени родини), цю суму ділять на кількість опитаних студентів (людей) і одержана величина служить середньою оцінкою небезпечності того чи іншого чинника: чим вона є більшою, тим є небезпечніший чинник. Середню оцінку небезпечності j-го чинника визначають за формулою:

 

, (6.1)

 

Де Sji- індивідуальні оцінки студентів для j-го чинника, n – кількість опитаних студентів. Якщо прийняти, що перелічені чинники охоплюють усі небезпеки для життя людини, то можна також оцінити відносну частку (у відсотках) кожного чинника qi в сумарній кількості небажаних наслідків за формулою:

 

qi = , %, (6.2)

 

Результати заносяться у таблицю. За даними проведеної оцінки обов’язково будується діаграма ( стовпчикова, кругова тощо) відносної частки небезпечних та шкідливих чинників для життя студента.

 

Таблиця 6.1 - Статистична оцінка небезпечних та шкідливих чинників для життя людини

  №   Чинники   Індивідуальна оцінка Sji     Оцінка Іваненко В.О. Оцінка Петренко С.Д. Оцінка Соненко П.В. Оцінка Бергер М.Є. Середня оцінка, Sj Відносна частка, qi
Авіатранспорт              
Автотранспорт              
Атомна енергетика              
Вживання спиртних напоїв              
Виробничі травми              
Вбивства              
Водойми (купання, відпочинок)              
Діагностичне випромінювання              
Електричний струм              
Залізничний транспорт              
Інфекційні захворювання              
Інші чинники              
Куріння              
Медичні препарати              
Наркотичні речовини              
Побутові травми              
Робота в правозахисних органах              
Пожежі              
Суїцид              
СНІД              
Спортивні та масові заходи              
Стихійні лиха              
Тероризм              
Харчові отруєння              
Хірургічне втручання              

 

Підсумовуючи вищевикладене, зауважимо, що точність такої оцінки підвищується із збільшенням кількості опитаних і залежить від професії, віку та статі людини. В кінці розділу зробити аналіз отриманих даних.

 

Вимоги до оформлення практичної роботи:

Завдання оформлюються на стандартних аркушах А-4 та містять:

- конспект додаткового матеріалу,

- заповнена таблиця та побудована діаграма небезпечних чинників.

 

Порядок зарахування практичної роботи:

Результати індивідуальної роботи студентів з теми обговорюються та виставляються в балах.

Список літератури:

1.Джигирей В.С., Жидецький В.Ц. Безпека життєдіяльності. - Підручник .-Львів:Афіша,2001.-256 с.

2.Яким Р.С. Безпека життєдіяльності людини Навч. посіб. – Львів: Видавництво "Бескид Біт", 2005.– 304 с.

3.Ярошевська В.М., Ярошевський М.М., Москальов І.В. Безпека життєдіяльності. – К.: НМЦ, 1997. – 292 с




Переглядів: 365

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні підходи до визначення ризику. | Практичне заняття 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.